Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

“Perakende sektöründe artık her şey dijital uygulamalarla zenginleşiyor”

15.02.2018 - 14:18

“MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMAK İÇİN MÜŞTERİLERİMİZLE ALIŞVERİŞ SIRASINDA ETKİLEŞİMDE OLMAK, ONLARA YENİLİKÇİ SERVİSLER SUNMAK ARTIK KAÇINILMAZ” DİYEN  OLEG CASSINI E-TİCARET VE DİJİTAL PAZARLAMA MÜDÜRÜ PINAR TANRIKULU, “NESNELERİN İNTERNETİ OLARAK TABİR EDİLEN ‘IOT’ YANİ ‘İNTERNET OF THINGS’ DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE GELECEĞİN EN ÖNEMLİ KONULARINDAN BİRİSİ” DEDİ.

Perakende ve mağazacılık sektöründe iş modellerinin sürdürülebilirliği ve sürekliliğini sağlamak amacıyla mutlaka dijital dönüşüm tekniklerinin uygulanması gerekmektedir. Peki, bu dönüşüm teknikleri neler?  Dijital mağazacılık adına gerçekleştirdiğiniz çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye gelinlik ve abiye sektörünün öncü firmalarından Oleg Cassini olarak tüketicinin hayatını kolaylaştırmayı amaçlayan teknolojik uygulamalarla dijital mağazacılık devrini 20 mağazamızda başlatmayı hedefliyoruz.
Perakende sektöründe artık her şey dijital uygulamalarla zenginleşiyor.  Müşteri memnuniyetini artırmak için müşterilerimizle alışveriş sırasında etkileşimde olmak, onlara yenilikçi servisler sunmak artık kaçınılmaz. Nesnelerin interneti olarak tabir edilen ‘Iot’ yani ‘internet of things’ dijital dönüşümde geleceğin en önemli konularından birisi. Mağazacılık sektöründe ise ‘Iot’ teknolojisini kullanan markalar, müşterilerine anlık olarak ürün ve hizmetleri hakkında bilgi verebilir, kampanya ve uygulamalarından haberdar edebilirler.  Biz de her zaman müşterilerimizi dinleyen ve onların hayallerini gerçekleştiren bir marka olarak, bu değişimi mağazalarımıza yansıtmayı hedefliyoruz.
2020 yılına kadar hedeflerimiz arasında; mağazalarımızda Beacon teknolojisi uygulayarak müşterilerimize özel içerikler; ürün bilgileri, indirimler ve özel indirimler göndermeyi, reyon bazlı iletişim kurmayı ve müşterilerimizin mağaza içerisinde ortalama ne kadar süre geçirdiğini, hangi raflara, ürünlere, köşelere yönlendiğini görebilmeyi, müşterilerimizin aradığı ürün ile ilgili detaylı açıklamalar, videolar, istenilen ürünün bedeni/rengi var mı, bu ürünün kullanım yerleri nereler, ürüne air özel kampanya var mı, bu ürüne benzeyen veya bu ürünü tamamlayan başka ürünler var mı? gibi soruların tamamı mağaza içinde beacon ve smart uygulamalarla kolayca müşteri tarafından cevaplandırmayı hedefliyoruz. Ayrıca 2018 yılında Yenilenen ERP sistemimizle birlikte tüm kampanya kurgularını, değerlendirme ve ölçümlemelerini yenilenen teknolojik altyapıları kullanarak gerçekleştiriyor olacağız. Satış danışmanlarımıza verilecek el terminalleri ile tüm mağazalarda ürün stok takibi yapabilme ve müşteriye daha hızlı çözümler sunabilme konusunda bir yatırımımız bulunmakta. 2018 yılı içinde bu projemizi hayata geçiriyor olacağız. Aynı zamanda mağazada bulunacak tabletler aracılığıyla mağazada bulunamayan ürünlerin satışını yaparak müşteriye ulaştırılması sürecini kapsayan mobil uygulamamız yine 2018 yılı içinde hayata geçirilecektir.

Dijital dönüşüm bağlamında hangi firmalardan ne gibi konularda destek alıyorsunuz?
Beacon teknolojileri, e-smart uygulamaları hayata geçirmek için çeşitli firmalarla görüşmelerimiz devam ediyor. Amacımız hem müşterilerimize özel fırsatlar ve  özel kampanyalar sunmak hem de müşterilerimizin sorunlarına çözüm olacak uygulamalar yaratabilmek. Bu nedenle perakende sektöründe deneyimli, doğru lokasyon bazlı uygulamalar konusunda ürün gamımıza ve müşteri ihtiyaçlarımıza en uygun servisi sağlayacak bir firma ile çalışmak önceliğimiz.
Türkiye’nin önde gelen yerel ERP yazılımı Nebim V3 programı ile satın almadan üretime, finans yönetiminden satışa kadar ihtiyaç duyduğunuz tüm iş süreçlerimizi, aynı platform üzerinde, baştan sona entegre bir şekilde yönetiyoruz ve tüm kampanya kurgularımızı, değerlendirme ve ölçümlemeleri yenilenen bu teknolojik altyapılarla verimli bir şekilde yürütüyoruz. 2018 yılında kullanmaya başlayacağımız el terminalleri ve tabletlerde yine aynı program üzerinden müşterilerimize daha hızlı çözümler ve satış fırsatları sunuyor olacağız.

Dijital mağazacılığın cirolara etkisi nedir? 
Türkiye’de müşterilerin yüzde 36’sı mobil cihazlarıyla mağazaların yerini buluyor; yüzde 28’i ise alışveriş kuponlarından yararlanıyor. Türkiye’de mobil cihazlar üzerinden ürün hakkında bilgi toplama ve rakip fiyat karşılaştırma oranı ise yüzde 73. Türk tüketicilerinin yüzde 53’ü mağaza içerisinde mobil olarak fiyat karşılaştırma yapıyor. Örneğin bir müşteri Wi-Fi veya Beacon ile bağlıysa ve mağazanız içinde belirli bir marka çanta aramış ama satın almadan çıkmışsa, bu müşteri ile tekrar iletişime geçmeniz ve ona kupon, indirim, benzer ürün önerileri gibi fırsatlar sunmanız, müşterinin ilgisini çekerek yeniden gelip alışveriş yapması için bir fırsat kapısı aralayabilir. Dolayısıyla bu teknolojileri kullanan markaların müşteri trafiğinde ve cirosunda önemli oranda artış meydana gelmekte.

Bu mağazacılık biçiminin geleceğine ilişkin neler düşünüyorsunuz?
Markaların fiziki mağaza, online ve mobil alışveriş deneyimlerinin birbiriyle entegre halde çalışması ve geliştirilmesi bu alandaki en önemli adım olacak önümüzdeki günlerde. Tüm bu teknolojiler kullanılarak müşteri davranışlarının ve beklentilerinin analiz edilip, tüm satış kanalları arasında bir uyum sağlayarak, alışverişçi için düzenli ve entegre bir alışveriş deneyimi yaratılması en önemli hedefler arasında yer alacak. Teknolojideki gelişmeler sonucu tüketici artık kendisine özel tasarlanmış tekliflerle karşılaşıyor olacak.
Mobil kuponlar hayatımızda daha fazla yer almaya başlayacak. Tüketici araştırmaları, mobil kuponlara tüketicinin geri dönüşünün basılı kuponlardan 10 katı daha fazla olduğu yönünde sonuçlar veriyor.
Alışveriş merkezleri ve mağazalar içinde kioskların sayılarının artacağını bekliyoruz. Kiosklar ülkemizde de; sadakat kartlarının kullanımı, ürün fiyat bilgisi, ürün özelliklerinin öğrenilmesi, aranılan ürünün envanterde olup olmadığının sorgulanması, kiosk aracı ile eve sipariş verme özelliği gibi ihtiyaçlar için kullanılacaktır.

ds

Yukarı