Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

KOÇTAŞ PANDEMİ DÖNEMİNDEN GÜÇLENEREK ÇIKACAK

13.10.2020 - 10:17

Ev geliştirme perakendeciliğinin lideri Koçtaş, pandemi döneminde de büyümeye devam ediyor. Büyümü stratejilerini konuştuğumuz Koçtaş Pazarlama ve Dijital Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ebru Darip, “2025 yılı sonunda 400 mağaza ve buna paralel olarak yaklaşık 5 bin saha çalışanımız ile müşterilerimize hizmet vermeyi hedefliyoruz.” dedi.

Pandemiyle birlikte alışveriş alışkanlıkları değişti. Bu değişim karşısında neler yapıyorsunuz?

Daha önce benzerini yaşamadığımız bir dönemden geçiyoruz. Bu süreçteki önceliklerimiz; hem müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve ailelerinin sağlığını korumak hem de iş sürekliliğini ve istihdamı devam ettirmek oldu. Mağazalarımız ve ofislerimizde, “Sıfır Tolerans” adını verdiğimiz kapsamlı önlemleri uyguladık. Hijyen ve iş güvenliği standartlarını en yüksek seviyede gözeterek, çalışanlarımızın ve tüm müşterilerimizin sağlığına azami özen göstermeye devam ediyoruz.

Bütün dünyayı saran koronavirüs salgını, hayatımızdaki birçok şey ile birlikte alışveriş alışkanlıklarında da bir değişim başlattı ve bu değişimin kalıcı olacağını öngörmek çok da zor değil. Sağlıklı yaşam, hijyen ve güvenli alışveriş hepimizin öncelikli standardı haline geldi. Bu da dijital uygulamaların hayatımıza her zamankinden daha çok entegre olacağının bir göstergesi.

DİJİTAL YATIRIMLARIMIZ BİZİ ÖNE GEÇİRDİ

Koçtaş olarak son 5 yıldır odaklandığımız dijital yatırımlarımız sayesinde, bu süreci çok iyi yönetiyoruz. İç ve dış iletişimi güçlü şekilde sürdürdük ve süreci tüm paydaşlarımızla birlikte yakından takip ettik. Bu yaklaşımlarımız pandemi döneminden de kuvvetlenerek çıkmamızı sağlayacak en önemi unsurlar oldu.

Bu dönemde “Ara&Tıkla&Teslim Al” uygulamamızı devreye almamız bize oldukça avantaj sağladı. Bu uygulama ile müşterilerimiz, telefonla veya dijital kanallarımızdan sipariş vererek, ürünün adresine teslim edilmesini veya bir Koçtaş mağazasına gönderilmesini tercih edebiliyor. Müşterilerimiz bu hizmet sayesinde kargo bedeli ödemeden ve mağazaya girmeden Ürün Teslim Noktası’ndan siparişlerini ertesi gün temin edebiliyor. Ayrıca alışverişlerini en kısa sürede yapmak isteyen müşterilerimize, mobil uygulamadan veya telefonla verdikleri siparişlerini mağaza açılış saatini beklemeden ve mağazaya girmeden ertesi gün saat 08.00 itibarıyla teslim alabilme ayrıcalığı sunuyoruz.

DEĞİŞEN İHTİYAÇLARA HIZLICA CEVAP VERİYORUZ

Yaşamın olduğu her yeri geliştirmek ve güzelleştirmek bizim varlık amacımız. Bu sebeple değişen müşteri davranışlarına kısa sürede uyum sağlayarak ürün gamımızı bu doğrultuda sürekli geliştirmek önem verdiğimiz konulardan biri. Bunun yansıması olarak, değişen ihtiyaçlar paralelinde son dönemde mağazalarımızda ve dijital kanallarımızda ağırlıklı olarak ofis malzemeleri, bebek mobilyaları, kamp ürünleri, evcil hayvan malzemeleri ile müşterilerimize hizmet veriyoruz. 

Pandemiyle karşı karşıya kaldığımızda, ‘şirketi şimdi kursaydık, nasıl yapılandırırdık?’ sorusuna cevaplar aradık. Nisan ayının başında her kademeden Koçtaş çalışanının geliştirdiği fikirler ile “Koçtaş 2.0” adıyla büyük bir proje başlattık. Bu sayede, değişen müşteri beklentilerine karşılık tüm süreçlerimizi değerlendirip, birçok yenilikçi projeyi hayata geçirmeye devam edeceğiz.

Bu süreçte markaların sürdürülebilirliği neye bağlı?

Vizyoner davranarak geçmişte dijitalleşmeye yatırım yapan, alt yapısını buna göre düzenleyen, dünyada esen dijital dönüşüm rüzgarına ayak uyduran şirketler diğerlerine göre daha şanslı bir dönem geçiriyor. Biz de Koçtaş olarak bu şirketlerden biriyiz. Yıllar önce başlattığımız dijital dönüşüm çalışmalarımız sayesinde bu süreci daha az sancılı geçiriyoruz. Müşterimize en iyi markaları en uygun fiyatlarla sunarken, fiziksel mağazalarımızda alışverişlerini gönül rahatlığıyla yapabilmeleri amacıyla sağlıkları ve güvenlikleri için de her türlü önlemi almış bulunuyoruz. Çoklu kanal yapılanmamız sayesinde her yerden bize ulaşabiliyor, istediği kanal üzerinden alışverişini gerçekleştirebiliyor. Bu anlamda da tüm kolaylıkları ve teknik yapıyı sağlıyoruz.

Büyümeye yönelik ne tür adımlar atıyorsunuz?

Dijital dönüşüme yaptığımız yatırımlar sayesinde pandemi sürecini birçok şirkete göre daha avantajlı geçiriyoruz. Online alışverişe olan ilgi, bizim de satışlarımıza yansıdı. Pandemi döneminde dijital kanallarımızın toplam ciroya oranı yüzde 8’e ulaştı. 2 yılda gelmeyi planladığımız ciroyu pandemi döneminde yakaladık. Koçtaş mağazalarımız, mahalleli Koçtaş Fix mağazalarımız, koctas.com.tr, mobil uygulamamız, mağazalardaki hızlı sipariş ekranlarımız ve Koçtaş Çözüm Merkezi’nden oluşan çoklu kanal yapımız üzerinden, müşterilerimize hızlı ve kolay bir alışveriş deneyimi sunmak için çalışıyoruz.

KOÇTAŞ’TA HEDEF 400 MAĞAZA

Diğer bir büyüme alanımız ise Koçtaş Fix mağazalarımız. Koronavirüs salgını sürecinde Koçtaş Fix mağazalarımızın önemi de daha da arttı.  Evinden fazla uzaklaşmak istemeyen, toplu taşımaya binmeyi tercih etmeyen tüketicilerimiz ve ustalarımızın acil ve temel ihtiyaçlarının yanı sıra yaklaşık 100 bin ürün gamına bu benzeri olmayan format aracılığıyla mahallelerde uygun fiyatlarla ulaşabiliyor. Müşterilerimizin mahallesindeki Koçtaş Fix mağazalarımız her türlü ihtiyacı karşılamanın yanı sıra iade, nakliye, montaj gibi tüm satış sonrası hizmetler konusunda büyük kolaylık sağlıyor. Bu kapsamda 5 yıllık hedefimizi koruyoruz. 2025 yılı sonunda 400 mağaza ve buna paralel olarak yaklaşık 5 bin saha çalışanımız ile müşterilerimize hizmet vermeyi hedefliyoruz.

ds

Yukarı