Ana içeriğe atla

d's

 

MALLREPORT

Müşterilerle aynı dili konuşabiliyor olmak önemli

02.08.2017 - 10:41

Ipekyol, Twist ve Machka gibi Türkiye’de ve dünyada nam salmış markaları bünyesinde bulunduran Ayaydın-Miroglio adına görüştüğümüz Genel Müdür Uğur Ayaydın, markaların yeni koleksiyon çalışmaları ve yatırımları hakkında bizlere bilgi verdi. Ayrıca Ayaydın, moda sektöründe yaşanan değişimlere dair açıklamalarda bulundu.  

Ayaydın-Miroglio bünyesinde yer alan markalar hangi kitlelere hitap ediyor, farklılıkları neler?
Ipekyol, 1986 yılında Şişli’de kuruldu ve her geçen gün yükselen ürün kalitesi ile beraber zincir mağazalaşma trendinin de etkisiyle Türkiye’de en hızlı kabul gören ve pazar konumunu kısa sürede pekiştiren markalar arasında ilk sıralarda yerini aldı. Modern kadının yaşam tarzına ilham veren koleksiyonlarıyla 20 yaş ve üzeri kadınlara yönelik bir marka... Mükemmel kalıplarıyla her vücut tipine uygun denim ve pantolon seçeneği sunan Ipekyol Denim ve Ipekyol Basics olarak alt koleksiyonlarına sahip.  
1997’de kurulan Twist, dinamik, özgün ve yenilikçi koleksiyonlarıyla gençlere ve kendini genç hissedenlere hitap ediyor. Gündelik hayatında şık olmak isteyen ama aynı zamanda rahatlığı da önemseyen, farklılığı seven modaseverler tercih ediyor. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan ve çalışan kadınlar için gün boyunca rahat hareket imkanı sağlayan spor ve şık kıyafetler ön planda. 
2004 yılında kurulan Machka ise Türkiye’de tasarımları dünyaca ünlü Dice Kayek tarafından hazırlanan Türkiye’nin ilk pret-a-porter markası. Sofistike kesimleri ve kusursuz kalıplarıyla eşsiz tasarım kalitesi sunuyor. Kaliteyi seven, zevk sahibi, yaşam gustosu olan ve şık olmayı hayat tarzı olarak belirleyen kadınların tercihi. Gelir düzeyi bir parça yüksek kadınlara hitap ediyor. Işıltılı ve taşlı elbiseler özellikle Ortadoğulu müşteriler tarafından da beğeniliyor. Türk kadınları özellikle davet ve özel geceler için kesinlikle Machka elbiseleri tercih ediyorlar. Machka davet elbiselerinin yanı sıra basic giyimde de kaliteye önem verenlere hitap eden, gündelik ofis şıklığına yönelik lüks detaylar barındıran spor tasarımlar dikkat çekiyor. 

Yeni koleksiyon çalışmanız ile ilgili kısaca bilgi alabilir miyiz? Koleksiyonda öne çıkan unsurlar neler olacak?
Ipekyol’un 2017-18 Sonbahar-Kış Koleksiyonu 80’li ve 90’lı yıllardan ilham almaya devam ediyor. 80’li yılların maskülen tavrı tekrar atağa geçiyor.  Vatkalı klasik ceketler prince de galles ve pie de pull kumaşlar ile 2000’li yıllara uyarlanıyor. Yünlü oversize selanik örgülü trikolar kullandığımız detaylar arasında. Siyah zemin üzerine yerleştirilen çiçek desenleri ve 90’lı yılların kendinden ışıltılı kumaşları ile Sonbahar-Kış Koleksiyonu feminen bir dokunuş kazanıyor. Drapaj teknikleri ile zenginleştirilmiş parçalar, rengini altın ve gümüşten alan, el işçiliği ile üretilen işlemeler Ipekyol kadının elegant tavrını kış sezonuna taşıyor.
Koleksiyonlarınızı neleri baz alarak hazırlıyorsunuz?
Ipekyol kadının ihtiyaçlarını dönemin öne çıkan moda akımları ile kombinliyoruz. Bunu yaparken moda öncüsü markaları inceliyor, dünya başkentlerindeki sokak stillerindeki gelişmeleri, gelişen teknoloji ile ilerleyen kumaş ve materyal fuarlarını geziyoruz ve orada ortaya çıkan akımları izlemeye alıyor ve Ipekyol kadının stili ile bütünleşen detayları koleksiyonumuza enjekte ediyoruz. Her sezonda Ipekyol kadının asla vazgeçemeyeceği klasiklerden oluşan, zamansız parçaları şehirli kadının sürekli güncellenen ihtiyaçları doğrultusunda seçerek koleksiyonumuza ekliyoruz. 

Peki, kendinizi tekrarlamamak adına neler yapıyorsunuz?
Türk tüketici kendisine geniş seçenekler sunabilen markalara yöneliyor. Seçenek çok fazla olduğu için müşteri sürekli yenilik arayışında. Müşterilerimizin değişen ihtiyaç ve beklentilerini odağımıza alarak, memnuniyetlerini maksimum düzeyde tutmak ve eşsiz alışveriş deneyimi sunmak için yenilikleri yakından takip ediyoruz. Tasarım ekibimiz dünyayı dolaşıyor. Bu sayede trendleri öngörebiliyorlar. Neyi sevdiklerini veya sevmediklerini anlamaya çalışıyor, sunduğumuz ürün ve hizmetleri marka çizgimizden uzaklaşmadan sıklıkla revize ediyor, yeniliyoruz. Biz de fast fashion anlayışı sayesinde, trendleri ve yenilikleri hızlıca yakalayarak, müşterilerimize en yeniyi, en kaliteli ve hızlı şekilde sunma yoluna gidiyoruz.

İlk kurulduğunuzdan bu yana moda sektöründe pek çok değişim yaşandı ama sizce en önemli değişim ve farklılık ne oldu?
Dijital çağ sayesinde artık müşteriler çok bilinçli. Kendisine sunulanla yetinmek yerine daha fazlasını istiyor ve çeşitli dijital platformlar üzerinden dünyanın diğer ucundaki bir ürüne bile kolaylıkla erişim sağlayabiliyor. Bu noktada müşterilerinizle aynı dili konuşabiliyor olmanız çok önemli. Onların ihtiyaç ve beklentilerini takip ederek ve mümkünse beğenilerini ön görerek buna göre ürün ve hizmet sunmalısınız.  Bu da beraberinde hızlı olmayı getiriyor. 

Gerek yurt içi gerekse yurt dışı olmak üzere 2017 yatırımlarınızı öğrenebilir miyiz? Neler planlanıyor?
2017 yılında da çift haneli bir büyüme ile karlılığımızı artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca açacağımız yeni mağazalarla da istihdam sayımızı artırmayı planlıyoruz. Özellikle yurt dışında yeni hedef pazarlara odaklandık. Yeni hedef pazarlarımız Rusya, İran, Kazakistan, Tunus, Fas, Cezayir, Lübnan ve Ürdün olacak. Mevcut durumda yurt dışı mağaza sayımız 25’e ulaştı. Lokasyon olarak elverişli ve stratejik açıdan avantajlı olduğunu gördüğümüz bu bölgelerde önümüzdeki 3 yılda toplam 50 mağaza açmayı planlıyoruz.

Yatırım çalışmalarınız dahilinde AVM’ye yönelik de yeni projeler olacak mı? 
Türkiye çapında açılan yeni AVM’ler ile birlikte mağaza sayılarımızı arttırıyoruz. Ayrıca yaz sezonu itibariyle marinalara girdik. Ipekyol Bodrum ve Çeşme marina mağazalarımızı yeni bir konsept ve hizmet anlayışıyla müşterilerimizle buluşturmayı hedefledik. İstinye Park Twist gibi mevcutta var olduğumuz lokasyonlarda ise yeni mağaza konseptimiz ile yüzümüzü yenileme yoluna gidiyoruz. 

Peki, dijitalleşme yatırımlarınız içerisinde nerede yer alıyor? Bununla ilgili bir çalışmalar var mı?
E-ticaret son yılların en hızlı büyüyen gözde sektörlerinden biri. Bu haliyle de yüksek potansiyel barındırıyor. Dijitalleşme, beraberinde hızlı olma gerekliliğini de gündeme getirdi. Yüksek kalite ürün ve hizmet anlayışını müşterinin ayağına en hızlı biçimde götürebilmeyi önemsiyoruz. Bunu yaparken de eşsiz alışveriş deneyimini hedefliyoruz. E-ticaret ve omni-channel yatırımlarımız ise büyük bir hızla devam ediyor. Müşterilerimize keyifli bir alışveriş deneyimi yaşatmayı hedeflediğimiz dijital platformları ve sistemleri fiziki mağazalarımız ile de entegre etmeye başladık. Geçtiğimiz günlerde Adana’da yeni konseptiyle açtığımız Twist mağazamız ve yenilenme aşaması bitmek üzere olan İstinye Park Twist mağazamız bunun en iyi örneklerinden… Ayrıca yakın zamanda, en genç ve dinamik müşteri kitlemize sahip olan Twist markamızın App kanalını müşterilerimizle buluşturduk. 30 gün gibi bir sürede 15 bin indirme rakamına ulaştık. Müşterilerimizi sonbahar döneminde de Ipekyol App ile buluşturmayı hedefliyoruz.
 

d's

Yukarı