Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Kiğılı erkekleri bu yıl hem hafifliyor hem de renkleniyor

15.06.2017 - 15:04

Bu ayki özel konularımızdan biri de perakende markalarının yatırımları ve yeni koleksiyonları… Yazın kendini hissettirdiği bugünlerde markalar hazırlıklarını tamamlayarak, yeni ürünlerini tanıtmaya başladı bile. Bu markalardan biri de Kiğılı tabii ki… Rahatlığın ve hafifliğin ön planda tutulduğu ve yılın favori renklerin kullanıldığı yepyeni bir koleksiyon hazırlamış Kiğılı… Bu bilgiyi aldıktan sonra hemen Kiğılı Kreatif Direktörü Sayit Çakışı ile röportaj yapmak ve koleksiyon detayları hakkında bilgi sahibi olmak istedik. Kendisi de bizi kırmadı ve sorularımızı yanıtladı. 

Kiğılı’nın yeni koleksiyon çalışması ile ilgili kısaca bilgi alabilir miyiz? Koleksiyonda öne çıkan unsurlar neler olacak?
Kiğılı olarak, her sezon Türk erkeğine şık ve konforlu giyim deneyimi yaşatmak için çalışıyor ve kendimizi sürekli yeniliyoruz. Koleksiyonlarımızı hazırlarken ilk günden itibaren en önemli kriterimiz kalite... Kaliteden ödün vermeden yenilikçi tasarımlara imza atıyoruz. Yeni sezonda Kiğılı İlkbahar/Yaz 2017 Koleksiyonu’yla Kiğılı erkekleri hem hafifliyor hem de renkleniyor. Modern şehir hayatının koşturmacasına uyum sağlayacak rahatlık ve şıklıkta parçaların yer aldığı ve hem terletmeyen hem de kırışmayan kumaşlardan oluşan koleksiyonumuzla müşterilerimiz kendilerini özgür hissediyor. 
Koleksiyonun öne çıkan unsurlarının başında hafifleyen kumaşlar geliyor. Müşterilerimizin kıyafetler içinde kendilerini rahat ve hafif hissetmeleri için tüm ayrıntılar üzerinde çalışıyor ve koleksiyonumuzu bu doğrultuda çıkarıyoruz. Bu yılın favori renkleri arasında terakota, taş rengi, lacivert, gri, pembe, kum rengi, kök mavi ve yeşilin tonları gibi renkler yer alıyor.

Koleksiyonlarınızı neleri baz alarak hazırlıyorsunuz?
Sektörün öncü markası olarak, Türk erkeğine şık ve konforlu giyim deneyimi yaşatmak için kendimizi sürekli yeniliyoruz. Hazırladığımız koleksiyonlarla her yaştan erkeğin günlük, spor ve klasik ihtiyaçlarını dünya standartlarındaki üretim kalitesi ve modern çizgideki tasarımlarla karşılıyoruz. Dünya trendlerini yakından takip ediyoruz. Moda sektörü İtalya’dan çok etkileniyor, çok yakından takip ettiğimiz bir yer ama ben biraz Anglosakson düşünüyorum; biraz daha kuzeyden koklamak, oradan takip etmek hoşuma gidiyor.

Kiğılı, bir de Abdullah Kiğılı var. Peki, aralarındaki fark nedir?
Abdullah Kiğılı Exclusive Cut; tarzı ve yaşam felsefesi ile farkını sergilemek isteyenler için kalite ve kusursuz işçilik, terzi hassasiyetiyle dikilen tasarımlardan oluşuyor. Her bir kumaşı bizzat Abdullah Bey seçiyor. Koleksiyondaki tasarımlar organik liflerden sınırlı sayıda üretilen İtalyan kumaşlardan oluşuyor. Abdullah Kiğılı Exclusive Cut, kişisel zevkinize özel dikim seçeneği sunuyor.
Kiğılı ise; 25 ile 55 yaş aralığına hitap eden ve yenilikçi vizyonuyla dünya standartlarında bir koleksiyon sunuyor. Kentli profesyonellerin tercih ettiği bir marka. Casual tasarımlarıyla haftanın her günü konforlu giyim deneyimi sunuyor. Yoğun bir iş toplantısında özgürce hareket edebileceğiniz takım elbiseler, bir pazar kahvaltısında konfor sunan gündelik tasarımlar, özel davetlerde en şık smokinler veya bir kayak tatilinde içinizi ısıtan trikolar Kiğılı deneyimini zenginleştiren öğelerden bazıları.

En son reklam kampanyanızda Değişim Kiğılı’da diyordunuz. Aslında burada markada yaşanan değişikleri mi anlatmak istediniz? Peki, nedir bu değişimler?
Kiğılı olarak müşterimizi iyi anlamak ve beklentilerine cevap verecek çözümler sunmak bizler için çok önemli. Gerek perakende mağazacılık gerekse dijitalleşen dünyada tüketiciye odaklanan bir markayız. Tasarımdan mağazalaşmaya, üretimden yeni satış kanallarına kadar tüketicilerimize en iyi hizmeti sunmak için çalışıyor ve değişiyoruz. Son reklam kampanyamızda da değişen ve gelişen tüm perakende yaklaşımlarını yakından takip ettiğimizi ve çözümler sunduğumuzu anlattık. 20 ile 70 yaş aralığında geniş bir kitleye uygun ve çok çeşitli tasarımları koleksiyonumuzda barındırdığımızın altını çizmeye çalıştık. Trendleri yakından takip ettiğimizi ve koleksiyonlara uyarladığımızı gösterdik. Önümüzdeki dönemde de bu değişimi destekleyecek çalışmalar yapacağız. 
Kiğılı’yı kendi içinde farklı segmentasyonlara ayırıp, kategorize ediyoruz. Farklı hedef kitlelere göre farklı koleksiyonlar hazırlayıp, özellikle son trendleri yansıttığımız koleksiyonlarımızı moda ve trendleri yakından takip eden müşterilerimiz için ön plana çıkarıyoruz. Yakın zamanda her biri kendi içinde ayrı ayrı koleksiyonlar taşıyacak Kiğılı Klasik, Kiğılı Spor, Kiğılı Casual gibi birkaç kategorimiz olacak. Bu alt kategorileri Kiğılı bilinciyle destekleyeceğiz.  

Dijitalleşme bu değişimde nerede?
Dijitalleşme günümüzde hem bireyler hem de firmalar için oldukça önemli bir konuma geldi ve neredeyse tüm medya kanallarının önüne geçmiş durumda. Bizler de Kiğılı olarak dijitalin çağımızdaki gücünün farkındayız ve bu kanalın dinamiklerine göre hızlı hareket etmenin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bu sebeple, dijital ve e-ticaret tarafına çok fazla önem veriyoruz. E-ticarete verdiğimiz önem kadar sosyal medya kanalları, Instagram ve Facebook’a da yatırım yapıyoruz. Blogger işbirlikleri yapıyor, viral videolar çekiyoruz. Kısacası, dijital değişimin merkezinde diyebiliriz.
 

ops

Yukarı