Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

MÜŞTERİ ODAKLI DÖNÜŞÜM VE DİJİTALEŞME TEKNOSA'YI 4,1 MİLYAR LİRA CİROYA TAŞIDI

09.03.2020 - 13:30

Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, 2019 yılının ikinci yarısında ‘Yeni Neslin Teknosa’sı’ adıyla başlattığı Dönüşüm Programı’nın meyvelerini topluyor.

Teknosa, 2019 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Sağlıklı ve karlı büyümeye odaklanan Teknosa’nın cirosu 2018’e göre yüzde 19 büyüme ile 4,1 milyar TL’yi geçti. 2019 yılında, özellikle de yılın son çeyreğinde gösterilen iyi performansta, ‘Yeni Neslin Teknosa’sı’ adıyla başlatılan Dönüşüm Programı’nın ve dijitalleşme atılımlarının etkisinin yüksek olduğunu belirten Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Mağaza ve satış gücü etkinliğinden kategori yönetimine, tedarik zincirinden harcama verimliliğine birçok alanda çalışmalara başladık. Veriye dayalı yönetim ile müşteri deneyimini ve operasyon verimliliğimizi iyileştirmeye odaklandık. Yılın ortalarında başlattığımız dönüşüm programı kapsamında doğru ürünlerin doğru lokasyonda bulunmasını daha etkin bir seviyeye çıkardık. Aksesuar ile tamamlayıcı ürünler konusunda çeşitliliğimizi artırdık ve müşterilerimizin alışveriş sepetlerini daha değerli hale getirdik. Çoklu kanalda kesintisiz ve hızlı hizmet sunacak uygulamalar hayata geçirdik. Bütün bunlarla birlikte daha karlı ürünlere odağımızı artırdık, performansı düşük mağazalarda da aldığımız aksiyonlarla karlılığımızı geliştirdik. Böylece 2019 gibi oldukça zor bir yılın içinde performansımızı sürekli artırmayı başardık. Bu başarı, tüm Teknosa çalışanlarının Dönüşüm Programı’nı, müşteri odaklı, daha verimli ve karlı olmak için attığımız adımları sahiplenmelerinden geldi.” dedi.
MAĞAZA VE ONLINE CİRO YÜZDE 48 ARTTI
Dönüşüm Programı’nın etkilerinin 2020 yılında daha da belirgin hale geleceğini belirten Gürcan, şöyle devam etti: “2019’da mağaza sayımız artmamasına rağmen artan ortalama sepet tutarı ve artan müşteri sayısının etkisiyle benzer mağaza satışlarında geçen yıla göre yüzde 21 seviyesinde büyüme gösterdik. Bu da bize 4,1 milyar TL ciro sağladı. Özellikle yılın son çeyreğinde performansımızda önemli iyileşmeler elde ettik. Yılın son çeyreğinde karşılaştırılabilir operasyonel karımız, geçen yılın aynı dönemine göre iki katından fazla bir seviyede gerçekleşti. Yıllık sepet büyümesi yüzde 23 iken, yılın son çeyreğinde bu oran yüzde 38’lere kadar çıktı. 2019’un son çeyreğinde mağaza ve online ciromuz 2018’in aynı dönemine göre yüzde 48 arttı.” 
“20. YILIMIZA GÜÇLÜ GİRDİK VE HEDEFLERİMİZİ BÜYÜTTÜK”
2020 yılının Teknosa’nın 20. yılı olduğunu hatırlatan Bülent Gürcan şöyle konuştu: “20. yılımıza güçlü hedeflerle giriyoruz. 20 yıldır oluşturduğumuz sayısız başarı hikayesine bu sene çok güçlü bir başarı hikayesi ekleyeceğiz. Dönüşüm Programı ve dijitalleşmenin etkileriyle bu yıl yine pazarın üzerinde performans göstermeyi, ciromuzu yüzde 15-30 arasında artırmayı ve yıl toplamında net kara geçmeyi hedefliyoruz. Tüketici güven endeksi ve global konjonktürdeki değişimleri yakından izleyerek gerektiğinde hedeflerimizi güncelleyeceğiz.”

GGG

Yukarı