Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Oleg Cassini pazar potansiyelini gördü, büyümesine hız verdi

06.10.2017 - 14:13

Türkiye’de gelinlik ve düğün pazarı her geçen gün hızla büyüyor. Bugün ülkede her yıl 600 bin düğün yapılıyor. Türkiye’deki potansiyelleri görerek, 2010 yılında pazara giren yarım asırlık Amerikan markası Oleg Cassini’nin CEO’su Jeff Zelenko, “Türkiye için düğün kültürel olarak çok önemli bir konsept. Genç nüfus sayesinde her yıl yapılan evlilik sayısı çok yüksek. Bugün düğünler toplamda 30 milyar TL’lik bir pazar oluşturuyor. Kına ve nişanlar da eklendiğinde rakam 40 milyar TL’ye çıkıyor. Bu dev sektörün ortalama 1,5 milyar TL’lik kısmını ise gelinlik satışı oluşturuyor. Biz bu pazarın daha da büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.

YIL SONUNDA YÜZDE 70 BÜYÜYECEK
Çizdiği yol haritasıyla kısa süre içinde Türkiye’de ismini duyuran Oleg Cassini, 2017 itibariyle büyümesine hız kazandıracak yatırımlarına ağırlık verdi. Oleg Cassini’nin hedefi yıl sonunda Türkiye’nin en az 20 noktasında olmak ve yüzde 70 büyümek. Marka yılın ilk 6 ayında 6 açılış gerçekleştirdi. Eylül ayında açacağı mağazasıyla da toplam 19 noktada hizmet veriyor olacak. Böylece yıl sonu hedeflerini tutturmayı garantileyecek.

2017 YATIRIMLARI 5,5 MİLYON DOLARI BULACAK
Oleg Cassini’nin 2017 sonuna dek Türkiye’ye yapmayı planladığı yatırım miktarı 5,5 milyon doları bulacak. Yıl sonunda çalışan sayısının ise 350’yi geçeceği öngörülüyor. 2018 itibariyle her yıl 10’ar mağaza açmak isteyen şirketin 2020 hedefi ise 50 mağazaya ulaşmak.

HEDEF YILDA 120 BİNDEN FAZLA PARÇA SATMAK
Bugün İstanbul, Ankara, Bursa, Samsun, İzmit, İzmir, Adana, Mersin ve Antalya’da mağazaları bulunan Oleg Cassini’nin hedefi Anadolu’daki mağazalarının sayısını artırmanın yanı sıra mevcut mağaza başına satışı da yükseltmek. Zelenko bu alandaki hedeflerini, “Hızla olgunlaşan ve pazardaki yerini giderek sağlamlaştıran bir marka olmamız, fiyat aralıklarımızın genişlemesi ve agresif pazarlama çalışmalarımız sayesinde satışlarımızın da artmasını bekliyoruz” sözleriyle ifade etti.
Zelenko’nun öngörüsü ise şu şekilde: “Bu yıl 7 bin gelinlik, 20-25 bin kadar da abiye satacağımızı öngörüyoruz. 2020’de gelinlikte 20-25 bin, abiyede ise 100 bini aşmayı umuyoruz.”

GELİNLİK TEDARİĞİNİN YÜZDE 25’İ İÇ PAZARDAN
Farklı ülkelerde üretim tesisleri bulunan Oleg Cassini, Türkiye’de sattığı gelinliklerin yüzde 25’ini, abiyelerin ise yüzde 40’ını iç pazardan tedarik ediyor. Jeff Zelenko, Türkiye’de üretim yapmaya da sıcak baktıklarını ve gelecekte mevcut tedarikçileriyle birlikte yatırım yapma kararı alabileceklerini belirtiyor.

ORTADOĞU’YA TÜRKİYE’DEN AÇILACAK
Oleg Cassini’nin Türkiye operasyonu, gelecek yılın sonlarına doğru Ortadoğu bölgesinde franchise vermeye başlayacak. Türkiye’nin global hedefleri doğrultusunda önemli bir nokta olduğunun altını çizen Zelenko, “Türkiye’den sonraki rotamız Kuzey Afrika, Rusya, Ukrayna ve Ortadoğu olacak” diyor.

MARKA BİLİNİRLİĞİ YÜZDE 68’E ÇIKTI
Oleg Cassini’nin başarısının ardında yatan sebeplere yönelik konuşan Jeff Zelenko, Türkiye’ye yeni bir konsept tanıttıklarının altını çiziyor: “Türkiye’deki gelin adaylarının alışkanlığı gelinliklerini terziye diktirmek. Ancak biz Türkiye’de yepyeni bir konsept tanıttık. Stok sistemiyle çalıştığımız için gelin adayları mağazaya geldiğinde beğendiği gelinliğini anında alabiliyor veya gerekiyorsa tadilat süreci başlıyor. Böylece, gelinliği alması için aylarca beklemesine gerek olmuyor. Şık tasarımların yanı sıra, kaliteyi erişilebilir fiyatlarla ve en pratik şekilde sunmamız nedeniyle Türk kadınlarının kalbini kazandık. 2-3 sene önce marka bilinirliğimiz yüzde 24’ken, bu rakam bugün yüzde 68’e çıktı.

ops

Yukarı