Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Koton’un global marka olma öyküsü

15.12.2016 - 13:37

Perakende Günleri’nin ikinci gün son oturumunun konuklarından biri de Koton’un Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz oldu.

Koton’un Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, markanın 25 metrekarelik bir mağazadan global oyunculuğa uzanan öyküsünü, 30 yıla yaklaşan bu yolculuktaki dönüm noktalarını ve kilometre taşlarını Perakende Günleri’nin ikinci oturumunda anlattı. 
Yılmaz, “Burası hep benim evimdeymiş gibi hissettiğim bir yer. O kadar güven verici, sıcak ki gerçekten çok mutluyum şu anda… Evet, Kuzguncuk’ta 25 metrekare mağazada Yılmaz ile beraber başlattığımız yolculuk, bugün 27 ülkede 83 yurt dışında olmak üzere 486 mağazaya ulaşan bir organizasyon haline geldi. Kendimize vizyon olarak, müşterilerimize en zengin, en beğenilen ürünleri sunarak 2023 yılında 5 kıtada, en hızlı moda markalarından biri olmayı koyduk. Attığımız bütün adımların bu vizyona hizmet ediyor olması çok önemli. Bu vizyon çerçevesinde moda olmanın koşullarından biri ve öncelikli olanı da, en beğenilen, zengin koleksiyonlar… Son televizyon reklamlarımızdaki motto da buna hizmet ediyor aslında; ‘Moda Koton’da’. Bu motto, hem bol çeşidi, hem moda olmayı, hem beğenilmeyi içeriyor. Peki, ‘Moda Koton’da’yı nasıl başarıyoruz ve nasıl başaracağız?
Moda, trendler… Bu kavramların yere sağlam basması için öncelikli gereksinim, buna uygun bir kültür ve özgürlük ortamını her zaman destekleyerek, şirket içinde yenilikçi bir ekosistemi yaratmak. Yeni trendler konusunda cesur olmak, zaman zaman risk alarak çalışanların yaratıcılıklarına hareket alanı bırakmak, kısaca modanın yeşereceği verimli ortamı oluşturmak ve desteklemek. Biz üst yönetim olarak buna çok önem veriyoruz. Yenilikçi, özgür çalışma ortamı moda felsefesi ve başarı için çok önemli ama bununla beraber kadromuza gerekli imkanları da sağlamamız gerekiyor. 

MODA KOTON’DA!
Moda Koton’da çünkü bu bizim işimiz. Biz modayı okumakta, en yeni modayı, en yeni trendleri görüp, yaratmakta çok iyiyiz. Daha da önemlisi bunları seçip, ayıklama ve yorumlama tarafında da iyiyiz. Koton’un bir moda dili ve dokunuşu var. Bu, en son modayı sokaktaki akıp giden, soluk alıp veren, günlük hayat diliyle birleştiren bir yorum… Bu yüzden insanlar her zaman Koton’a hem en moda olanı hem de kendilerine göre bir şeyler bulmak için geliyorlar. Burada bir sentezleme bir göz var. Bu bizim yorumlama yeteneğimiz…
Moda aynı zamanda yeni olan demek ama hızlı olan da aslında yenidir. Moda çok hızlı ve biz müşterilere tüm bu yenilikleri sunmakta iyiyiz. Diğer taraftan hızlı moda başlı başına bir oyun değiştirici oldu. Günümüzün hızla değişen dünyasında tüketiciler her gün yenilenmek istiyor. Mağazalarda bugün gördüklerini yarın görmek istemiyorlar. Koton müşterilerine her geldiklerinde yeni ürün sunarak, moda Koton’da iddiasını perçinliyor. Koton’da biz bir taraftan daha hızlı olmak için kendi hızımızla yarışıp, her gün yeni yöntemler bularak son trendleri ışık hızıyla mağazalarımıza ulaştırmaya çalışırken, diğer taraftan da modayı müşterilerimizin hayatlarına tarz ve güzellik katacak şekilde yorumluyoruz. Bu cümle Koton’un misyon cümlesi. Modayı kişiselleştirerek, müşterilerimizin hayatlarına tarz ve güzellik katmak… Biz onun için varız. O yüzden Koton Rusya, Dubai, Avrupa’daki mağazalarında özel koleksiyonlar yapıyor ve modayı farklı müşteri beğenileri ve ihtiyaçlarına göre yorumlayarak benzersiz bir marka olmaya doğru ilerliyor. 

“TÜRKİYE’DEN BİR GLOBAL MARKA ÇIKARACAĞIZ”
Türkiye’de doğmuş ve hızla dünyaya yayılan bir marka olarak, burada sahip olduğumuz moda ekosisteminin bize kattığı avantajların altını çizmek istiyorum. İstanbul’un etrafında şöyle iki saate gidebileceğiniz bir çember çizdiğinizde yaklaşık 30 milyar dolarlık bir moda endüstrisine ulaşmış oluyorsunuz. Burası dünyada belli bir bölgede yoğunlaşmış, en kapsamlı, en yaratıcı moda endüstrisi aslında. Biz Koton’da bunu büyük bir avantaj olarak görüyoruz ve stratejilerimizde de bunlara büyük yer veriyoruz. Bu yüzden tedariğimizin yüzde 75’ini halen Türkiye’den yapıyoruz ve böylelikle hız ve moda konusunda öncü olabiliyoruz. Moda Koton’danın en önemli birleşenlerinden biri de, bulunduğumuzun bölgenin kuvvetli yanlarını avantaja çevirmek… Koton bu anlamda gücünü Türkiye’den alarak, aynı zamanda Türkiye moda endüstrisine de hizmet ediyor. 
Lider olmak için çok yatırım yaptık ve yapmaya da devam edeceğiz. Gelen tepkiler, tüm yatırımlarımızın, müşteri tarafından karşılık bulduğunu gösteriyor. Bu da bizi modaya, yeniliğe, özgür ve yaratıcı çalışma ortamına daha fazla yatırım yapmak için yüzde 100 heveslendiriyor. Son olarak, iş bilgimiz, vizyonumuz, çabamız, tutkumuz, dün ve bugün burayı doldurmuş binlerce perakende gönüllüsünden ve müşterilerimizden aldığımız güç ile Türkiye’den bir global markası çıkaracağımızı bir kez daha sizin huzurlarınızda tekrar etmek istiyorum” dedi. 
 

playpark

Yukarı