Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

ONLINE ALIŞVERİŞÇİLER İÇİN PROMOSYON VE İNDİRİMLER ÖNEMLİ

14.11.2019 - 11:53

Hazırladıkları Küresel E-Ticaret Raporuna göre e-ticaretin toplam ticaretteki payı üzerine bilgiler veren NIelsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, onlIne alışverişçilerin yüzde 86’sının satın alma eğilimlerinde promosyon ve indirimlerin belirleyici olduğunu ifade etti.

Dünya dijital çağda. Bu dönemin e-ticarete katkısı hakkında ne söyleyebilirsiniz? 
Nielsen olarak hazırladığımız Küresel E-Ticaret Raporu’na göre, dünya genelinde e-ticaretin, 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 büyüme kaydederek 2.9 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söyleyebilirim. Bu rakam, tüm küresel perakende satışların yüzde 12’sine karşılık geliyor. Burada, e-ticaretin toplam ticaretteki payı olarak öne çıkan bölgelere baktığımızda, Asya Pasifik ve Kuzey Amerika bölgelerinin başı çektiğini görüyoruz. Asya Pasifik bölgesi, aynı zamanda yüzde 30’u aşan büyümesiyle küresel e-ticaretin motor gücü olarak dikkat çekiyor. 
Ülkemizde e-ticaretin 2018’deki payı yüzde 5.3, büyümesi ise yüzde 38… Diğer bir deyişle, Asya Pasifik bölgesinden bile daha çok büyüdük. Türkiye FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) kategorilerindeki online alışveriş payı yüzde 2’ye ulaştı. Bu alanda büyüme potansiyeli olduğunu ifade etmek mümkün.  

Türk insanının alışverişte interneti kullanma sıklığı nedir? 
Türkiye’de internette geçirilen ortalama süre, küresel araştırmalarla paralel biçimde günde ortalama 7 saat civarında. Ülkemizde online alışverişçiler, ayda ortalama 4 kez online alışveriş yaparken, her gün alışveriş yapan yüzde 4’lük bir grup da bulunuyor. Online alışverişte özellikle akıllı cep telefonlarının açık ara lider olduğunu görmekteyiz. Son yıllarda artan akıllı telefon kullanım oranının, online alışverişin büyümesine pozitif etkide bulunduğunu söyleyebiliriz. 

Online alışverişte tüketiciler neye göre tercih yapıyor?  
Online alışverişçilerin “seçici” bir kitle olduğunu vurgulamak gerekiyor. Çünkü online alışverişçilerin çok büyük bir kısmı, satın alma kararı vermeden önce genelde kapsamlı bir ürün araştırması ve değerlendirmesi yapıyor, alışverişlerini önceden planlıyor. Öte yandan online alışverişçilerin yüzde 86’sının satın alma eğilimlerinde promosyon ve indirimler belirleyici oluyor, buna paralel olarak da marka sadakatleri düşük. Online alışverişçinin alışveriş motivasyonları arasında ilk sırada fiyat kriteri bulunuyor. Fiyat kategorisini, çeşit ve hız takip ediyor. Ürünleri görmek ve dokunmak isteği online alışverişin önündeki ilk iki bariyer olarak öne çıkarken, site güvenilirliği üçüncü en büyük bariyer olarak dikkat çekiyor.

Online alışverişle en çok ne satın alıyoruz? 
Türkiye’de en çok online alışveriş yapılan ilk 5 kategori içinde giyim/ayakkabı, teknoloji/elektronik, kişisel bakım/kozmetik, kitap/müzik/film ve yemek siparişi öne çıkıyor. Alışveriş frekansı açısından ayda ortalama 4 kez ile yemek siparişi ve market gıda ürünlerinin ağırlıkta olması da dikkat çekiyor. 

GGG

Yukarı