Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

METRO'DAN ALIŞVERİŞ DENEYİMİNDE SON NOKTA: DİJİTAL ÇÖZÜM EKOSİSTEMİ

11.09.2020 - 09:55

MÜŞTERİ DENEYİMİNİ MERKEZE KOYDUĞUMUZ DİJİTAL ÇÖZÜM EKOSİSTEMİ OLUŞTURACAĞIZ

Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, dijitalleşme konusunda yeni projelerini şöyle anlattı: “Metro Türkiye olarak müşterilerin geri bildirimleriyle her an geliştirilebilecek bir dijital çözüm ekosistemi oluşturmayı hedefliyoruz.  Bu dijital alışveriş deneyimini de müşterinin mağazaya ilk adımı attığı andan itibaren başlayarak, ürün seçiminden faturalamaya hatta kasa ödemesine kadar tüm sürecin fiziksel ortamda dijitalleşmesi için yenilikçi çözümler üzerinde çalışıyoruz.”

Pandemiyle birlikte alışveriş alışkanlıklarının değiştiği bir dönemde müşteri memnuniyetinin önemi daha da arttı. Bu dönemde müşteri memnuniyetini sağlama adına hangi adımları atıyorsunuz?

Metro Türkiye olarak, koronavirüs vakalarının dünya genelinde artmaya başladığı dönem itibarıyla faaliyette olduğumuz 34 ülkede alınan önlemleri yakından inceledik ve Türkiye’deki hazırlıklarımızı ilk vaka görülmeden önce tamamladık. Pandemi sürecinde hijyen uygulamalarından, saat düzenlemelerine, dijital çözümlerden sosyal mesafe uygulamalarına kadar pek çok önemli adımı atarak müşterilerimize sağlıklı ve güvenli şekilde hizmet sunmayı amaçladık. Sokağa çıkma yasaklarıyla oluşan panik alışverişi sürecinde dahi müşterilerimizin tüm taleplerine doğru fiyat-kalite ilişkisini gözeterek en hızlı şekilde cevap verdik. Tüketicileri zor durumda bırakmamak için özellikle temel gıda ve hijyen ürünlerinde stoklarımızı artırdık ve bu kritik ürünler için düzenli stok kontrolleri yapmaya başladık.

FİYAT SPEKÜLASYONLARI İLE MÜCADELE ETTİK

Ayrıca, sosyal mesafe işaretlendirmelerini ilk uygulayan markalardan biri olarak pandemi döneminde üst düzey hijyen ve dezenfekte uygulamalarını hayata geçirdik. Yoğun ilgi gösterilen ürün gruplarında yaşanan fiyat spekülasyonları ile mücadele etmek amacıyla bazı ürün gruplarında fiyat artışı yapmamaya karar verdik. Metro Türkiye olarak, tıpkı 30 yıldır olduğu gibi bundan sonraki süreçte de tüm müşterilerimiz için doğru ve güvenilir alışverişin adresi olmak için çalışmaya devam edeceğiz.

 

Metro Türkiye olarak dijital ekosisteminizi ve müşterilerinize sunduğumuz dijital çözümlerden bahseder misiniz?

Pandemi, müşterilerin alışveriş yapma şekillerini ve alışverişten beklentileri değiştirdi ve her alanda dijitalleşmeye duyulan ihtiyacı önemli ölçüde arttırdı. Metro Türkiye olarak müşterilerin geri bildirimleriyle her an geliştirilebilecek bir dijital çözüm ekosistemi oluşturmayı hedefliyoruz.Bu dijital alışveriş deneyimini de müşterinin mağazaya ilk adımı attığı andan itibaren başlayarak, ürün seçiminden faturalamaya hatta kasa ödemesine kadar tüm sürecin fiziksel ortamda dijitalleşmesi için yenilikçi çözümler üzerinde çalışıyoruz.

Örneğin hali hazırda ürün barkodlarını alışveriş sırasında dijital olarak okutup kasaya uğramadan temassız ve hızlı alışverişi mümkün kılan “Metro Fast” teknolojimiz ve kasa sırasında sepetteki ürünlerin kasa bandına koyulmadan okutularak kasa kuyruğu süresini azaltan uygulamalarımız bulunuyor. Mağaza içerisinde müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarını karşılayacak, ürünler hakkında detaylı bilgilenmelerini sağlayacak kiosklar kurarak müşteri deneyimini daha da iyileştirmeye odaklanıyoruz.

 

HORECA MÜŞTERİLERİMİZE EN UYGUN ÇÖZÜMLERİ SUNUYORUZ

Metro bünyesindeki Hospitality Digital’da ise konaklama, gıda ve içecek sektörlerindeki eğilimleri izleyerek HORECA müşterilerimize en uygun çözümleri sunuyor; verimliliklerini artırmalarına ve rekabette öne geçmelerine katkıda bulunuyoruz.

Bu çözümlerimizden Menü Kit yazılımı ve POS Satış Otomasyon sistemi ile müşterilerimizin operasyonel verimliliklerini artırıyor; menü maliyetlerini hesaplayarak israfı azaltmalarına katkı sağlıyoruz. Dijital Menü çözümümüz ile işletmelere özellikle yeni normalde hayatı kolaylaştıran akıllı telefon ya da tablet ortamında sipariş verebilme sistemini sunuyoruz. İşletmelerin dijital ortamda görünür olmalarını sağlayarak daha fazla müşteriye ulaşabilmeleri için de web sitesi oluşturma, online rezervasyon hizmeti gibi önemli çözümlerimiz bulunuyor.

Son yıllarda HORECA müşterilerimizin ihtiyaçlarını gözeterek onlara özel geliştirdiğimiz ürünleri, yine onlara özel yöntemlerle ulaştırmak üzere bir dijital çözüm olarak sunduğumuz gıda sevkiyatı hizmetimizle farkımızı ortaya koyuyoruz.

ds

Yukarı