Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Mağaza atmosferi akılda kalıcılığı artırıyor

14.08.2018 - 12:30

Mağazaların birçok duyuya aynı anda hitap ederek akılda kalıcı deneyimler sunabileceğini ifade eden Forever New Türkiye E-Ticaret & Pazarlama Müdürü Zeynep Tuncay, “Mağaza içerisinde yarattığımız atmosferin marka kimliğine uygunluğu müşteride yarattığımız algıyı güçlendiriyor ve akılda kalıcılığını artırıyor.” dedi.

Mağaza içerisindeki bazı unsurların (koku, müzik, vitrin dekorasyonu) müşteri çekimine etkisi büyük. Siz, mağazalardaki bu atmosferin müşteri çekimi ve satın alma üzerindeki etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Rekabetin çok yoğun olduğu bu dönemde markaların en önemli ayrışma noktalarından biri de markaların müşterilerine sunduğu deneyim. Satış kanallarının artması ile müşterinin aynı ürünü almak için seçenekleri de artmış bulunuyor. Buradaki tercih noktası çoğu zaman ürüne hızlı ulaşma, kargo ücreti ödememek spesifik avantajlar oluyor. Mağazaların ise en önemli avantajı birçok duyuya aynı anda hitap ederek daha akılda kalıcı bir deneyim sunmaları. Bu noktada, ürün sunumları, satış danışmanları, ferah bir ortam, ışıklandırma, müzik gibi bu deneyimi tamamlayacak birçok unsurdan bahsetmek mümkün. Bu unsurların mağazaya müşteri çekme, tekrar eden müşteri oranları ve tavsiye etme gibi performans metriklerinde önemleri yadsınamaz.

Bu konu üzerine ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Müşterilerin sesini duyabileceğimiz tüm kanallardan edindiğimiz bilgileri analiz ediyoruz, dönemsel olarak müşterileri dahil ettiğimiz araştırmalar yaparak iyileştirme noktalarını belirliyoruz. Mağaza içerisinde müşteriye sunulan tüm materyallerin yaratmak istediğimiz marka deneyimine uygun olmasına ve birbirini desteklemesine özen gösteriyoruz. Müşterilerimizin her satış kanalımızda aynı deneyimi yaşaması da bizim için en öncelikli konular arasında. 

Marka kimliğine uygun bir koku ya da müzik müşteride nasıl bir algı oluşturuyor?
Bu iki unsur da müşteriye sunduğunuz deneyim açısından çok önemli. Mağaza içerisinde yarattığımız atmosferin marka kimliğine uygunluğu müşteride yarattığımız algıyı güçlendiriyor ve akılda kalıcılığını artırıyor. 

Mağazanızda oluşturduğunuz bu atmosfer sizi satış hedeflerinize ulaştırıyor mu?
Satış hedeflerine ulaşmaya destek olan birçok etken ver, mağaza atmosferi de bunlardan biri.  Mağaza atmosferinin başarısını ölçerken bizim için en önemli metrik, mağazada geçirilen süre... Bu metriğin satışa direkt katkısını görmek mümkün. Hedef kitlenize sunduğunuz rahat edebilecekleri ve hoş vakit geçirebilecekleri mağaza atmosferi ile mağazada geçirdikleri süre doğru orantılı olarak artıyor. 

playpark

Yukarı