Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Perakende sektörünün geleceği: E-Ticaret

07.03.2018 - 13:44

Perakende sektörünün 2017 yılını değerlendiren İstanbul Bilişim Ceo’su Ediz Akın, sektörün geleceği ve markaların sürdürülebilirliği hakkında öngörülerde bulundu.

Perakende sektörü bugüne kadar yükselişini her daim yukarıya taşıyan sektörlerden biri olup her yıl Türkiye ekonomisinin yıllık yaklaşık 2,5 katı oranındaki büyümesini sağlam dinamiklerle sürdürüyor. Peki, siz 2017’de hedeflerinizi tutturmak için ne gibi çalışmalar ve yatırımlar yaptınız? 
2002’den bu yana Türkiye’nin en köklü e-ticaret firması olarak sektörde varlığımızı sürdürüyoruz. Online’da müşterilerimizin memnuniyetini daha da artırmak için satış sonrası hizmetlerimiz başta olmak üzere teknik alt yapımıza 10 milyon TL’lik bir yatırım yaparken, offline alanda da büyüme stratejimize bağlı mağazalaşma sürecimize hız kazandırdık. 2018’de açacağımız mağazalar için alanında uzman çalışan sayımızı artırdık. İstanbul Çağlayan, Airport AVM, Ümraniye Şerif Ali ve Maslak 42 gibi mevcut mağazalarımızda müşterilerimiz için yeni deneyim alanları oluşturma çalışmalarını sürdürüyoruz.

Ülkemizde dönem dönem yaşanan dalgalanmalar (ekonomik ve siyasi olaylar, terör olayları, döviz kurlarındaki yükseliş…) perakende sektörünü nasıl etkiliyor?

E-ticaret sektörünün dünya ticaretinde aldığı pay yüzde 15’lere yakın. Ülkemizdeki dalgalanmalar, her sektör gibi perakende sektörünü de derinden etkilemekte. Özellikle perakendeciliğin ülke gündemi ve müşteri reflekslerine bağlı olarak sürekli değişen ve gelişen bir yapısı var. Bizler bu dalgalanmaları fırsata çevirmek, avantajlar yaratmak için çalışıyoruz. 

2017’yi değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz? Acısıyla tatlısıyla neler yaşandı?

2017 ülkemiz açısından inişli ve çıkışlı bir yıl oldu. Ülkemizde yaşanan üzücü olaylar hepimizi derinden ekledi. Devletimiz sorunların çözümünde elinden geleni yapıyor. Bizler de markalar olarak elimizden geleni yapmalı, ülkemizin kalkınmasına katkı sağlayacak projelerde daha fazla yer almalıyız. Firmamız açısından 2017 ise, daha dinamik bir yapıya büründüğümüz ve şirket olarak yeni bir yapılanmaya giderek, çalışan sayımızın arttığı ve mağazalaşma sürecine hız kazandırdığımız bir yıl oldu diyebilirim.

Perakende sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Markaların sürdürülebilirliği neye bağlı? Sizce bu konuda neler yapılması gerekiyor.

Perakende sektörünün geleceğinin e-ticaret olduğu kanaatindeyim. Firma olarak her geçen gün sağlam adımlarla gelişmek ve yenilikleri beraberinizde getirmek zorundasınız. Perakende sektöründe değişen müşteri ihtiyaçlarına hızlı ve doğru çözümler üretmelisiniz. En önemlisi içinde bulunduğunuz çağa ayak uydurarak tüm gerekliliklerini yerine getirmelisiniz. Müşteriler günün sonunda sektörde onları dinleyen ve onların davranışlarını analiz ederek doğru çözümü sunan markaları hatırlıyor. 

2018 yılı için öngörüleriniz nelerdir peki? Sosyo-ekonomik anlamda 2018’de bizi neler bekliyor olabilir?

2018 yılında, uzay ve uzay sanayisinde yaşanan gelişmeleri, kripto paraları, robotları ve hemen hemen her alana nüfuz etmiş yapay zeka uygulamalarını daha çok duyacağız. Mobil alışkanlıkların yükselişi ve nesnelerin internetini de unutmamak gerekiyor. Bu alanlarda yaşanacak gelişmelere bağlı olarak teknoloji, hayatımızın her alanında daha aktif bir rol oynayacak gibi görünüyor.

playpark

Yukarı