Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

İnovasyonla gelen büyüme

18.01.2018 - 14:19

Dünya ekonomisinde; ekonomik, sosyal, toplumsal ve teknolojik anlamda köklü değişimler yaşanırken, bu değişimler inovasyonun büyüme literatüründe gittikçe artan bir önem kazanmasına neden oluyor. Yapılan pek çok araştırmaya göre inovasyon artık sektör veya bölge ayırt etmeksizin tüm şirketler için organik büyümede temel itici güç… 
Ocak sayımızda, ekonomik canlanmayı sağlayan inovasyonun şirketlerin büyümesinde ne gibi etkilere sahip olduğunu,  inovasyonla şirketlerin nasıl fark yaratabileceğini, sürdürülebilir büyümede inovasyonun önemini, şirketlerin inovasyona ne kadar önem verdiğini ve bu doğrultudaki çalışmaları, inovasyon kavramının Türkiye’deki karşılığını ele alarak, sektör liderlerinden görüşler aldık.  Konuya ilişkin liderler peki neler söyledi? Dilerseniz hep beraber bakalım;
Biev Pazarlama Müdürü Esen Karatekin Sarı: “Rekabet ortamındaki tüm firmaların radarında olan bu konuyu sadece şirketleri büyütecek bir etki olarak değerlendirmiyoruz. Ürünü her açıdan mükemmel bir seviyeye taşımanın markaların geleceği olacağına inanıyoruz. Biev olarak fiyat artırarak katma değer sağlamak yerine katma değeri müşteri algısını değiştirmek, güçlendirmek yönünde sağlıyoruz. Sadece üretim aşamasında en kaliteli ve işlevsel ürünü aramayı hedeflemiyoruz, tasarımda da, satış ve satış sonrası destek süreçlerinde de bütüncül bir bakış açısı ile hareket ederek müşterilerimize eksiksiz hizmet sunmayı hedefliyoruz.”
Buka Sofa Genel Müdürü Gamze Stöger: “Gelişmenin söz konusu olduğu her alanda öne çıkan anahtar kavramlardan biri inovasyon. Günümüz rekabet koşullarında şirketlerin rakiplerinden farklılaşmasının yolunun inovasyondan geçtiğini ifade edebiliriz. Yenileşmenin ve yeniliğin koşulu olan inovasyonun bir şirket kültürü haline gelmesi, şirketlerin büyümesine önemli katkılar sağlıyor.  Buka Sofa, özellikle Y Kuşağı’nın beklentilerini dikkate alarak yola çıktı. Şehir yaşamının hızına ve konforuna uygun ürünler tasarlıyoruz. Kurulduğumuzdan bu yana da bu çizgide üretimimizi sürdürüyoruz. Yeni neslin beklentilerini iyi anlayarak hem inovatif hem de fonksiyonel ürünleri ulaşılabilir fiyatlara sunuyoruz.”
Inglot Türkiye Genel Müdürü Salahaddin Rojbani: “Sürdürülebilir büyümede inovasyonun büyük katkısı var. Hızlı gelişen ve değişen bir dünyadayız. Tüketicilerin beklentileri ve ihtiyaçları da buna bağlı olarak değişim gösteriyor. Bunu birbirine bağlı bir zincir olarak ifade edebiliriz. Şirketlerin bu sürece kısa sürede adapte olmaları kendilerini yenilemelerine, tüketicilerin ihtiyaç ve taleplerini karşılayarak rakiplerinden ayrışmalarına imkan tanıyor. Kuruluşu 1983 yılına uzanan Inglot, yoğun ve canlı renkler ile son teknoloji bilimsel ürünleri bir araya getirmeyi başarmasıyla tanınan bir marka. Kurulduğu günden bu yana da inovatif ürünleriyle pazarda diğer markalardan ayrı bir yerde bulunuyor. Kadınların ilgisi büyük ancak ürünlerimizin sadece modaya uygun değil, sağlık açısından da uygunluğu, inovatifliği konusunda tüketicilerimizi bilgilendirmek istiyoruz.”
Perakende sektörü bazı geleneksel alışkanlıkların olduğu, öte yandan, tüketici davranışlarının çok hızlı şekilde değiştiği bir sektör. Rekabetçi ve dönüşen perakende dünyasında fark yaratarak, sürdürülebilir karlı büyümelerle kalıcı olmak için şirketlerin inovasyona dört elle sarılmaları gerekiyor. 
MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım: “MediaMarkt olarak inovasyon odağımızı tüketicilerimizin istediği tüm kanallardan aynı deneyimi elde etmelerini sağlayan omni-channel (çok kanallılık) yaklaşımına koyduk.   Böylece günümüzün çeşitlenen teknolojik cihazlarına ve müşteri temas noktalarına uyum sağlamış olduk. Bu gelişme doğrudan ciromuzda artışı beraberinde getirirken, çok kanallı perakende stratejisinin temelinde yer alan e-ticaret gelirlerimiz her geçen gün toplam gelirlerimizdeki payını artırıyor.
İnovasyon, müşteri memnuniyetini de doğrudan etkilediği için şirketlerin büyümesine katkı sağlıyor. Mesela, Z kuşağı ve millenials diye tanımladığımız nesil artık normal raf sisteminin ötesine geçerek alışverişlerini tamamlamak istiyorlar. Rafta bulamadığı bir ürün için geri dönmektense bunun için bir çözüm arayan kullanıcılar için oluşturduğumuz sonsuz raf sistemleri sayesinde tüketiciler dijital ekranları kullanarak mağaza içerisinde istedikleri ürünü sipariş edebiliyorlar. Böylece müşteri memnuniyeti artıyor ve perakende için önemli metriklerden biri olan satış kaçırma riski azalıyor.”
NaraMaxx Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Özkarakaşlı: “Rakiplerimize karşı geride kalmamak ve yeniliklere ayak uydurmak zorundayız. Yeniliği takip edip, bunu kendi sistemlerine göre geliştirip uyarlayan her şirketin başarılı olabileceğine inanıyorum. Çünkü inovasyon geleceği yaratmakla ve sürdürülebilir karlı büyüme sağlamakla ilgilidir.
İnovasyona bir mağazacı gözüyle bakacak olursak; müşterilerimiz için onların rahat, kolay ve güvende alışveriş yapmaları her iki taraf içinde önemli unsurlardır. Bu sebepten tüm yenilik hareketlerimizde müşteri istek ve ihtiyaçlarına göre cevap vermeye çalışmaktayız. Çevreci bir şekilde hareket edip, zararlı olamayan hammaddeler ile üretim gerçekleştiriyoruz.”
Tudors CEO’su Yaşar Ayaydın: “Günümüzde geldiğimiz noktada inovasyonun büyümemizdeki en önemli parametre olduğunu söyleyebilirim. Kendinizi değişen ve gelişen sektör içerisinde ne kadar çok geliştirdiğiniz ve ne tür yeniliklerle tüketicinin karşısına çıktığınız, markanın tüketici üzerindeki algısını ve market içerisindeki yerini belirlemektedir. 
İnovasyonda şirketlerin yaratmış olduğu farklar sadece belirli bir alanda değil, tüm birimlerde olmalı ve bu anlayışla kendilerini sürekli geliştirmelidirler. Sürdürülebilir büyümenin en önemli parametresi budur. Buna uyum sağlayamayan markaların yerini bu anlayışla yönetilen markaların alacağı kesin! Şirketimizin temel felsefesi inovasyon anlamında tüm birimlerde dünyada nelerin olduğunu, gelişmeleri takip etmek ve bunu konsept içerisine yerleştirmektir.”

playpark

Yukarı