Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

İNSAN SAĞLIĞINA DUYARLI VE DOĞA DOSTU ÜRÜNLERİYLE LORİS PARFÜM

14.11.2019 - 10:52

Loris Parfüm Yönetim Kurulu Başkanı Fehmi Okuyucu: “İnsan sağlığına duyarlı, çevre ve doğa dostu ürünlerimizle oluşturduğumuz ürün gruplarımızı dünyanın pek çok noktasına ulaştırıyoruz.”

Firmanızın kuruluş ve gelişim süreci hakkında bilgi alabilir miyiz?
Loris Parfüm markası ile hızla büyüyen dinamik bir alan olan açık parfüm pazarında dünya standartlarında üretim yapıyoruz. 2006 yılından bu yana sadece üretim ve satış odaklı bir politika izlemek yerine sektöre ve bu alanda çalışanlara katma değer sağlamak için çalışıyoruz. Yüzlerce şubesi ve binlerce çalışanıyla dev mağazalar zinciri olan Loris Parfüm olarak, insan sağlığına duyarlı, çevre ve doğa dostu ürünlerimizle oluşturduğumuz parfüm ve diğer ürün gruplarımızı dünyanın pek çok noktasına ulaştırıyoruz.

Yurt içi ve yurt dışında kaç şube ile faaliyettesiniz?
Hali hazırda 170’i yurt dışı olmak üzere 400’ü aşkın şube ile hizmet veriyoruz. Yurt içindeki şubelerimizin yaklaşık 250 tanesini franchise’larımız oluşturuyor. Yurt dışında da ağırlıklı olarak bayilik sistemi ile büyüyoruz. 

KALİTEDEN ÖDÜN VERMİYORUZ
Girişimcilerin firmanızı tercih etme nedenleri nelerdir?

Uzun yıllardır bu sektörde olan, kalitesinden ve güvenilirliğinden ödün vermeyen bir markayız. Gebze’de bulunan 5 bin metrekarelik kapalı alana sahip tesisimizde günde 50 bin adet üretim kapasitesine sahibiz. Loris Parfüm olarak Sağlık Bakanlığı’nın üreticilere uyguladığı tüm kurallara harfiyen uyuyoruz. Sadece bu standartlara uymakla kalmıyor, ihracat yapan bir marka olarak Avrupa Birliği’nin tüm üretim koşullarını da yerine getiriyoruz. Tüm parfümler ve yan ürünlerimizde GMP ve Avrupa Birliği Standartları’na uyumlu hareket ederek, yüksek kalite yakalıyoruz. Dünyanın en kaliteli hammadde üreticilerinden temin ettiğimiz IFRA Standartları’nda hammaddeleri kullanıyoruz. InoLab (Innovative Fragrance Laboratory) markası altında kurduğumuz GCMS teknolojisine sahip olan ve giderek büyüttüğümüz Ar-Ge laboratuvarımızda koku uzmanları ve kimyagerlerin yönetiminde geliştirdiğimiz çok geniş bir ürün portföyümüz var. Herkese, her keseye uygun parfüm koleksiyonlarımız, armağan setlerimiz, vücut bakım ürünlerimiz, oda kokularımız, araç kokularımız ve duş setlerimizle rakipsiz bir çeşitliliğe sahibiz. Tüm bunlara karlı yatırım sistemimizi de ekleyince franchise adayları için kıymetli bir iş modeli oluyoruz. 

Firmanız bünyesinde franchise sistemiyle açılacak bir mağazanın ortalama maliyeti nedir?
Loris bayisi olmak için sistemimize dahil olmak isteyen kişilerin büyük yatırımlar yapması gerekmez. Tüm yatırımcılarımızı öncelikle ailemizin bir üyesi gibi görür, minimum yatırımla en iyi kazancı elde etmeleri için çalışırız. “Sizin mağazanız bizim mağazamız, sizin kazancınız bizim kazancımız” ilkesine inanırız. Yatırımcılarımıza mağaza konseptimizi anahtar teslim sunuyoruz. Yurt dışı ilk yatırım maliyetimiz 10 bin Dolar, yurt içinde ise yatırım bedeli 60 bin TL civarında.  

AÇILIŞ ÖNCESİ VE SONRASI DESTEK
Franchise alanlara ne gibi destekler sağlıyorsunuz?

Mağaza açılışı sırasında tabeladan rafa, tüm mimari ve teknik operasyonu, deneyimli ekiplerimizle franchise adayımız için yürütüyoruz. Saha operasyon ekiplerimiz ile açılış ve sonrasında da yatırımcılarımızın yanında olmaya devam ediyoruz. İletişimin her kanalında bayilerimizi destekleyecek bir kreatif grubu şirketimizin bünyesinde istihdam ediyoruz. DesignHub (Parfüme atılan imza) adı verdiğimiz tasarım grubumuz hem tasarımcılar hem de metin yazarlarıyla, bayilerimize yönelik tüm iletişim faaliyetlerini yönetiyor. Mağazalarımıza asılan posterler, kampanya tasarımları, dijital medya reklamları, sosyal medya iletişimi ve geleneksel iletişim kanallarında Loris bayilerinin satışlarını artıracak çalışmaları üretiyorlar.
Mağaza açılışı sırasında bayilerimize bedelsiz sunduğumuz; personel kıyafeti, promosyon parfüm desteği, koku çubuğu, el ilanı, liste, katalog, poşet, ücretsiz barkod kullanım hakkı gibi bir çok avantajımız var. Yine ücretsiz ERP sistemimizi mağazalarımıza kurup, stok ve sipariş gibi işlemlerde kolaylık sağlıyoruz. Saha satış yöneticilerimiz, her bayimize sadece bir telefon uzaklıkta konumlanıyor. Tüm operasyon, deneyimli çalışanlarımız sayesinde aksamadan işliyor.
Bayilerimizi müşteri ilişkileri konusunda destekliyoruz. Olası problemler karşısında birlikte hareket ederek ister yurt içi ister yurt dışı her adımda onların yanında oluyoruz. Genel merkezimizdeki uzman danışmanlarımız ile satış sonrası destek konusunda da yatırımcılarımıza destek sunuyoruz. 
Ürün geliştirme stratejimizi belirlerken bayilerimizin geri bildirimlerini dikkate alıyoruz. Lokasyon seçiminde onlara en çok kazanç sağlayacakları noktalar konusunda bilgi veriyoruz. Bayi çalışanlarımızı satışta, üründe ve müşteri ilişkilerinde başarı sağlayacak bir eğitim programına tabi tutuyoruz. Parfümoloji müfredatını baz alarak kurduğumuz Loris Akademi’de aldıkları eğitimler sonrasında tüketiciyle iletişim halinde olan tüm satış temsilcilerimiz birer Parfümolog olarak yetişiyor ve sertifikalandırılıyor. Böylece şubelerimizde satış kalitesi önemli ölçüde artıyor. 

HEDEF 600 ŞUBE
Önümüzdeki dönem hedefleriniz nelerdir?

2019’da özellikle Avrupa’da büyümek istiyoruz. Almanya’da önemli sayıda şubemiz bulunuyor. Hedefimiz aynı başarıyı diğer Avrupa ülkelerine de taşımak. Tüm Orta Asya ülkelerinde varız. Ayrıca hali hazırda Afrika ülkelerine yönelik özel bir çalışma da yapıyoruz. 2020 hedefimiz, yurt içinde ve dışında toplam 600 mağazaya ulaşmak.

GGG

Yukarı