Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

PENTİ 2018’DE YÜZDE 29 BÜYÜDÜ

18.01.2019 - 12:14

Türkiye’nin lider çok kategorili iç giyim moda perakende markası Penti, 2018 yılını yüzde 29 büyüme ve 1.1 milyar TL ciro ile kapadı. Dünyanın doğusundan batısına her noktasına adım atmayı hedefleyen marka, Kazakistan’dan Kanada’ya 5 kıtada 50 yeni mağaza açacak.

İç giyim, bacak giyim, ev giyim ve plaj giyim kategorilerinde Türkiye’nin en sevilen ve tercih edilen Türkiye’nin Lovemark’ı Penti, 2023’ye giden yolda çizdiği gelecek projeksiyonuna hız kesmeden devam ediyor. 2018 yılında yüzde 25’i LFL olmak üzere toplamda yüzde 29 oranında bir büyümeyle cirosunu 1.1 milyar TL’ye çıkaran Penti, 1 yılda metrekare başına 3 bin 500 ziyaretçiyle Türkiye nüfusundan fazla ziyaretçiyi mağazalarında ağırladı. Penti, 2019 yılı sonunda, cirosunu 1.5 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyor. 

BEŞ KITADA 620 MAĞAZA
2018 yılını yurt içinde 62 ilde 364, yurt dışında ise 30’u aşkın ülkede 170 olmak üzere toplamda 534 mağaza ile kapatan Penti, 2019 yılında Kazakistan’dan Kanada’ya 5 kıtada 50 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, “Penti olarak 2018 yılı yurt dışı operasyonlarımızda yüzde 82 büyüme gösterdik. 2019 yılı sonuna kadar yurt içi ve yurt dışı toplam mağaza sayımızı 620’ye çıkararak dünya üzerinde adım atmadık kıta bırakmayacağız.” dedi.
İran, Arnavutluk, Kosova Makedonya, 
Gürcistan, Azerbaycan ve Suudi Arabistan’da yıllardır devam ettirdiği pazar liderliğini kimseye bırakmadıklarını belirten Kariyo, 2018 yılında yeni girdikleri Karadağ, Kuveyt, Ürdün ve Lübnan gibi ülkelerde de pazar liderliğine oynadıklarını ifade etti. Sami Kariyo, “2019 yılının ilk ayında Amerika kıtasındaki ilk mağazamızı açacağız. Ayrıca Yunanistan pazarına da giriş yaparak Avrupa, Ortadoğu ve Balkanlardaki hızlı büyümemize devam edeceğiz.” dedi. 

ROMANYA PAZARINA PENTİ İMZASI 
2018 yılında Romanya’da açtığı 40 mağazada 5 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlayan Penti, kendi operasyonu ile yönettiği ülkede 2019 yılında 5 yeni mağaza daha açarak 45 mağaza ile Romanya pazarında liderliği hedefliyor.
Penti 2018 yılı içerisinde giriş yaptığı Kazakistan pazarında ise 2019 yılını 12, Kıbrıs’ta ise toplamda 5 mağaza ile tamamlamayı öngörüyor.

İÇ GİYİMDE PENTİ UZMANLIĞI
Tüketici taleplerini ve ihtiyaçlarını iyi okuyup analiz ederek, üretim, tasarım ve pazarlama süreçlerine en doğru şekilde adapte eden Penti, başta iç giyim kategorisi olmak üzere hizmet verdiği ev giyim, plaj giyim ve bacak giyim kategorilerinde de pazardaki lider konumu güçlendirmeye devam etti. Özellikle iç giyim kategorisini domine ederek iç giyimi dış giyime rakip hale getirdik diyen Penti 
Giyim Ceo’su Mert Karaibrahimoğlu, “Penti olarak biz bir iç giyim kategorisi yarattık. İç giyimdeki uzmanlığımızı her yıl daha da geliştirerek kadınların hayatlarına zenginlik katmaya devam edeceğiz.” ifadesini kullandı.

n

Yukarı