Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Sadece mağaza sayıları değil, mağazalardaki verimlilikte artırılıyor

06.10.2017 - 14:51

Yeni mağaza açarken lokasyonun önemli olduğuna dikkat çeken Zühre Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Yazıcıoğlu, yeni nesil mağazaların teknolojiden ne şekilde etkilendiği hakkında bilgiler verdi.

Yeni mağaza çalışmalarınız hakkında bizlere kısaca bilgi verir misiniz? Bu yıl için kaç mağaza açmayı planlıyor, bu konuda neler yapıyorsunuz?
Zühre tabelası taşıyan ve konsept olarak Zühre mağazası özelliğine sahip bayilerimizde var. Corner sistemiyle çalışan satış noktalarımız da mevcut. Bu iki yapıyı birlikte düşündüğümüzde Türkiye’de yaklaşık 350, yurt dışında 150 satış noktamız bulunuyor. Belirli bir periyod içinde yurt içinde satış nokta sayımızı 500’e, yurt dışı satış noktası sayımızı 250’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Sadece satış noktası sayımızı artırmayı hedeflemiyoruz, aynı zamanda satış noktasının karlılığı, verimliliği ve etkin bir yapıya sahip olması konularında da önemli çalışmalar gerçekleştiriyoruz.

Yeni bir mağaza açılmasına nasıl karar veriliyor? Markaya bu kararı aldıran etmenler neler?
Bu karar verilirken şehrin nüfusu ve demografik yapıları göz önüne alınarak hedef adet ve cirolar belirleniyor. O bölgedeki mevcut durum yani var olan adet ve cirolarda gözden geçiriliyor. Çıkan bu veriye göre de yol haritasını çiziyoruz.

Yeni bir mağaza açılmadan önce mutlaka analizler yapılıyordur. Bu analizler hakkında bizleri bilgilendirir misiniz?
Burada şehrin nüfusu ve demografik analizi yapıldıktan sonra ayrıca hedef kitleye en kolay ulaşabileceğimiz merkezi bölgeler belirleniyor. Bu bölgelerdeki en uygun lokasyonda o bölgeye hitap eden ürünleri asgari şekilde sergileyebileceğimiz mağaza büyüklüğü belirleniyor. Bölgenin SWOT analizi dikkatli bir şekilde yapılıyor. Daha önce o şehirde ulaştığımız satışlar da dikkatli şekilde analiz ediliyor. Lokasyonun gelir seviyesi burada çok önem arz etmekte. Ayrıca lokasyonun pazar alanı, araç ve yaya trafiğinin yoğunluğu, otopark durumu,  lojistik imkanları, diğer alım noktalarının değerlendirmeleri ve ürün çeşitlilikleri hepsi birer ayrı analiz konusu.

Yeni nesil mağazalar teknolojiden ne ölçüde etkileniyor? Mesela yeni açılan mağazalarınızda ne tür teknolojiler kullanmayı tercih ediyorsunuz?
Öncelikle stok ve satış yönetimini yapabileceğimiz uygun yazılımları kullanıyoruz. Periyodik olarak mağaza içinde hem sosyo-metrik gözlemlerde bulunarak hem de mağaza görselliğini oluşturan nesne, sunum ünitesi, ışıklar ve aparatları değiştirerek mağaza algısında pozitif bir fark oluşturmaya çalışıyoruz. Ayrıca mağazaya giren müşteri sayısını bilmek için kullanılan sayaçlar bulunmakta. Müşteri sayısını bilmek müşterilerin satın alma devir hızını ölçebilmeyi de beraberinde getireceğinden mağazaya hakim olmamızı kolaylaştırmaktadır. Ayrıca hangi saatlerde daha yoğun müşteri trafiği olduğunu da bu yolla öğrenebilmekteyiz. Müşterinin mağazada izlediği yolları takip edebilen sistemlerde mevcut… Bu sistem sayesinde mağazanın en çok kullanılan alanları belirlenerek ürün sergilemesi buna göre yapılarak verim artırılması sağlanıyor.

ops

Yukarı