Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

Ödüller sektörde rekabeti olumlu etkiliyor

02.08.2017 - 10:46

Ödülle Taçlandırılan Markalar adlı dosya konumuza istinaden görüştüğümüz Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, ödüle giden süreci bizlerle paylaştı. Suerdem ayrıca erkek giyim mağazası kategorisinde geçtiğimiz yıllarda 4 kez birincilik ödülünü aldıklarını ve aynı ödülü bu yılda alarak başarılarını pekiştirdiklerini dile getirdi. 

Kimi markalar vermiş olduğu hizmetle, kimi markalar yapmış olduğu projelerle, kimileri ise yeni tasarladığı ürünlerle ödüle layık görülüyor. Peki, bu tür ödül platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Ödülün kategorisi ne olursa olsun sektörde yer alan firmaların hizmet/kalite standartlarının daha da ileriye taşınması için olumlu katkı sağladığını düşünüyorum. Bu tür ödül platformlarının şirketlerin finansal durumları ve inovatif yaklaşımlarının yanı sıra, müşterilerine, yatırımcılarına ve topluma sundukları faydalar da değerlendiriliyor. Bu da sektörün hizmet verdiği her alanda kendisini geliştirmesine ve verdikleri hizmetin ne kadar başarılı olduğunu göstermelerine olanak tanıyor.
Ödül platformları kalite, hizmet ve marka imajına sağladığı faydanın yanı sıra sektöre rekabet açısından da olumlu sonuçlar doğuruyor. Firmaların başarı öyküleri, üstün teknolojileri ve verdiği hizmet kalitesi rakipleri arasında ödüllendirme ile farklılaşıyor.

Evet, ödül almak güzel ama ödüle giden süreçte neler yaşanıyor ve nelere dikkat ediliyor? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir?
Her bir ödül kategorisinin kendi içinde dinamikleri farklılaşıyor, değerlendirme kriterleri ayrışıyor. Önemli olan noktalardan biri yapılan işi ya da verilen hizmeti doğru konumlandırmak ve aktarmak, doğru kriterlere göre değerlendirmek olduğunu düşünüyorum. Öncelikle proje nasıl hazırlanır ve kurgulanır; yalın ve kısa yolla nasıl anlatılır, önemli noktalar nasıl ön plana çıkarılır gibi konulara çok dikkat edilmesi gerekiyor.
Diğer önemli bir nokta ise değerlendirme; ödül kriterlerinin titizlikle hazırlaması ve aynı titizlikle değerlendirilmesi gerekiyor. 
Ödüle giden bu süreç zorlu olduğu kadar çok da öğretici… Farklı stratejilerle hayat geçirilen ürün, proje ve hizmetin yalın ve anlaşılır bir şekilde karşı tarafa aktarılması gerekiyor. Hedef-sonuç ilişkisini doğru bir şekilde ortaya koymak çok kritik… 

En son hangi alanda, hangi ödülü aldınız? 
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Akademetre Research Company tarafından her yıl gerçekleştirilen araştırma kapsamında belirlenen Türkiye’nin 1 Numaralı Markaları ödül töreninde erkek giyim mağazası kategorisinde geçtiğimiz yıllarda 4 kez birincilik ödülünü aldık, aynı ödülü bu yılda alarak başarımızı pekiştirmiş olduk.  
Aynı zamanda bu yıl 89 ülkede faaliyet gösteren bağımsız değerlendirme şirketi Superbrands International tarafından açıklanan süper marka ödüllerinde de ödül alarak,  sektördeki başarımızı uluslararası bir ödülle taçlandırdık. 

Alınan ödül ya da ödüllerin markaya nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Ödüllerin şirketlere kattığı değerin çok yönlü olduğu kanısındayım. Ödül kazanma başarısıyla itibar arasında kuvvetli bir bağlantı var. Bu hem şirket için çalışanları hem de sektördeki diğer firmaları etkiliyor. Ayrıca ödülle taçlandırılan projelerin, o projede emeği geçen herkes için bir motivasyon kaynağı olduğunu gözlemliyorum. Bunun yanı sıra ödül almak markanıza ekstra bir sorumluluk yüklüyor. Çünkü aldığınız ödülü ya da ödülleri devam ettirebilmek için ürün/hizmet kalitenizden asla taviz vermemeniz, üzerine yeni şeyler katarak daha da geliştirmeniz gerekiyor.

ds

Yukarı