Ana içeriğe atla

d's

 

MALLREPORT

Her ödül çıtayı bir tık yukarıya taşıyor…

02.08.2017 - 11:05

BİLDİĞİNİZ ÜZERE SON DÖNEMLERDE MARKALARDAN BİRBİRİ ARDINA ÖDÜL HABERLERİ GELMEYE BAŞLADI. BU MARKALARDAN BİRİ DE MEDIAMARKT TABİİ Kİ… A.L.F.A ÖDÜLLERİ’NDEN BU YIL TEKNOMARKET KATEGORİSİNDE ÖDÜL ALAN MARKA, AYNI ZAMANDA EMEA EN İYİ İŞ ORTAKLIĞI’NDA GÜMÜŞ ÖDÜLÜN SAHİBİ OLDU. YAKIN ZAMANDA SOCIAL MEDIA AWARDS TURKEY’DE EN İYİ KURUMSAL BLOG KATEGORİSİNDE DE GÜMÜŞ ÖDÜL KAZANAN MEDIAMARKT ADINA GÖRÜŞTÜĞÜMÜZ MEDIAMARKT İCRA KURULU BAŞKANI YENAL GÖKYILDIRIM, ÖDÜLE GİDEN SÜREÇTE NELER YAŞANDIĞINI VE ÖDÜLLERİN KATKILARINI BİZLERE AKTARDI.

Kimi markalar vermiş olduğu hizmetle, kimi markalar yapmış olduğu projelerle, kimileri ise yeni tasarladığı ürünlerle ödüle layık görülüyor. Peki, bu tür ödül platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Ödüller, rekabetin her geçen gün arttığı iş dünyasında,  öne çıkmanın güçlü araçlarından biri haline geldi. Bu açıdan yaptığınız işin başarısının tescillenmesi bakımından ödüller, tüm sektörlerde yenilikçi yaklaşımların ve uygulamaların hayata geçirilmesinde oldukça etkili oluyor. Perakende sektöründe de durum farklı değil. MediaMarkt olarak bizim için ödül almak, Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakendecisi olma vizyonumuzla yaptığımız çalışmaların başarılı olduğunun bir göstergesi. Müşteri deneyimi ve satış sonrası hizmetlerimizin yanı sıra, sosyal medya, iletişim ve pazarlama alanlarında da hayata geçirdiğimiz tüm proje ve yenilikler, hem perakendecilik sektörüne hem de müşteri deneyimine yepyeni bir boyut getirdi. Bu zamana kadar aldığımız ödüllerin de bunun bir göstergesi olduğuna inanıyor ve elektronik perakendecilik sektöründe yenilikçi ve fark yaratan işlere imza atma hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Evet, ödül almak güzel ama ödüle giden süreçte neler yaşanıyor ve nelere dikkat ediliyor? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir?
Bu konuya iki farklı açıdan bakmak gerekiyor. Birincisi gerçekleştirdiğimiz projenin değeri, ikincisi ise ödül başvurusu yapılacak platformun saygınlığı.
Projenin değeri ortaya koymak için belirlediğimiz bazı kriterler var. Bu kriterlere ulaşmak için kendimize şu soruları soruyoruz;

-Müşterilerimize ve iş ortaklarımıza katkısı var mı?
-Müşteri deneyimini zenginleştiriyor mu?

-Perakende sektörünün gelişimine katkısı var mı?
-Hayata geçen projemiz daha önce yapıldı mı? Rakiplerimizden farklılaşabildik mi?
Daha sonra projenin uygun olduğu ödülü inceliyor ve marka değerimizle örtüşmesi durumunda başvuru sürecine geçiyoruz.
Ödüle giden süreci bizlere kısaca anlatır mısınız? Ödüller için ayrıca başvuru yapılıyor mu yoksa platform tarafından mı adaylar belirleniyor?
Ödüle ulaşmak için izlenen süreç ve yönetim, başvurduğunuz alandaki ödülü kazanmanızı da doğrudan etkiliyor. Öncelikle ödül alınabileceğine inanılan projeyi iyi belirlemek gerekiyor. Bizler de MediaMarkt olarak, uygun projeleri, prestijli ödüllerle buluşturarak sektörümüzde örnek olmaya çalışıyoruz.
Her başvuru öncesinde hangi platformlara, hangi kategoriler ile başvurulabileceğimiz konusunu tüm ajanslarımız ve iç ekiplerimizle birlikte çalışıyoruz. Karar verildikten sonra ödül veren platformların ilgili başvuru dokümanlarını detaylı bir şekilde hazırlayarak, sisteme eksiksiz şekilde ulaştırıp sürecimizi tamamlıyoruz. Geriye ise heyecanlı bir şekilde sonuçları beklemek kalıyor...

En son hangi alanda, hangi ödülü aldınız? 
Müşteri deneyiminde tüketiciye kusursuz bir satın alma deneyimi sağlayan ve bu yaklaşımı satış sonrası hizmetlerine de yansıtan markalar liderliği göğüslüyor. Biz de bu vizyonla, tüketicilerimize sadece ürün satan değil, onlar için aynı zamanda iyi vakit geçirebilecekleri özel bir deneyim yaratmaya odaklanıyoruz. Bu doğrultuda yaptığımız çalışmalarla, 17 Mayıs’ta düzenlenen ve 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen A.L.F.A Ödülleri’nden bu yıl, Teknomarket kategorisinde aldığımız ödülle döndük.
Yine yakın zamanda, 200 ülkede 150 binden fazla üyesiyle dünyanın en büyük çağrı merkezi organizasyonu olan Contact Center World tarafından bu yıl 12. kez düzenlenen Best Practices Conference&Awards’a katıldık. Turkcell Global Bilgi ile müşteri memnuniyeti odaklı yürüttüğümüz başarılı iş ortaklığımızla EMEA En İyi İş Ortaklığı’nda gümüş ödül kazandık.
Bunlarla birlikte, Türkiye’nin en değerli teknoloji yazarlarını bir araya getiren, teknoloji dünyasından en güncel haberleri ve gelişmeleri güvenilir tarafsız yazarlar ile müşterilerimize ulaştıran blogumuz da yakın zamanda Social Media Awards Turkey’de en iyi kurumsal blog kategorisinde gümüş ödül aldı. 
Yaptığımız tüm çalışmalarla, müşteri memnuniyetini ve tüketici deneyimini en üst seviyeye taşıyoruz. Bu çalışmalarımızda elde edilen başarının tescillenmesi de bizleri çok memnun ediyor. 

Alınan ödül ya da ödüllerin markaya nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Şirketlerin en önemli varlıkları itibarlarıdır. Şirketler itibar kazandıkça marka değerleri ve karlılıkları da artar. Alınan ödüller, en güçlü pazarlama çalışmasından daha etkili sonuçlar doğurabiliyor. Öncelikle şirkete yönelik bakış açısını tümüyle etkilerken, şirketi daha görünür ve itibarlı kılıyor. Bununla birlikte hem şirket içi motivasyonu hem de performansı önemli ölçüde arttıran bir unsur olan ödüller aynı zamanda kurumların kendilerini müşterilerine ispat etmelerini de sağlıyor. 
Biz de MediaMarkt olarak, aldığımız her ödülü gururla kabul ediyor ve onu sonraki adımlarımız için yükseltmemiz gereken bir çıta olarak görüyoruz. Her ödül, bizi MediaMarkt’ı Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olma hedefimize bir adım daha yaklaştırıyor.

d's

Yukarı