Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

REKLAM YÜZÜ SEÇİLEN ÜNLÜ MARKAYA DEĞER KATMALI

12.04.2019 - 09:51

R.O.C.S. Türkiye Genel Müdürü Altan Özberk: “Hedef kitlenin dikkatini çekecek, farkındalığı artıracak, duygusal etkileşim yaratacak ünlüler reklam yüzü olarak seçiliyor.

Markanızın şu anki reklam yüzü kim? Marka yüzü olarak neden bu isim seçildi? 
Diş macunu pazarı yoğun reklam çalışmalarının yapıldığı bir alan ve markaların yaptığı reklamlar ise genelde birbirini andırıyor. Diş macunu ya da diş fırçası reklamı dendiğinde aklımıza ilk önce diş hekimlerinin oynadığı ve ürünleri anlattığı reklamlar gelir. Biz R.O.C.S.’un farklılığını, diş macunu reklamlarında kullanılmayan sıra dışı bir yüz ile anlatmaya karar verdik. İnternet ortamında yayınlanacağı için reklamlarımızın esprili ve sempatik bir tonda olması gerekiyordu. Marka yüzümüz Pascal Nouma ise; yolda yürürken bile gören hemen hemen herkesin gülümsediği ve bu anlamda bizim için oldukça tatminkar bir isim. Ayrıca önemle şunu da belirtmek isterim ki; Pascal’ın diş yapısı çok güzel ve diş macunu reklamı için çok uygun. Bir de elbette Pascal’ın çok yönlü bir kişiliğinin olması da işimizi oldukça kolaylaştırdı. Örneğin; kendisi harika bir golf oyuncusu... R.O.C.S.'un dişleri güçlendirdiğini anlattığımız reklam filminde golf becerisini de sergiledi. Motosiklet ve sürat teknesi kullanma becerileri, çekimler sırasında işimizi çok kolaylaştırdı. R.O.C.S.'un florürsüz olma özelliğini anlattığımız “Yoga” filminde ise meditasyon konusunda tecrübeli olduğunu gösterdi. 

Markalar reklam yüzlerini belirlerken nelere dikkat ediyor? 
Markaların reklam yüzü seçerken en fazla dikkat ettikleri konuların başında, o ünlünün marka kimliği, ürün ya da hedef kitle ile örtüşmesi oluyor. Aynı şekilde hedef kitlenin dikkatini çekecek, farkındalığı artıracak, duygusal bir etkileşim yaratacak ya da iletişim mesajlarının rakip ürünlerden farklılaşmasını sağlayacak ünlüler de seçilebiliyor. Elbette önemli bir diğer kriter de seçilen ünlünün markaya değer katması… 

Peki, marka yüzü satışlara etki ediyor mu?  
Bu noktada ünlü kullanımı kadar, ünlünün doğru kullanımına da dikkat etmek gerekiyor. Ünlü kullanımı, özellikle iletişim çalışmalarında doğru yapılırsa hedef kitlede güven etkisi yaratıyor ve bu durum ürün satışlarına olumlu anlamda etki ediyor. Ancak doğru şekilde planlanmazsa ünlü, ürün ya da markanın önüne geçebiliyor. Bu durumda markanız değil, daha çok marka yüzünüz akılda kalıyor. 

Bir markanın reklam yüzü olarak ünlüleri kullanmasının pazarlama açısından önemi nedir? Marka bu yolla neyi hedefliyor?
Reklamlarda ünlü kullanımı ile elde edilmek istenen öncelikli etkiler, hedef kitlenin dikkatinin çekilmesi, reklamın ve markanın farkındalığının artırılması, hatırlanması ve izleyicinin satın alma davranışına yönelik ikna edilmesidir. Bu hedefler, aslında tüm reklam iletişimi sürecinde ulaşılmak istenen noktalar. Reklamlarda ünlü kullanımından beklenen ve ünlü kişinin bireysel açıdan iletişim sürecine olan en önemli katkısı ise kendi kişisel özelliklerini, markanın konumlandırmasına uyumlu olacak şekilde çağrışımlar yaratarak markaya, ürüne ve reklama yansıtmak olacaktır.

n

Yukarı