Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

KADINLARIN İŞ HAYATINDA DAHA FAZLA YER ALMASI İÇİN FIRSATLAR OLUŞTURUYORUZ

20.08.2019 - 10:09

TCHIBO GENEL MÜDÜRÜ TUBA YAPINCAK: “KADINLARIN İŞ HAYATINDA DAHA FAZLA YER ALMALARI İÇİN SÜREKLİ YENİ FIRSATLAR YARATAN BİR MARKAYIZ. BU KONUDA EN ÖNEMLİ PROJEMİZ; “EV KADINLARI ÇALIŞMA PROJESİ”

Kısaca kariyer hayatınızdan bahseder misiniz? 
Perakendecilik kariyerime üniversite yıllarımda part-time olarak kasiyerlik yaparak başladım. Çok sevdim ve kariyerimi bu alanda sürdürmeye karar verdim. 18 yılı aşkın bir süredir perakende sektöründeyim. Hala ilk günkü tutkumla işime devam ediyorum. Tchibo ailesine 2006 yılında, mağaza müdürü olarak katıldım. Yıllar içinde farklı pozisyonlarda yöneticilik yaptıktan sonra, Temmuz 2015 tarihi itibariyle Tchibo Türkiye Genel Müdürü olarak atandım. 4 yıldır da bu görevi büyük bir zevkle sürdürüyorum.

Şirketiniz kadın istihdamına gereken önemi gösteriyor mu?  Mevcut kadın çalışan ve yönetici oranı ne durumda?   
Kadın istihdamı Tchibo’nun öncelikli konularından biri olmakla beraber pozitif ayrımcılık yaptığı tek konudur. Tchibo Türkiye olarak mağazalar ve merkez çalışanlarımızın yüzde 56’ı kadın, yüzde 44’ü erkektir. Ayrıca yine gurur duyduğum bir başka konu da Türkiye genelinde üst düzey kadın yönetici oranı yüzde 25 iken, Tchibo olarak yönetici kademesinde kadın çalışan oranımız da yüzde 60’dır. Bu verilerden de anlaşılacağı üzere, kadınların iş hayatında daha fazla yer almaları için sürekli yeni fırsatlar yaratan bir markayız. Bu konuda en önemli projemiz; “Ev Kadınları Çalışma Projesi.” Belli bir süre çalışma hayatında yer almış, emekli olmuş ya da daha önce hiç çalışmamış ancak çalışmaya hevesli, orta yaş üstü kadınlar için tercihlerine göre part-time ya da full-time çalışma imkanı sunuyoruz. 

Kadınların bakış açısının üretim, satış ve pazarlama anlamında perakende sektörüne nasıl etkileri oluyor?
Meslekte kadın-erkek cinsiyet ayrımcılığına karşı olmakla birlikte farklılıklarımızın bize ve işimize zenginlik kattığını düşünüyorum. Kadınların detaycılığı, doğaları gereği daha hassas ve duyarlı olabilmeleri ve ellerinin değdiği her şeye yaşam katan doğaları, elbette perakende sektöründe de son derece kıymetli. Mağazalardaki kadın çalışanlarımız Tchibo’yu evleri, müşterilerimizi de misafirleri gibi görüyorlar. Bu samimiyet müşterilerimize de geçiyor. İnandığım tek bir başarı formülü var; bizi geleceğe taşıyacak, markamıza bağlı müşterilere sahip olabilmenin yolu yaptığı işi seven, işine bağlı çalışanlardan geçiyor.

Kadın istihdamının artırılması ile Türkiye’nin ekonomik seyrini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından yayınlanan rapora göre, üye ülkelerde kadınların iş gücüne katılım oranının en düşük olduğu ülke Türkiye. 2017 yılı rakamları temel alındığında kadınların iş gücüne katılım oranı Türkiye'de hala yüzde 33,8. Kadın istihdamının OECD’ye üye ülkelerin genel ortalaması olan yüzde 63 seviyesine ulaşması için Türkiye’de yaklaşık 8,5 milyon kadının daha iş gücüne dâhil edilmesi gerekiyor. Türkiye kadın iş gücü katılım oranını yüzde 30’lardan yüzde 63’e yükselttiğinde, GSYİH’sini 2025 yılında yüzde 20 oranında artırma potansiyeline sahip. Kadın istihdamının Türkiye’nin kalkınmasına ve büyümesine katkısı bu kadar fazlayken, güçlü ve kararlı politikalar ve uygulamalarla kadınların işgücüne katılımını artırmamız gerekiyor. Bu konuda karar vericilere olduğu kadar şirketlere de sorumluluk düşüyor. 

GGG

Yukarı