Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

İNOVATİF ÜRÜNLERİMİZLE SEKTÖRE DAMGA VURMAYA DEVAM EDECEĞİZ

11.09.2020 - 10:14

Yenilikçi yapısı ve müşteri memnuniyetini konuştuğumuz Kiğılı CEO'su Halil Suerdem, yol haritalarını şöyle anlattı: “Kiğılı olarak teknoloji ve inovasyona oldukça önem veriyoruz. Artık insanlar daha inovatif ürünlere yöneliyorlar. Biz de Nano care ve Non iron gömleklerimiz, travel süit takım elbiselerimiz, ayağı terletmeyen ayakkabılarımız ve çok yakında açıklayacağımız yeni iki ürünümüz ile de sektörde bir ilke daha damga vurmuş olacağız.”

Pandemi sebebiyle alışveriş trendlerinde nasıl bir değişim yaşandı?

Beklenmedik bir pandemi ile karşılaşınca doğal olarak insanlar kalabalık yerlerden uzaklaşmaya başladı, müşterilerimizi tekrar mağazalarımıza geri çekebilmek için agresif kampanyalar yaparak geri dönüşü hızlandırmaya çalıştık, bununda faydasını gördük. Ayrıca, müşteri segmentimizi genişletmek ve gençlere ulaşmak için de e-ticaretin ve sosyal medya alışkanlıklarının ne kadar önemli olacağının farkındaydık. Dijital dönüşümün yanı sıra pandemi sürecinin ekonomide öne çıkardığı bir diğer kavram “insan” ve “insana dokunan toplumsal çalışmalar”. Kiğılı, ülkesi ve ülke ekonomisi için duyarlılık gösteren, toplumsal çalışmalara imza atan, sosyal sorumluluğu bir yaşam biçimi haline getiren vizyonuyla yoluna devam ediyor. Covid 19 mücadelesinde de aynı duyarlılığı göstermeye ve ekonominin, sektörümüzün sürdürülebilirliği için elimizi taşın altına koymaya özen gösteriyoruz.

 

Salgın sürecinde müşteriyi mağazaya çekmek için ne tür uygulamaları hayata geçirdiniz?

Öncelikle insan sağlığı bizim için çok çok önemli. Hem çalışanlarımız, hem de müşterilerimizin sağlığına çok önem veriyoruz. Pandemi sürecinin bütün tedbirlerini alıp gerekliliklerini yerine getiriyoruz. AVM girişinden itibaren tüm önlemleri almaya başladık. AVM’ler ve biz dersimize çok iyi çalıştık. AVM girişlerinde ateş ölçme ve maske denetimleri yapılıyor, maskesi olmayanlara maske veriliyor. Müşterilere üç saatten fazla içeride kalmamalarıyla ilgili anonslar yapılıyor. Mağazaların içerisinde de her türlü önlemi alıyoruz. Hem hava ortamını hem ürünleri bitkisel ilaçlarla dezenfekte ediyoruz. Denenen her ürün dezenfekte ediliyor. AVM'lere giriş sayıları her geçen gün artarak yüzde 50-60'lara gelmiş durumda. Mağazalara 10 metrekareye bir kişi olacak şekilde müşteri alınıyor. Mağazalarımızda 15 metrekarede bir kişi kuralı uygulanıyor. Artık müşterinin rahatlıkla alışveriş yaptığını ve ekonomisine sahip çıkmaya başladığını görüyoruz. Sıkıntı yaratacak hiçbir konuya izin vermiyoruz. Müşterilerimiz mağazaya girip rahatlıkla alışveriş yapabilirler. 

 

Bu uygulamalarınız ciroya nasıl yansıyor? Müşterilerinizden nasıl dönüşler alıyorsunuz?

Tüketicimizle aramızdaki güven ilişkisi 82 yıla dayanıyor, bu güvene layık olmak, özellikle operasyon sürecindeki mükemmeliyetçi yaklaşım, tüketicinin gözünde de şirketleri ayıran en önemli özellik olarak karşımıza çıkıyor. Satışlarımız iyi, indirimlerden dolayı cirolarımız geçen seneye yaklaşmak üzere. Tablo kötü değil, moralimiz iyiye gidiyor. Çok ciddi kampanyalar yaparak müşterilerimize, ekonomiye sahip çıkmaları için destek verdik. Fiyatların aşağıya inmesi enflasyona da fayda sağlıyor. 

 

Müşteri memnuniyetini daha da ilerletme adına hangi adımları atmayı planlıyorsunuz?

Kiğılı olarak her türlü krizi yaşamış bir marka olarak, bu pandemi sürecini de en iyi şekilde atlatacağız. Kiğılı çok büyük bir lojistik merkezine sahip olmasının verdiği avantaj ile online satışlarımızın tedariğinde herhangi bir sıkıntı yaşamadan 24 saat içinde ürünü adrese teslim ediyoruz. Kiğılı olarak teknoloji ve inovasyona oldukça önem veriyoruz. Artık değişen dünya ve yaşam şartları nedeniyle insanlar daha inovatif ürünlere yöneliyorlar. Biz de Nano care ve Non iron gömleklerimiz, travel süit takım elbiselerimiz, ayağı terletmeyen ayakkabılarımız ve çok yakında açıklayacağımız yeni iki ürünümüz ile de sektörde bir ilke daha damga vurmuş olacağız.

ds

Yukarı