Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

MAPIC 2018’DE TÜRK PERAKENDE SEKTÖRÜ GÜCÜNÜ GLOBAL ARENAYA TAŞIYACAK

14.09.2018 - 10:43

FRANSA CANNES’DA KAPILARINI 24. DEFA AÇAN MAPIC’TE TÜRK PERAKENDE SEKTÖRÜ GÜCÜNÜ GLOBAL ARENAYA TAŞIYACAK. TÜRKİYE TEMSİLCİSİ ALKAŞ TARAFINDAN ORGANİZE EDİLEN ÇALIŞMALAR DOĞRULTUSUNDA FUARDA TÜRKİYE 80’İ AŞKIN FİRMA VE 250 KİŞİYİ AŞKIN ZİYARETÇİYLE YER ALACAK.

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı,  Türk perakende markalarının yurt dışına açılma hedeflerini destekleyen dünyanın en büyük perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC, 24. kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. 14-16 Kasım tarihlerinde Fransa Cannes’da dünyanın en önemli perakende markalarının yanı sıra perakende sektöründe global yatırım hareketlerine yön veren AVM yatırımcıları, master franchise’lar mimarlar, tasarımcılar, şehirler ve ülkelerden oluşan 9 bin üzerinde katılımcıyı bir araya getirecek. MAPIC’e katılan Türk perakendecilerinin yurt dışı hedefleri doğrultusunda önemli işbirliklerine imza atmaları bekleniyor. Uluslararası arenaya Türk perakende markalarını tek çatı altında tanıtmak için Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) işbirliğiyle oluşturulan sinerjinin de etkisiyle global hedefler doğrultusunda büyük adımlar atılması bekleniyor. Özellikle Turkish Brands çatısı altında yer alan Network, B&G Store, D’S Damat, Gönül Kahvesi, İpekyol, Kiğılı gibi markaların yanı sıra Türkiye’nin öncü markaları şimdiden toplantılar için hazırlıklara başladı. 

500’ÜN ÜZERİNDEKİ B2B  
Fuarda bu yıl ilk defa Galataport projesi sergileniyor olacak. Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer’in açıklamalarına göre, Turkish Brands çatısı altında yer alan 11 güçlü markanın belirledikleri coğrafyalar doğrultusunda organize ettikleri 500’ün üzerindeki B2B, Türk markalarına duyulan ilgiyi göstermesinin yanı sıra hem Türk markalarının yurt dışında geliştirecekleri global işbirlikleri hem de uluslararası yatırımcıyı Türkiye’ye yatırıma yönlendirmeleri açısından son derece değerli göstergeler. Aközer’in bu noktadaki değerlendirmeleri şöyle oldu: “Türkiye perakende sektörünün öncü markalarının hedefleri doğrultusunda geçtiğimiz yıl ülkeler ve markalarla temasa girerken, doğrusu büyük bir ilgiyle karşılandığımızı belirtmek gerekiyor. Markalarımıza gösterilen bu ilgi,   mağaza açtıkları ülkelerde yarattıkları algının güçlü olduğunu göstermesi kadar yıllar boyunca markalaşma doğrultusunda attıkları adımların, ne denli etkili olduğunu ortaya koyması açısından da değerli. Global hedeflere ulaşma açısından markalarımıza bu denli etkili bir platform sunmaktan ayrıca gururlu olduğumuzu da belirtmek gerekiyor.”
MAPIC Fuarı’nda her biri kendi alanında etkin ve perakendenin bugünü kadar gelecek trendleri hakkında da bilgi verecek 200 konuşmacının yer aldığı 100’den fazla konferansın düzenleneceğini belirten Aközer’in dikkat çektiği bir diğer nokta,  Türkiye için gerçekleştirilecek organizasyonlar oldu. Bunlar içinde her bir bölgenin uluslararası şirketler açısından taşıdığı yatırım potansiyelini ortaya koyan Ana Oturum’ların özel bir önem taşıdığını vurgulayan Aközer, bu yıl da düzenlenecek Türkiye Ana Oturumu’na uluslararası yatırımcıların da katılacağını açıkladı. 

playpark

Yukarı