Ana içeriğe atla

d's

 

MALLREPORT

Sefamerve her yıl yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydediyor

10.04.2018 - 17:47

TÜRKİYE VE YURT DIŞINDA YAPTIĞI ÇALIŞMALAR VE ALDIĞI ÖDÜLLERLE ADINDAN SÖZ ETTİREN SEFAMERVE’NİN CEO’SU MEHMET METİN OKUR, “ANA ODAĞIMIZ KARLI BİR İŞ MODELİ OLARAK İLERLEMEYE DEVAM ETMEK. 2019 HEDEFİMİZ 1 MİLYAR TL CİRO VE 1 MİLYAR DOLAR DEĞERLEME. BU DOĞRULTUDA HEDEFLERİMİZE EMİN ADIMLARLA İLERLİYORUZ” DEDİ.

Sefamerve hakkında bilgi verebilir misiniz?
Sefamerve, muhafazakar kadınların kıyafetleri ile ilgili yaşadıkları sorunlara yenilikçi çözümler sunmak ve müşterilerinin hayat kalitesini artırma hedefiyle 2012 yılında kuruldu. Kısa sürede Türkiye ve yurt dışı pazarında yaptığımız çalışmalarla ve aldığımız global ödüllerle adımızdan sıklıkla söz ettiriyoruz. Günümüzde 82 ülkeye gönderim yapan, 5 kıtada ofisi bulunan ve 1 milyar dolar ciro hedefiyle yatırım almadan ilerleyen bir marka olduk.

Sefamerve’yi diğer markalardan ayıran özellikler nelerdir?
Anadolu topraklarından çıkan, tüm muhafazakar kesimi giydiren bir milli markamız olmalı artık. Batı ülkeleri markalaşma sürecine bizden çok daha erken başladı. Muhafazakar insanların hayatlarına getirdiğimiz çözüm odaklı ürünler, bizi tüm dünyada farklı bir noktaya taşıdı. Patenti bize ait olan onlarca farklı inovatif ürünümüz var. Örneğin tesettür eşofmanı ilk Sefamerve üretti.

E-ticarette başarılı olmanın formülü nedir? Siz bu başarıyı nasıl sağladınız?
İnsanların hayatlarına dokunan her fikir neredeyse başarıyla sonuçlanıyor. E-ticaret sektöründe de durum böyle. İyi bir ekibe sahip olmanız işlerinizi daha kolay optimize etmenizi sağlıyor. Ekibinizin sizinle omuz omuza olması, inançlarınızdan ve yolunuzdan asla vazgeçmemeniz gerektiğini hatırlatıyor. Başarıyı hedeflemek için sadece yetenekli olmak gerekmiyor. Aynı zamanda bir alın teri de olması gerekiyor. Çalışmak sizi hedeflediğiniz noktaya götürecek sağlam yöntemdir. Bana göre e-ticarette başarının 5 kuralı; inanmak, çalışmak, istemek, disiplin ve iyi bir ekip.  Amerika’nın popüler teknoloji dergisi Red Herring tarafından Nisan 2013’te Avrupa’nın En İyi İlk 100 Girişimi ve aynı yılın kasım ayında da Dünyanın En İyi İlk 100 Girişimi arasında gösterilerek ödül aldık. 2016 yılı içinde ise Avrupa’nın e-ticaret sektörüne yön vermek amacıyla kurulan e-commerce Europe’un resmi üyesi olduk. Dünyada nadiren uygulanabilen sosyal e-ticaret modeli ile başarılı bir ivme yakaladık. Bu iş modelini başarıyla uygulayan çok az marka var. Sefamerve, Socialbakers’ın markalar bazında yaptığı sosyal medya değerlendirmesinde Türk markaları arasında ilk kez 5 milyon takipçiye ulaşan firma unvanının sahibi oldu. 

E-ticaretin önündeki en büyük engel olan kargo maliyetleri nasıl düşürülebilir?
Türkiye coğrafi konumundan dolayı oldukça stratejik öneme sahip bir ülke. İstanbul çevresinde e-ticaret ve e-ihracat şirketleri için maliyeti düşük depo ve lojistik alanları oluşturulmalıdır. Yalova bunun için iyi bir alternatif. Lojistik altyapısı olarak e-ihracat serbest bölgeleri statüsünde çalışan e-ihracat lojistik organize bölgeleri konusunda desteğe ihtiyacımız var. Belirli bir paket sayısına ulaşmadan yurt dışına ürün gönderip kar edemiyorsunuz. Kargo maliyetleri, ödeme çözümlerindeki sorunlar reklam maliyetlerini yukarıya çekiyor. Kargodan iadeye hatta ödeme yöntemlerine kadar hepsini optimize bir hale getiremediğiniz sürece yurt dışına ürün satıp kar edilmez. Birlik olmamız lazım. Bu birliktelik ile sorunları çözebiliriz ancak herkes bizim bir yol bulmamıza bakıp arkamızdan takip etmeye çalışıyor. Değişen bu global yapıda,  dinamik ve anlık değişimlere uygun bir şirket yapısına sahip olmanız gerekiyor.

2018 yılı sonunda e-ticaret ne kadarlık bir büyüme gösterecek? Sefamerve olarak sizin hedefleriniz nelerdir?
5 yıl üst üste kar açıklayan tek e-ticaret şirketi olan Sefamerve, 2017 yılında yüzde 102 büyüyerek, 7 milyondan fazla ürün satışı gerçekleştirdi. Ödeme yöntemleri ve kargo operasyonlarında önemli gelişmeler kaydetmemiz önümüzü açıyor. Sefamerve, her sene olduğu gibi 2018 yılında da yüzde 100’ün üzerindeki ekonomik büyümeyi hedefini yakalayacaktır. Özellikle yurt dışında büyümeye devam etsek bile hala yurt dışı pazarının yüzde 3-4’üne erişmiş durumdayız. Önümüzdeki pazarın öneminin farkındayız.  Sefamerve, hiç yatırım almadan bu boyuta geldi. Ana odağımız karlı bir iş modeli olarak ilerlemeye devam etmek. 2019 hedefimiz 1 milyar TL ciro ve 1 milyar dolar değerleme. Bu doğrultuda hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz.

Günümüzün yeni trendi e-ihracat. Artık offline hizmet veren markalar da online alana açılmaya ve yurt dışına ürün satmaya başlıyor. E-ihracatın pazar değerinin 2020 yılında 3,4 trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. E-ihracatı artırmak için ne gibi girişimlerde bulunulmalı?
Türkiye’de her yıl büyüyen e-ihracat, Türkiye’nin ihracat hedeflerinin gerçekleşmesinde çok önemli bir role sahip. Türkiye, coğrafi konumu ve ürün çeşitliliği ile e-ihracat alanında avantajlı bir konumda yer alıyor. Online ticaret hem ölçülebilir olması hem de ambargolardan etkilenmemesi sebebi ile yeni pazar deneyimlemede ucuz ve daha kolay bir yöntem. Orta mesafede ürünlerimizi ülkelerin sanal pazar yerlerine entegratör firmalar ile yerleştirmemiz ve çalışmalara hızla başlamamız gerekiyor. E-ihracat için gerekli bürokratik düzenlemelerin hızlıca yapılması gerekiyor. Turquality sistemi, mağazası olmadığı için e-ticaret ve e-ihracat şirketlerini destek çerçevesinde kabul etmeyip bilişim şirketi olarak görüyor ve destek dışında tutuyor. E-ticaret şirketleri bu kez bilişim şirketi olarak desteğe başvurduklarında ise perakende şirketi olarak görülüp destek alamıyor. Bu nedenle e-ticaretinin global pazarlara hızlı entegrasyonu ve devlet tarafından desteklenmesi gerekiyor.

Yapay zeka uygulamaları son dönemde tüm dünyada çok revaçta. Peki, bu yapay zeka girişimcilik ve ticarette nasıl uygulanabilir? Bununla ilgili bilgi verebilir misiniz?
Yakın dönemde birçok farklı sektörde verimlilik odaklı araçlar biçiminde kendini gösteren yapay zeka, personelin iş yükünün azaltılması, müşteriye göre özelleşme, daha akıllı depolar gibi alanlar da uygulanıyor. Machine learning sayesinde satın alma, doğru stok yönetimi, dinamik fiyatlandırma, ürün reyting, marketing, hangi ürünün hangi kargo firmasıyla gönderilmesi gerektiğine ulaşıyoruz. Bu sayede şehirlerdeki hava durumuna göre o şehrin reklam bütçesini ve hangi ürünün reklamını yapılacağına yapay zeka yazılımları ile makinalar karar veriyor ve bütçelendiriyor. İnsan ile yapılamayacak kadar iş yükü biriktiren süreçleri, algoritmalar ile kontrol edilmesi her sektörde olduğu gibi e-ticarette de büyük ilerlemeler kaydediyor. Sefamerve olarak bizim ilk odaklandığımız konu optimizasyon ile ilgili oldu. Bununla birlikte satın alma miktarlarının tahmini, ürün performansı değerlendirmeleri, etiket ve içerik bilgisinin arama motorları ve sektör trendlerine göre otomatik oluşturulması, ürünler arasındaki görsel benzerliğin bulunması gibi projeler gerçekleştirildi.

d's

Yukarı