Ana içeriğe atla

ds

 

MALLREPORT

MÜŞTERİLERİMİZE BİRÇOK FARKLI KAMPANYA VE İNDİRİM FIRSATI SUNUYORUZ

11.09.2020 - 10:30

LOFT Jeans Ticari Direktörü Aydın Süha’dan, pandemi döneminde müşterilerine daha konforlu bir alışveriş deneyimi yaşatmak için hayata geçirdikleri uygulamaları hakkında bilgi aldık. “Müşterilerimize birçok farklı kampanya ve indirim fırsatı da sunarak onları mutlu etmeyi hedefledik.” diyen Süha’nın açıklamaları şöyle:

Pandemi sebebiyle alışveriş trendlerinde nasıl bir değişim yaşandı?

Pandemi süreci tüm sektörlerde olduğu gibi LOFT özelinde de alışveriş trendlerini ciddi bir değişime uğrattı. Özellikle belirtmeliyim ki, ciddi anlamda online alışveriş trafiği oluşmaya başladı. Pandemi öncesi dönemlere göre kıyasla web sitemize yüzde 200’lerin üzerinde ziyaret gerçekleşti. Ve buradaki alışverişe dönüş oranlarımız oldukça yükseldi. Bu da gösteriyor ki satın alma davranışlarında online ticaretin günümüzde çok daha önemli olduğu ve olacağı… Ancak bu süreçte bazı olumsuzlukları da gözlemleyip, deneyimledik. Bunlardan bir tanesi; ne kadar online satış yaparsak yapalım bu ürünleri taşımada, kargolamada, ulaştırmada kısacası lojistikte henüz yeterli altyapıya sahip olmadığımız gerçeği…

 

Salgın sürecinde müşteriyi mağazaya çekmek için ne tür uygulamaları hayata geçirdiniz?

Bu konuda Bilim Kurulu’nun vermiş olduğu tüm şartları mağazalarımızda eksiksiz olarak yerine getirdik. Mağaza girişlerine pandemi sürecinde dikkat etmeleri, uymaları gereken kuralları ve bilgilendirmeleri yerleştirdik. Mağaza içlerinde dolaşan müşterilerimizin sosyal mesafeyi koruması adına zemine gerekli stickerlar yapıştırdık. Tüm mağazalarımızın girişlerinde, kasalarda ve kabin noktalarında el dezenfektanları bulundurarak ziyaretçilerimize kolaylıkla ulaşabilecekleri hijyenik bir alan oluşturduk. Mağaza çalışanlarımızın hepsini maske ve siperlik gibi koruyucular vererek çalıştırıyoruz. Çalışma saatleri ve mesai saatlerini kısalttık. Oluşabilecek tüm riskleri en aza indirebilmek adına personelimize bu süreçte nasıl servis vermeleri gerektiğine dair eğitimler verdik. Bu kapsamda tüm kuralları mağazalarımızda uyguluyor ve mağazalarımızı düzenli olarak denetliyoruz.

 

Bu uygulamalarınız ciroya nasıl yansıyor? Müşterilerinizden nasıl dönüşler alıyorsunuz?

Tüketiciler artık oldukça bilinçli. Bu kurallara uygulamayan mağazaları ziyaret etmiyorlar. Bu nedenden dolayı hem çalışanlarımızın hem de misafirlerimizin sağlığı için bu uygulamalara titizlikle devam edeceğiz. Pandemi sürecindeki cirolarımızdan bahsedecek olursam alışveriş merkezlerini ziyaret eden ziyaretçi sayılarında normal zamana göre yüzde 30, yüzde 40 oranında azalmalar yaşanıyor. Bu da ne yazık ki tüm markalara olduğu gibi bize de ciro kaybı olarak yansıyor.

 

Müşteri memnuniyetini daha da ilerletme adına hangi adımları atmayı planlıyorsunuz?

Açıldığı haftadan itibaren mağazalarımızda öncelikli olarak iade ve değişim sürelerini uzattık. Bunun sebebi; satın almak istedikleri ürünü kabinlerde denemek istemeyen ziyaretçilerimiz olursa ürünleri evde deneme imkanı vererek kolaylık sağlamaktı. Bunun yanı sıra zor bir süreçten geçiyoruz, müşterilerimize birçok farklı kampanya ve indirim fırsatı da sunarak onları mutlu etmeyi hedefledik. LOFT Jeans olarak bu süreci birlikte el ele atlatacağımız inancındayız.

ds

Yukarı