Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

İDİLBABY&MAMİNO DOĞADAN ALIP SEVGİYLE ÜRETİYOR

14.11.2019 - 10:41

Hazırladıkları koleksiyonları dünya trendlerini takip ederek en sağlıklı koşullarda ve zararsız anti-alerjik materyaller kullanarak ürettiklerini belirten İdilbaby& Mamino Perakende ve İletişim Müdürü Ayşe Tilbe Yardım, “Kendi çocuğumuza giydirmeyeceğimiz hiçbir ürünü üretmiyoruz.” açıklamasında bulundu.
 

TAMAMI YERLİ ÜRETİM
İdilbaby & Mamino’nun geçmişten günümüze gelişiminden bahseder misiniz?   

İdilbaby markası Mevlüde Uygun tarafından 15 yıllık tekstil tecrübesi sonrasında Türkiye pazarındaki sağlıklı bebek kıyafeti açığını tespit etmesi üzerine 1998 yılında kurulmuştur. İdilbaby markası yeni doğandan 1 yaşa kadar bebeklerin tüm basic ihtiyaçlarını karşılayan bir ihtiyaç markasıdır. İdilbaby’nin devam markası niteliğindeki Mamino markası ise 8 yaşa kadar çocukları son trendler doğrultusunda en iyi kumaşlar ve en sağlıklı üretim teknikleri kullanarak giydirmektedir. 1998 yılında toptan satışla başlayan yolculuğumuza 2010 yılı ile birlikte perakende sektörüne de atılmamız ile birlikte büyüyerek devam ediyoruz. Tüm koleksiyonumuz kendi tasarım ekibimiz tarafından tasarlanmakta ve kendi fabrikamızda Türkiye’de üretilmektedir.

Üretim tesisleriniz hakkında bilgi verir misiniz? Yıllık bazda üretim miktarınız nedir?
İdilbaby ve Mamino kıyafetleri yolculuğuna iplikten başlar. Tasarımlarımıza uygun ipliği kendi yüksek standartlarımız doğrultusunda minimum işlemden geçirerek dokutuyoruz. Bu aşamada bebek cildine değecek kumaşın en saf halinde kalması ve pamuğun kimyasal işlemlerden geçmemesi bizim için çok önemli. Tüm tasarımlarımız bünyemizdeki 10 kişilik tasarım ekibimiz tarafından son trendler doğrultusunda desin ediliyor. Üretimin tasarım, kesim, dikim, paketlenme, kalite kontrol gibi A’dan Z’ye tüm aşamaları kendi bünyemizde yüksek standartlarımız doğrultusunda ve sıkı denetimlerimizden geçerek yapılıyor. Tüm koleksiyonumuz İstanbul Pendik’teki ana fabrikamız ve 12 ay sadece bizim için üretim yapan atölyelerimizde, yani tamamı yerli üretim olarak üretiliyor. Yıllık bazdaki üretim adedimiz 2 milyonu geçmiş bulunmakta. 

YÜZDE YÜZ PAMUK
Ürün konseptleriniz hakkında bilgi verir misiniz? Ürünleriniz hangi yaş gruplarına hitap ediyor? 

İdilbaby markamız yeni doğandan 1 yaşa kadar bebeklerin basic ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik tüm koleksiyonu yüzde 100 pamuktan üretilen bir “ihtiyaç” markası. Bebeklerin konforu için kalıplarımız ve kumaşlarımızın doğal ve yumuşak olmasını göz önünde bulunduruyoruz.  İdilbaby koleksiyonumuzda bir dünya markası olan GOTS sertifikası ile ürettiğimiz organik koleksiyonumuz da bulunmakta. Mamino markamız ise 3-6 aydan 8 yaşa kadar çıkıyor. Mamino koleksiyonunda bir çocuğun ihtiyacı olan tüm ürünleri müşterimize sunmayı hedefliyoruz. Pijamadan, tayta, t-shirt’ten, elbiseye, kravatlı takımdan, tütü eteğe, jean’den aksesuara geniş bir yelpazede ürün sunuyoruz. 

Bebek ürünleriniz nasıl özelliklere sahip? Sağlıklı ve güvenli olması adına neler yapıyorsunuz?
Her iki markamız için de hazırladığımız koleksiyonlarımızı dünya trendlerini takip ederek ve markamızı kurduğumuz 1998 yılından bugüne “doğadan alıp sevgiyle üretiyoruz” mottomuz doğrultusunda en sağlıklı koşullarda ve zararsız anti-alerjik materyaller kullanarak üretiyoruz.
Bebeklerinin dış görünüşü kadar sağlığına da önem veren anneler için özenle hazırlanan İdilbaby&Mamino markalı kıyafetlerimizin tümü ipliğinden çıtçıtına kadar, hassas tenlere zarar vermeyecek kumaşlardan, kanserojen madde, AZO ve fitalat gibi zararlı maddeler içermeyen  kumaş ve aksesuarlardan üretiliyor. Üretim tamamen bünyemizde olduğu için üretim bandındaki tüm süreçler adım adım ve titizlikle takip ediliyor. 

YURT DIŞINDA MAĞAZALAŞMA ÇALIŞMALARI HIZLANACAK
Şu an kaç şube ile faaliyet gösteriyorsunuz? Daha çok hangi bölgelerde olmayı tercih ediyorsunuz?  

İdilbaby&Mamino’nun Türkiye’de 23 mağazası bulunmaktadır. Türkiye’deki tüm mağazalarımız firmamıza aittir. Aynı zamanda web sitemizden de mağazalarımıza ulaşamayan anne ve anne adaylarına online satış imkanı sunuyoruz. Yurt dışında ise Bosna&Hersek, Kırgızistan, Suudi Arabistan ve İran’da olmak üzere 4 tane franchise mağazamız bulunmaktadır. Biz henüz çok genç ve büyüme heyecanı taşıyan bir markayız. Türkiye için öncelikli hedefimiz tabii ki İstanbul’da büyümenin dışında İzmir, Ankara, Antalya, Trabzon gibi büyük şehirlerimizde anne ve babalarımız ile kavuşmak. Bir yandan yurt dışı ziyaretlerimiz ve franchise adayları ile görüşmelerimiz sürmekte. Markamız yurt dışından özellikle Körfez ülkelerinden büyük talep görmekte. Henüz geçen hafta ticari heyetimiz ile birlikte Bahreyn’deydik, franchise taleplerini değerlendirdik ve yakın görüşmelerde bulunduk. En kısa zamanda yurt dışında da franchise modeli üzerinden mağazalaşma çalışmalarımızı hızlandıracağız.

KADIN ÇALIŞAN ORANI YÜZDE 84
İdilbaby & Mamino’yu diğer markalardan farklı kılan nedir? Müşteriler neden sizi tercih etmeli?

Yüzde 84 kadın çalışan oranı ile ekibinin birçoğu anne de olan şirketimizde, bizi diğer markalardan ayıran en büyük unsur tasarımdan üretime tüm süreçlerde “kendi çocuğumuza giydirmeyeceğimiz hiçbir ürünü üretmeyeceğiz” anlayışı ile hareket etmemizdir.  Markamız sadece trendlere ya da sadece üretim kalitesine odaklanmamakta; dünya trendlerini yakından takip ederken 1998 yılından bugüne yaptığı tüm üretimlerde “doğadan alıp sevgiyle üretiyoruz” hedefinin dışına çıkan 1 parça ürün bile üretmemiştir. Bebeklerin ve çocukların tenine değecek ürünler üretirken ön planda tuttuğumuz hassasiyetimiz ve kalitemiz; dünya trendlerini takip eden tasarımlarımız ile birleştiğinde diğer tüm markalardan farklılaştığımıza inanıyoruz.

2020’DE YENİ MAĞAZA AÇILIŞLARI
2019 yılı İdilbaby & Mamino için nasıl geçti? 2020 yılına yönelik yeni yatırım planlarınızdan bahseder misiniz? 

2019 yılı maalesef ülke ekonomimizin çok parlak olmadığı ve perakende sektörünün ciddi daralma yaşadığı bir yıldı. Ancak İdilbaby &Mamino olarak Türkiye’de büyümeye devam ettik ve Bursa Marka AVM, Antalya 5M Migros, İstanbul Buyaka AVM ve Adana Real AVM olmak üzere yeni 4 mağaza açtık. Ayrıca internet yatırımlarımızı artırarak internet sitemizi yeniledik. 2020 yılında hem Türkiye’de hem de dünyaya büyümeye devam edeceğiz. Türkiye’de 10 yeni mağaza ve yurt dşıında ise 5 yeni ülkede franchise vereceğiz. Ayrıca 2020 yılında internet sitemize yeni bir yatırım yaparak, hem sitemizi geliştireceğiz, hem de mobil site ve aplikasyon yatırımları yapacağız.

GGG

Yukarı