Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

ÖRNEK BİR MODEL OLMAYI ARZU EDİYORUZ

20.08.2019 - 10:07

ÇALIŞMA HAYATINDA KADIN VE ERKEK EŞİTLİĞİNE İNANDIKLARINI VURGULAYAN ARZUM ELEKTRİKLİ EV ALETLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME VE PAZARLAMA DİREKTÖRÜ MEHTAP YILDIZ, ‘‘ŞİRKETİMİZDE KADIN ÇALIŞAN ORANI YÜZDE 40, ÖZELLİKLE ARZUM’UN ORTA VE ÜST KADEME YÖNETİMLERİNDE KADIN YÖNETİCİLERİN OLMASINA DİKKAT EDİYORUZ.’’ DEDİ.

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? 
Meslek hayatımın ilk yarısında Türkiye’nin en büyük elektrikli ev aletleri üreticilerinden Eksen A.Ş.’de olmak üzere, ürün geliştirme ve üretim yönetimi konularında her kademede yönetici olarak görev aldım. Türkiye’de küçük ev aletleri pazarında ürünler geliştirdiğim ve bugün 3 milyonun üzerinde adetle pazarın çok kuvvetli kategorilerinden bazılarının temellerini attığım çok keyifli ve verimli yılların ardından 2009 yılında yeni bir küçük ev aletleri markası kurmak üzere Index Grup’a katıldım. 2011 yılında Homend markasının lansmanını gerçekleştirdim. 5 yılın sonunda Homend belirli bazı kategorilerde yüzde 5’e yakın pazar paylarının alındığı sağlıklı bir marka haline geldi. 2014 yılında önce ürün geliştirme, ardından pazarlama fonksiyonlarını da aldığım bir pozisyonu yönetmek üzere Arzum’a katıldım.  Arzum’daki 5 yılı aşan çalışma süremde 30’un üzerinde RedDot, IF Design, PlusX gibi prestijli tasarım ödülleri, İnnovalig İnovasyon Şampiyonluğu, pazarda adetsel liderliğin yanında cirosal 3.’lük pozisyonu ve birçok alt kategoride yeni liderliklerin kazanılması, güçlü finansal performans skorları gibi bazı kayda değer başarılara imza atma fırsatı yakaladım. Perakende sektöründe kadın yöneticilerin gelişimini hedefleyen Lead Network, bilim ve teknoloji dünyasında kadının kendi potansiyelini keşfetmesini ve fırsat eşitliğini sağlayarak teknoloji sektöründe kadın sayısını artırmayı amaçlayan teknolojide kadın derneği WTech ve özelllikle kadın girişimcileri odağına alan ve bu anlamda Türkiye’de bir ilki de sahiplenen ARYA Women’de çeşitli rollerde görev alıyorum. 

Şirketiniz kadın istihdamına gereken önemi gösteriyor mu?  
Arzum olarak hayatın her alanında olduğu gibi çalışma hayatında da kadın ve erkek eşitliğine inanıyoruz.  Şirketimizde kadın çalışan oranı yüzde 40. Özellikle Arzum’un orta ve üst kademe yönetimlerinde kadın yöneticilerin olmasına dikkat ediyoruz. Bunun yanı sıra 11 yıldan beri Türkiye Kadınlar Satranç Şampiyonası’nın sponsoruyuz. Böylece annelere, genç kızlarımıza uzanabiliyoruz. Yine bu tip sponsorlukların özellikle kadına yönelik, spor, kültür, sanat gibi etkinliklere firmalarımızın destek vermesi için örnek bir model olmayı arzu ediyoruz.

Kadınların bakış açısının üretim, satış ve pazarlama anlamında perakende sektörüne nasıl etkileri oluyor?
Biz kadınlar stresi daha rahat yönetebiliyor, farklı bakış açılarıyla değerlendirebiliyor, mantığın ve duygunun dengeli kullanımı sağlayabiliyor, çalışma ortamlarında daha disiplinli oluyoruz. Geçtiğimiz yıl Fortune Türkiye ve DataExpert iş birliği ile yapılan araştırma sonuçlarına göre, CMO’ların yüzde 51’i kadın. Araştırmaya göre CMO’lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 10,3'ünü yönetiyor. 

Kadın istihdamının artırılması ile Türkiye’nin ekonomik seyrini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kadınların işgücü piyasasına katılmalarının önündeki engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmaların artmasıyla ve 
cinsiyet eşitsizliğiyle ilgili toplumsal mücadelenin, farkındalığın artmasıyla toplumsal kalkınmanın hızlanacağına inancım tam.

GGG

Yukarı