Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

Perakendede gelecek dijitalleşmeyLe şekillenecek

15.02.2018 - 14:24

“Günümüzde global perakende cirosunun yüzde 85’inin mağazalardan geldiğini düşünürsek, bu satış kanalının önemini hiçbir zaman kaybetmeyeceğini düşünüyorum” diyen Carter’s E-ticaret Müdürü Emrah Yüksel,  “Fakat online ve offline mağazacılık birbirine çok entegre bir şekilde yoluna devam edecek” dedi.

“Carter’s olarak bebek ve çocuk giyiminde öncü yapımızla birlikte, yeni nesil teknolojileri her daim deneyimlemekte ve dijital zamana ayak uydurmak için teknolojiyi tüm süreçlerimizde kullanmaya özen göstermekteyiz” diyen Carter’s E-ticaret Müdürü Emrah Yüksel, “Biz dijital dönüşüm sürecini sadece belli başlı teknikleri kullanarak değil markamızın belirlediği geniş kapsamlı strateji doğrultusunda tüm süreçlerimize doğru olarak adapte ederek her kademedeki yönetici ve çalışanlarımızın değişim sürecini anlamasını ve benimsemesini istiyoruz.  Teknolojinin ilerlediği, rekabetin arttığı, fiyatların şeffaflaştığı, gücün müşterinin eline geçtiği ve zamanın herkes için çok önemli olduğu bir dönemde biz de mobil uyumluluğumuzu artırarak, sosyal medya ve dijital pazarlama aktivitelerimizle müşterilerimize yakınlaşarak, kullanıcı deneyimini derinleştirerek müşterilerimizin dijital kanallar başta olmak üzere bize kolay ve hızlı şekilde ulaşabilmesini sağlayarak ve en önemlisi hayatlarını kolaylaştırmaya odaklanarak dönüşüm süreci yönetmeyi hedefliyoruz” dedi ve sözlerine şu şekilde devam etti: “E-ticaret sayfamızı her gün yaptığımız A/B, UI/UX testlerinden çıkan öğretilerle,  müşteri deneyimini iyileştirecek ve derinleştirecek yönde güncellemeye devam ediyoruz. Gelecekte yapay zeka, arttırılmış gerçeklik gibi teknolojileri entegre ederek müşteri memnuniyetimizi en üst seviyede tutacak bir alışveriş deneyimi yaşatmak istiyoruz.” 

“TIKLA-TOPLA”
“Omni-channel kavramının ilk adımı olan ‘Tıkla-Topla’ hizmetimiz ile internetten sipariş verilen bir ürün mağazadan teslim alınabiliyor. Ayrıca pilot olarak seçtiğimiz iki mağazada, mağaza ekibimizin servisiyle, stoğu olmayan ürünleri Ipad üzerinden sipariş vererek alışverişinizi tamamlayabiliyorsunuz.” açıklamasında bulunan Yüksel, “Planlarımız arasında müşteri memnuniyetini arttıran ve kişiselleştirmeyi ön plana çıkaran projelerimiz var.  Amacımız müşterilerimize kullanım alışkanlıklarına göre yönlendirmeler, hatırlatıcı öneriler ve fırsatlar sunmak. Buradan hareketle de online’dan başlayan bu kişisel deneyimi, mağazalarımıza da taşıyarak, 360 derece ve omni-channel stratejimize hizmet edecek bir alışveriş serüveni sunmak.” dedi. 
Dijital dönüşüm bağlamında destek aldıkları firmalar hakkında bilgi veren Yüksel, “Son yıllarda devlet tarafından oluşturulan dijital kanuni uyumluluklar nedeniyle bu konuda destek aldığımız avukatlık firmaları ve danışmanlık firmaları var. Burada kişisel verilerin güvenliği ve yönetimi konusunda teknolojik adımlar atıyor ve sistemlerimizi geliştiriyoruz. Mobil uyumluluk gibi spesifik konularda uzmanlarla da çalışıyor ve farklı yazılımlar kullanıyoruz.  Müşterilerimize kişiselleştirilmiş e-posta, sms, webpush gönderimleri gibi hizmetler sunmak için de firmalarla çalışıyoruz. Arama motoru optimizasyonları yaparak doğru hedef kitleye, doğru reklamlarla nokta atışı yapmak istiyoruz” açıklamasında bulundu.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM YATIRIMLARINA DEVAM EDİLECEK
Dijital mağazacılığın cirolara etkisini sorduğumuzda ise Yüksel şu açıklamayı yaptı: “Dijital mağazamızın satış performansı genelde ilk üç mağazamız arasında yer alıyor ve toplam ciromuzun yüzde 14’ü bu kanaldan geliyor. İnternet sitemiz evde bebekleri ile ilgilenen anneler tarafından kolay ve hızlı alışveriş nedeniyle çok tercih edilen bir kanal, belirli dönemlerde bu kanalımıza özel sunduğumuz fırsatlar ile daha da cazip hale geliyor. Şunu gördük ki, annelerimiz önce mağazada ürünü görüyor, dokunarak deneyimliyor ve sonrasında hayatlarını kolaylaştırması sayesinde dijital kanalımızı tercih ediyorlar. Mağazalarımızın olduğu büyük şehirler dışında Bursa, Adana, Mersin, Eskişehir, Gaziantep gibi şehirlerimizden de siparişler alıyoruz. bu sayede tüm Türkiye’ye ulaşıyoruz. Perakende de geleceğin, dijital dönüşüme ayak uydurmuş mağazacılık altyapısına sahip olacağına ve online mağazaların perakendenin ayrılmaz bir parçası olacağına inanıyoruz. 
Gerek hızla değişen tüketici alışkanlıkları gerekse dijital bir devrim yaşadığımız günümüzde e-ticaret mağazamızın en önemli satış kanallarımızdan biri olmaya devam etmesi için kusursuz hizmet anlayışına gidecek bir dijital dönüşüm sürecine ve bu yönde yeni nesil teknolojilere yatırımlarımızı yapmaya devam edeceğiz.”

SANAL GERÇEKLİKTEN ZİYADE ÖNCE ÖDEMEYİ HIZLANDIRACAK TEKNOLOJİLER YAYGINLAŞACAK
Son olarak dijital mağazacılığın geleceğine ilişkin düşüncelerini bizlerle paylaşan Yüksel, “Günümüzde global perakende cirosunun yüzde 85’inin mağazalardan geldiğini düşünürsek, bu satış kanalının önemini hiçbir zaman kaybetmeyeceğini düşünüyorum. Fakat online ve offline mağazacılık birbirine çok entegre bir şekilde yoluna devam edecek. 
Markaların devamlılığını sürdürmesi için mağazalarında önemli bir dijital dönüşüm sürecinden geçmeleri gerektiğine inanıyorum. Günümüz müşterileri artık çok bilgili, araştırmacı ve karşılaştıran bir yapıya sahip. 
Gerçekçi olmak gerekirse mağazacılıkta, hayatımıza şu an için ütopik olarak görünen sanal gerçeklik (VR) gibi projelerin yaygınlaşmasından önce, kişiselleştirilmiş hizmet, fiyat ve tekliflerin hayatımıza daha çok gireceğini düşünüyorum. Mağazalarda da ödeme adımını hızlandıracak ve kolaylaştırarak çeşitlendirecek, cüzdanınızı çıkarmadan ödeme yapabileceğiniz teknolojiler yaygınlaşacak” diyerek sözlerine son verdi. 

ds

Yukarı