Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Miniço yatırımlarında hız kesmiyor

10.03.2017 - 15:31

Miniço Genel Koordinatörü Recep Albayraktar: “2017 yılı Miniço için verimlilik esaslı büyümenin devam edeceği bir yıl olmasının yanı sıra başta Ege Bölgesi olmak üzere lokasyon sayımızı artırmaya devam edeceğimiz bir yıl olacak” dedi.

Yatırım anlamında neler yapıyorsunuz ya da yapmayı planlıyorsunuz? 
Geride kalan 2016 yılı, Miniço olarak değer yaratma ve verimlilik esaslı büyümeyi sürdürmeyi devam ettirdiğimiz ve mağaza sayımızı arttırdığımız başarılı bir yıl olarak geride kaldı. 2017 yılı ise Miniço için verimlilik esaslı büyümenin devam edeceği bir yıl olmasının yanı sıra başta Ege Bölgesi olmak üzere lokasyon sayımızı artırmaya devam edeceğimiz bir yıl olacak.

Mevcut çalışmalarınızın ve faaliyetlerinizin verimliliğini nasıl arttırıyorsunuz? Verimli yatırım planları için nelere dikkat etmeli?
Aslında çok kapsamlı olan mağazacılığın temelinde yüzde 80 matematik, yüzde 20 planlama yatmaktadır. Örneğin bin metrekarede yaptığınız işi 3 bin metrekareye taşıdığınızda cironuz artar fakat metrekare verimliliğiniz düşer yani aslında büyümemiş, şişmanlamış olursunuz. Bu ikisini birbirinden iyi ayırt etmek gerekir. Buradan yola çıkarak lokasyonlarımızın verimliliğini, tüm süreçlerimizi rakamsal olarak ölçümlüyor ve kararlarımızı sonuçlara göre alıyoruz. 
Her perakendecinin dinamikleri farklı… Miniço olarak bu anlamda verimli yatırım planlamasında lokasyonun demografik yapısından gayrisafi milli hasıladan aldığı orana, mağazanın giriş kapısının önündeki basamak sayısından il ya da ilçe ise mevcut nüfusun içindeki çocuk oranına, lokasyonun önünden dakikada geçen müşteri sayısından kolay ulaşılabilirliğine kadar birçok kalemde fizibilite çalışması yapıyor, CRM çalışmaları ile mech ederek nihai kararlarımızı alıyoruz.

Yeni mağaza açmak kadar mevcut mağazalarda verimliliği sağlamak da önemli bir yatırım… Bu noktada sizin tercihiniz daha çok hangisine yönelik oluyor, bu tercih hangi şartlara göre değişkenlik gösteriyor? 
Öncelikli tercihimizi her zaman mevcut lokasyonların verimliliğini artırmak olarak görüyoruz. Mevcut lokasyonların verimliliklerini artırmadan lokasyon sayınızı artırmak doğru değil. Bu anlamda mevcut lokasyonlarımızın bir yandan renovasyon çalışmalarını yürütürken diğer yandan da yeni lokasyon çalışmalarımızı yürütüyoruz. Tercih kullanmadaki en önemli parametre, lokasyonların bulunduğu pazardaki değişkenlerin size getireceği artı ya da eksileri ön görebilmeniz…

Yurt dışına yönelik gerçekleştirilen yatırımların temel sebepleri neler? Yurt dışına açılan markaların ne gibi avantajları oluyor? 
Ticarette tüm risklerinizi bir çatı altında toplayamazsınız. Sürekli bir B planınız ve farklı pazar paylarınız olmak zorunda. Tüm mağazalarınızı AVM’lerde konumlandırmak ne kadar yanlış ise tüm ticaretinizi ülke içinde sınırlamakta o kadar riskli… 
Yurt dışında faaliyet göstermek için temel olarak konumlandırma yapacağınız ülkenin ürün giriş çıkışındaki süreçler, gidilecek ülkenin vergi uygulamaları ve personel temini konusunda yaşanabilecek güçlükler en önemli konular, fakat Turquality uygulamasındaki destekler tüm bu süreçlerin aşılmasında ciddi avantajlar sağlıyor.

Son olarak, yurt dışındaki AVM’lerin Türkiye’deki AVM’lere kıyasla ne gibi avantajları olduğunu düşünüyorsunuz? Neden?
Son yılarda ülkemizde faaliyete geçen modern alışveriş merkezleri dünyadaki örneklerinden farksız ve dünyada bu anlamda dağıtılan ödülleri almayı başaran mimari konsept ve dizaynlara sahipler. Dolayısıyla mimari bir avantajdan daha çok yeni bir ülkeye girdiğinizde, ülke insanlarının yoğun uğrak yerleri olan alışveriş merkezlerinde konumlanmak her zaman daha avantajlı… Fakat alışveriş merkezlerindeki perakendecilerin yurt içi ya da yurt dışı farketmeksizin, karlı çalıştıkları sürece AVM’lerdeki yerlerini koruyabileceklerini unutmamak gerekli…

GGG

Yukarı