Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

MARKA YÜZLERİMİZ PENTİ KADAR SAMİMİ VE İÇTEN

12.04.2019 - 10:16

Penti Giyim CEO’su Mert Karaibrahimoğlu: “Önemli olan doğru isim ile en doğru senaryoyu kurgulayıp olması gereken mesajı tüketiciye geçirebilmek.”

Markanızın şu anki reklam yüzü kim? Marka yüzü olarak neden bu isim seçildi?  
Hem tüketicilerimizin hem de sektörün merakla beklediği ve ilgiyle takip ettiği Penti kampanyaları her yıl bir önceki yılın da üzerine çıkarak çok konuşuldu ve çok sevildi. Son olarak geçtiğimiz yıl ekim ayında başlayan ve yıl sonuna kadar devam eden kampanyamızda Penti’nin dinamik, genç, trendy, eğlenceli ve mutluluk veren ruhuyla muhteşem bir uyum yakalayan Burcu Biricik ile bir araya geldik. Oyunculuk yeteneğini, yapmış olduğu shuffle dansı ve şarkı performansıyla birleştiren Burcu Biricik tüm pozitif enerjisi ile bizimle oldu ve herkesin çok sevdiği başarılı bir çalışma ortaya çıktı.

Markalar reklam yüzlerini belirlerken nelere dikkat ediyor?  
Markanın DNA’sına, taşıdığı değerlere ve vermek istediği mesajı en doğru şekilde doğru hedef kitleye aktaracak bir isim olması son derece önemli. Penti olarak bizler içten, samimi, dinamik, genç ve canlı ruhumuzu yine Penti kadar samimi ve içten bir isim ile bir araya getirebilirdik. Önemli olan doğru isim ile en doğru senaryoyu kurgulayıp olması gereken mesajı tüketiciye geçirebilmek. Marka yüzlerimizle aldığımız ödüllerimiz bize ne denli doğru işbirlikleri gerçekleştirdiğimizi gösterdi. Son olarak; Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ve Akademetre Research Company tarafından bu yıl 10’uncu kez gerçekleştirilen 1 Numaralı Markalar Araştırması’nda Burcu Biricik ile 2018’in ‘En Beğenilen Kadın Marka Yüzü’ ödülünü aldık. 

Reklam yüzü olarak seçeceğiniz kişinin hayran kitlesi seçimde etkili oluyor mu?
Penti’nin bir hedef kitlesi ve bu hedef kitleye vermek istediği bir mesaj, geçirmek istediği bir duygu var. Elbette reklam yüzünün de benzer hedef kitleye sahip oluyor olması önemli bir kriter olarak yer alıyor. 

Peki, marka yüzü satışlara etki ediyor mu?  
Marka yüzünün, markaya karşı güven, samimiyet ve bilinirlikte önemli katkılarının olmasının yanında elbette o dönem gerçekleşen medya yatırımı ile mağazalarımızın ve e-ticaret satış kanalımızın trafiğine,  beraberinde de satışlara elbette pozitif etkisini gözlemliyoruz.  Özellikle reklam filminde reklam yüzümüzün giymiş olduğu koleksiyona ait parçalar hızlı bir şekilde tükenmekte ve uygulanan styling ile koleksiyonumuzda yer alan benzer ürünlere de ilgiyi çekmektedir.

Bir markanın reklam yüzü olarak ünlüleri kullanmasının pazarlama açısından önemi nedir? 
Rekabetin oldukça yüksek olduğu bir dönemdeyiz. Tüketicinin önünde sayısız ürün, onlarca marka var. Burada önemli nokta tüketiciyle kurduğunuz iletişimde onu nereye konumlandırdığınız ve ona ne verdiğinizdir. Penti olarak biz tüm iş yapış şekillerimizde ve gelecek stratejilerimizde tüketiciyi merkeze koyup, değer odaklı bir iletişim biçimini benimsedik. Bu da bize yüzde 100’e yakın bir marka bilinirliği ve yüzde 90’ yakın bir marka sadakati kazandırdı.  

1

n

Yukarı