Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

MOMODA İLE TÜM AVM’LERDE YER ALMAYI HEDEFLİYORUZ

14.11.2019 - 10:48

Danışmanlığını yürüttükleri Momoda firması hakkında bilgiler veren ve markanın gelecek dönem hedeflerinden bahseden YKG Perakende Kiralama ve Marka Danışmanlığı Kurucusu İbrahim Düzenli, şirket olarak yapmış oldukları çalışmaları anlattı.
 

Danışmanlığını yürüttüğünüz Momoda firması hakkında bilgi verir misiniz?
Momoda, 2015 yılında Şanghay’da kurulmuş genç bir firmadır ancak arkasında 20 yıldan uzun bilgi birikimi olan sektörün en büyük üreticisi ROTAI vardır. Aslında mukayese edildiğinde Apple kadar değerli büyük bir firma. 4 fabrikası mevcut, günde bin adet Momoda masaj koltuğu üretimi söz konusu. Momoda SPA koltuklar, rahat bir yaşam tarzı sağlıyor. Çin’de havalimanları, hızlı tren istasyonları, sinemalar, alışveriş merkezleri, oteller,  vb. kanalları kapsayan 360'dan fazla şehirde yer alıyor. Pazarda 70 binden fazla Momoda masaj koltuklarının işletmesi yürütülüyor. Momoda koltukları Türkiye’ye de giriş yaptı. Alışveriş merkezleri, oteller ve bunun yanı sıra önümüzdeki süreçte iş merkezlerine ve ofislere kiralama modeli ile devam edeceğiz. Şu an itibariyle aktif olarak AVM yönetimleri ile yaptığımız görüşmelerle sayımız artıyor. 

Şu an nerelerde anlaşmanız var?
Türkiye’de şu anda ortalama 100 alışveriş merkezine ulaşmış durumdayız. Fiili olarak Türkiye'deki mevcut bütün AVM’lerin hepsi ile görüşmelerimiz devam ediyor. Tabii ki içerde farklı oyuncuların da olması, onların sürelerinin devam etmesi, şartlar ve koşullarında bizler için uyması durumunda Önümüzdeki 3 yıl içinde 3 bin adete çıkmayı hedefliyoruz. Bizim hedefimiz alışveriş merkezlerinin tümünde yer alabilmek. AVM’lere 1 TL ile çalışan masaj koltuğu konulduğunu görüyoruz. AVM’ye gelen tüketiciler 1 TL verip masajını yaptırmak istiyorsa eğer o AVM’de tüketim oranının sepet başı harcamalarının düşük olacağı kanaatindeyiz. Bizim tüm AVM'ler için önceliğimiz 5 TL kağıt para ile çalışan, sadakati daha da yukarıya çıkartan farklı özellikler ile (aplikasyonu indirerek QR kodu okutup kredi kartı ile ödeme yapma şansı, aynı zamanda masajınızı yaparken bedelsiz olarak telefonunuzu şarj etme) hizmet vermek. Bu özellikler söz konusu olurken AVM hem kendisine katkı sağlar hem de dekorasyonun bir parçası gibi görünen şık, kaliteli bir modelle müşteri kalitesini yukarı çekerek aslında yatırım maliyetinin içinde bir katkı sağlamış oluyoruz. Dolayısıyla her AVM'ye artık yeni modellerin Türkiye'ye geldiğini, kalitenin üst seviyeye çıkartılarak eski modellerden sıyrılmaları gerektiği hakkında bilgi aktarıyoruz.

Gelen ziyaretçi koltuğa oturduğu zaman neler hissetmeli?
Alışveriş merkezini ziyaret eden müşterilerimizin bir süre sonra yorgunlukları sebebiyle mini spa merkezimize de gelmeleri ve o koltuğa oturup kan dolaşımını güzel bir şekilde sağlayıp koltuğa oturduğunda bel, sırt, kol ve bacakta olmak üzere yapılan masajlarla kişinin o anki yorgunluğunu alıyoruz ve sağlıklı düşünmesine biraz daha katkı sağlıyoruz. 

2020’de Momoda ile ilgili hedefler nelerdir? 
2020'yi bin adet ile kapatmayı planlıyoruz. Bu bizim için çok agresif bir aksiyon olduğu kadar yoğun tempoda çalışmamız gereken bir sayı. 2022’ye kadar 3 bin adete ulaşmayı hedefliyoruz. Bu Türkiye'de rekor bir sayı. Bu sayıya ulaşan herhangi bir oyuncunun olduğunu görmüyoruz. Çünkü Momoda öz sermayesi ile üretim yapıyor. 

Garanti süresi ve teknik hizmetleri nelerdir?
Mevcutta 6 teknik ekibimiz var. Bütün koltuklarımızı online olarak takip edebiliyoruz. Herhangi bir arıza olması durumunda 24 saat içinde müdahale ediyoruz.  Teknik arızalarda şehir dışı maksimum uzaklıktaki yere 48 saatte yedek parça değişimi yapılarak aktif hale getiriyoruz.

Bayilik verme düşünceniz var mı? 
Bununla ilgili çok ciddi çalışmalarımız var. Önümüzdeki süreçte belli bölgelere master franchise vermeyi planlıyoruz. Bizi tatmin edecek olan yatırımcılarımızın gücü, uzun vadede büyüme projesine katkı sağlamaları, kısacası bölgesel anlamda talepleri değerlendiriyoruz. Muhtemelen 2020 yılında bu konuda aktif olacağız. 

YKG olarak çalışmalarınızdan bahseder misiniz? 
YKG Perakende Kiralama ve Marka Danışmanlığı,  aslında 3 yıl önce kurulmuş bir şirket. Evveliyatına  baktığınızda 20 yıl süreyle Joker Grubu'nda kiralama direktörü olarak görev yaptım ve bilgilerimle Türkiye'deki alışveriş merkezi alışkanlıklarını değiştirecek ve alışveriş merkezine girecek yatırımcıların ne kadar yatırım yapması gerekiyor, yaklaşık ciro hacminin ne olacağını, ciro bütçesine göre ne kadar kira ödeyeceği ile ilgili fizibiliteler yaparak markalara danışmanlık yapmaya devam ediyorum.  Amerika’dan ithal etmiş olduğumuz  3 adet farklı karakterle (Iron Man, robokop ve max) alışveriş merkezlerinin özel günlerinde etkinlikler yapıyoruz. AVM'lerde sadakati artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bunun yanı sıra Macera Küpü projesi bu yıl devreye girdi. Macera Küpü’nde alışveriş merkezlerinde yine etkinlik dönemlerinde çocukların yeteneklerini Survivor parkuru gibi değerlendirebilecekleri, interaktif  el becerisi yeteneğini ve enerjilerini atabilecekleri etkinlikler düzenliyoruz. YKG , Magıc Play markasının tek danışmanı olup markanın büyümesine katkı sağlamaya devam etmektedir.  İşin özü YKG bir taraftan danışmanlık yaparken bir taraftan da hizmet veren bir şirket. 

GGG

Yukarı