Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Piyasalar müşteriyi birikime götürse de alışverişine engel değil

14.12.2017 - 11:20

AVM ve perakende sektörünün şu anki durumuna dair görüşlerini aldığımız Tuğba Giyim Operasyon Müdürü Necat Yöndem, aynı zamanda markalarının yıl içerisinde gerçekleştirmiş olduğu yatırımlardan ve 2018 hedeflerinden de bahsetti. 

Yapılan AVM Endeks verilere göre son birkaç aydır AVM’lerde gerek ciro gerekse ziyaretçi bazında artışlar yaşanmakta.  Ancak diğer taraftan artan dövizle birlikte tüketici tarafında harcamalarda da kısılmaya gidildiğinden bahsediliyor. Bu durumu nasıl açıklıyorsunuz? AVM’lerdeki bu iyi gidişat uzun soluklu mu yoksa kısa süreli mi?
Bahsettiğiniz gibi AVM’ye olan talep günden güne artmış durumda. Anadolu’da yaygın olan, caddede alışveriş kültürü yerine doğru lokasyonlarda doğru mağazaları bir araya toparlamayı başaran AVM’lere ilgi artmış ve daha da artacak gibi gözüküyor. Piyasanın tedirgin olması, doların amansız yükselişi müşteriyi birikime götürse de ihtiyaçlarına binaen alışverişe engel değil. Son 10 yıldır oturtulmaya çalışılan bir alışveriş mantığı oluştu; renklere, modellere, modaya göre alışveriş. İnsanlar bu zevklerinden kolay kolay vazgeçmeyecektir, bu da perakende de elzem sektörleri canlı kılacaktır.
 
Perakende sektöründe mevcutta bir ciro ve ziyaretçi artışı varsa siz bundan nasıl ve ne yönde etkilendiniz? 
Tuğba Giyim olarak Türkiye pazarında geniş bir ağa sahibiz. 61 şubesi, 27 bayisi bulunan, tamamen yerli sermayeyle ününü dünyaya duyurmaya çalışan, kadın ve tesettür giyimdeki en büyük markayız. Birçok ilimizde hem cadde hem AVM mağazalarında bulunduğumuz için müşteriyi ve taleplerini iyi analiz edebiliyoruz. AVM’lere rağbet arttıkça bizim AVM mağazalarımız da bundan nasipleniyor, cirolarımızda bu oranda artıyor. 

Bu yılki hedeflerinizi tutturmak için ne gibi çalışmalar ve yatırımlar yaptınız?
2017 yılı Tuğba için verimli bir yıl oldu. 17 mağaza açarak yeni illere ve öncesinde bulunduğumuz illerde farklı lokasyon ve AVM’lere yatırım yaptık. Her açılış çok büyük bir maliyet gerektirse de iyi tercihler yapmak büyümemizi artırdı hatta daha da artıracak.  
2017’yi değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz? Acısıyla tatlısıyla neler yaşandı?
2016’nın ikinci yarısı hafızalarımızda ve ticari hayatta kötü anılarla anılırken, 2017 endişeli başlasa da iyi yönetilmesi piyasadaki bu algıyı hızlıca yıktı. Daha güvenilir bir ülkede, daha çok yatırım yaparak bizler de bu sürece destek vermeye çalıştık. 
2017’nin başlıca konularından biri de Türk Lirası’na geçiş süreciydi. Bu süreç içerisinde neler yaşadığınız noktasında bilgi verir misiniz?
Çıkış amacı oldukça doğruydu fakat beklentiyi karşılamadı. Bize olumlu bir faydası olmasa da bu süreci destekleyen firmalardanız, gelecek zamanda daha verimli olacağı kanaatindeyiz. 

Son olarak 2018’den beklentiler neler, öğrenebilir miyiz? 
2018 yılında da 2017 de olduğu gibi doğru illerde, doğru noktalarda olmayı, istikrarlı bir şekilde mağaza sayımızı, bu oranda üretim kapasitemizi ve personel sayımızı artırmayı hedefliyoruz.  Misyonumuz büyük, vizyonumuzu buna göre belirleyip büyüyen Türkiye’yi, dünyada özellikle tesettür giyimde ülkemizi ilk sıraya taşımak ve bu başarıda en büyük paydaya sahip olmayı istiyoruz.

playpark

Yukarı