Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

LOFT’UN YENİ PROJESİ: OMNI-CHANNEL PAZARLAMA

07.03.2019 - 11:16

MÜŞTERİYE HER KANALDAN ULAŞMAK İSTEDİKLERİNİ SÖYLEYEN LOFT TİCARİ DİREKTÖRÜ AYDIN SÜHA, “MAĞAZA OLARAK YATIRIM YAPMADIĞIMIZ AMA TÜKETİCİNİN BÜYÜK İLGİSİNİ GÖRDÜĞÜMÜZ ŞEHİRLERE ÜRÜNLERİMİZİ E-TİCARET YOLUYLA ULAŞTIRIYORUZ.” DİYOR.

Koleksiyonlarıyla ilham veren bir marka olan LOFT’un yeni sezon koleksiyonlarından bahseder misiniz?
Tasarım ekibimiz koleksiyonları hazırlanırken her sezon çeşitli temalar oluşturarak farklı stillere dokunan zamansız parçalar tasarlıyor. LOFT’un asi, dinamik, sıra dışı ve cesur tarzı; güncel doku, renk ve detaylarla tasarlanıp şekil alıyor. Koleksiyon içinde yer alan bir temada ‘cool’ havayı ve minimalist detayları görürken, başka bir temada çevre bilincine dikkat çeken baskılar ve bununla harmanlanmış siluetler görebiliyorsunuz. Bu stillerden tamamen bağımsız olarak sıradanlıktan hoşlanmayan, asi bir sokak ruhunu yaşatan parçaları da LOFT’un yeni koleksiyonunda bulabilmeniz mümkün. Ama tüm koleksiyonun ortak noktası günlük koşuşturmanıza ayak uyduracak, rahatlığı ve konforu sağlayan, giyildiğinde insanın kendini içinde kendisi gibi hissedeceği bir koleksiyon olması.

Online alışveriş bir yaşam tarzı haline geldi. Siz online alışveriş hizmeti adına teknolojik alt yapıdan nasıl yararlanıyorsunuz? Buna yönelik pazarlama stratejileriniz var mı?
Teknolojik alt yapılar gün geçtikçe gelişiyor. Biz de her geçen gün e-ticaret kanalımızı geliştiriyoruz. Gündemde olan yeni projemiz; Omni-channel pazarlama. Edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor. 
Omni-channel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığını varsayıyor. Planladığımız strateji; müşteriye her kanaldan ulaşabilmek ve her kanaldan müşterinin işlem yapmasını sağlamak.

Online alışverişin markanızın büyümesine ve cirolarınıza nasıl bir etkisi oluyor? 
Online satışın markaya her anlamda çok büyük faydası var. Sizi ulaşabilir bir marka yapıyor. Mağazamızın olmadığı, Türkiye’nin her şehrine bu sayede ulaşıyoruz. Mağaza olarak yatırım yapmadığımız ama tüketicinin büyük ilgisini gördüğümüz şehirlere ürünlerimizi e-ticaret yoluyla ulaştırıyoruz. 

Kaç şube ve satış noktası ile hizmet veriyorsunuz? 
Türkiye’de 62 mağaza, 300’e yakın corner satış noktamız bulunuyor. 118 tane Department Store’da LOFT olarak varız. Yurt dışında 12 ülkede 14 mağazamız, 40’a yakın corner satış noktamız bulunuyor.

Gelecek dönem projelerinizde neler planlanıyor?
2018 yılında imzaladığımız Aleyna Tilki & LOFT kampanya yatırımlarımız 2019 yılında da büyüyerek devam edecek. Mağaza odaklı proje ve yatırımlarımızı da sürdürüyoruz. Şu anda şantiyesi devam eden ve 2019 yılının ilk yarısından önce açacağımız yurt içinde 3, yurt dışında 2 mağazamız var. Bunun yanı sıra eğitime ve gençlere çok önem veriyoruz. Özellikle üniversite öğrencileriyle çok sık bir araya geliyoruz. Üniversitelerle sektör buluşmaları yapıyor, istekli öğrencilere de şirketimizde staj imkanları sunuyoruz. Moda ve tasarım öğrencileriyle ‘Kendi Jean’ini Kendin Tasarla’ projesi kapsamında keyifli workshoplar düzenliyoruz. Gençlerin kullandığı online mecraları takip ediyor ve bu doğrultuda LOFT olarak dijital projelere de ağırlık veriyoruz.  

 

n

Yukarı