Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

MARKALAR TEKNOLOJİYİ TÜM SÜREÇLERİNDE KULLANMALI

27.06.2018 - 10:20

Dijital dönüşüme ayak uyduran markaların önemli kazançlar elde edebileceğini ifade eden Çilek Genel Müdürü Muzaffer Çilek, mağaza içi dijitalleşmeyi ilk olarak sipariş alma sisteminde gerçekleştirdiklerini söyledi.

DİJİTAL DÖNÜŞÜME AYAK UYDURANLAR KAZANÇ SAĞLIYOR
Dijital dönüşümü, markaların dijital zamana ayak uydurmak için teknolojiyi tüm süreçlerinde kullanmaları olarak tanımlayan Çilek Genel Müdürü Muzaffer Çilek, “Öncelikle dijital dönüşüm için temel iş süreçleri ve sistemleri analiz yapılmalı, hangi uygulamanın, hangi platformda, hangi çözümlerle marka kültürüne daha uygun olacağı tespit edilmelidir. Aksi halde gereksiz yatırımlar içine girerek verim alınamayan bir dönüşüm için para harcamış olacaklardır. İş şekillerini buna uyumlu hale getirebilen, dijital dönüşüme ayak uyduran markaların önemli kazançlar elde edebileceklerini söyleyebiliriz. Bizde bu bilgiler ışığında tasarımdan başlayıp son kullanıcıya kadar tüm süreçlerimizi yönetmek için dijital ortama taşımış ve birbiri ile entegre bir yapı kurmuş durumdayız.” açıklamalarında bulundu.

ÜRÜN VE HİZMET SUNUMUNDA ÇEVİKLİK ÖNEMLİ
Veriyi ve süreci verimli kullanan şirketlerin müşteri ihtiyaçlarını en iyi şeklide tahmin ederek, ürün ve hizmet sunumunda çevik bir yapıya sahip olacağını ifade eden Çilek, “Çevikliği sağlamak için müşterilerimize hızlı bir şekilde ürün sunumu sağlanması, ürün başında iken siparişinin alınması ve müşteriye elektronik bilginin iletilmesi için mağaza içinde sipariş alma sisteminde dijital dönüşüm sağladık. Siparişin müşteriye zamanında, eksiksiz, istenilen kalitede ulaşması için fabrikada kurumsal kaynak planlaması(ERP), tedarikçi sipariş yönetimi, depo yönetimi sistemlerinin dönüşümünü yaptık. Bayilerimizin ödemeleri DBS sistemi ile yapması ve bu sistemdeki bankaların ERP sistemine entegre olması da ayrıca çalışıldı ve devreye alınmış durumda.” dedi. 

AMAÇ OMNİ-CHANEL BİR YAPI OLUŞTURMAK 
Mağaza içi dijitalleşmeyi ilk olarak sipariş alma sisteminde gerçekleştirdiklerini belirten Çilek, “Merkezi planlama ile entegre sipariş sistemi ve teslimat sistemi oluşturuldu. Ayrıca Tubitak projesi olarak yürüttüğümüz bayilerimizin depolarının sisteme entegrasyonu ve yönetimi ile buradan gelen perakende verilerinin belirlediğimiz analitikler kullanılarak S&OP süreçlerini veri akışı çalışmalarını yapıyoruz. Ayrıca üniversite sanayi iş birliği ile ürün prototip aşamalarında Kansei projesi çalışmalarımız devam ediyor. Bu projeler sonucu omni-chanel bir yapı oluşturarak müşterinin ürüne her noktadan(web, bayi) erişip sipariş girebilme yeteneği oluşturmak amacındayız.” diye konuştu.

PERAKENDE SEKTÖRÜ DİJİTALLEŞMEDE ÖNCÜ OLMAYA DEVAM EDECEK
Perakende sektörünün dijitalleşmede öncü rolü sürdürmeyi devam edeceğine de değinen Çilek, “Dijital dönüşümle, Türkiye’deki perakende sektöründe verimlilik artırılabilecek birçok operasyon mevcut. Ancak dijital dönüşümün yer yer yıkıcı olabilen etkilerini de göz ardı etmemek gerekiyor. Sektördeki en önemli artı, en başta müşterilerimizin de bu dönüşüme istekli olması ve teknolojiyle iç içe olmalarıdır. Bu da perakende firmalarının, dijitalleşme hamlelerini atmakta daha istekli ve kararlı hareket etmelerine imkan veriyor. Bunun sonucu da yenilikleri uygulama konusunda sektör içi rekabet oluşuyor ve diğer sektörlerde daha hızlı bir geçiş sağlanıyor” diyerek sözlerini sonlandırdı.

playpark

Yukarı