Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

Hedef, Türkiye’nin her şehrinde olmak

15.05.2017 - 09:41

Bildiğiniz üzere Çetinkaya geçtiğimiz günlerde Kahramanmaraş Piazza AVM’de yeni bir mağaza açtı. Biz de hem bu yatırım hem de diğer yatırımlar hakkında bilgi almak adına Çetinkaya Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Muhammed Çetinkaya ile görüşmek istedik. Kendisi de bizi kırmadı ve sorularımızı yanıtladı.

“Çetinkaya’ya Türkiye’nin değişik şehirlerinde yer alan AVM’lerden birçok cazip teklif geliyor. Ancak bu teklifler arasından biz, markamıza en uygun olanı seçmeye ve değerlendirmeye çalışıyoruz” açıklamasında bulunan Çetinkaya Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Muhammed Çetinkaya, “Uygun derken şunu kastediyorum; sadece ticari olarak Çetinkaya’nın kazançlı çıkacağı bir lokasyon değil, aynı zamanda AVM’ye, AVM’deki markalara ve o şehre bir değer katabileceğimiz lokasyonlarda olmayı tercih ediyoruz” dedi. 
Çetinkaya’nın çok iyi bir marka bilinirliğinin olduğunu da dile getiren Çetinkaya, “Türkiye’nin her yerinde, her gelir ve yaş grubundaki insanların bildiği ve sonuna kadar güvendiği bir marka Çetinkaya…” dedi.;

“MÜŞTERİ GİRİŞ SAYILARI BİZİMLE BERABER İKİ KATINA ÇIKTI”
“Yeni mağaza yatırımı için neden Kahramanmaraş seçildi?” sorumuza Çetinkaya, “Kahramanmaraş, daha önce mağazamız olmamasına rağmen müşteri portföyümüzün olduğu bir şehir. Dolayısıyla Piazza yani Rönesans Grup ile çok kolay ve kısa bir sürede anlaştık ve yine çok kısa sürede mağazayı hazır hale getirip, AVM’nin en güzel ve şık mağazasını güzel bir açılışla hizmete soktuk” diyerek cevap verdi. Sözlerine devam eden Çetinkaya, “İlk tepkiler çok olumlu oldu. AVM yatırımcısı ve AVM’nin içindeki markalar da çok memnun. Çünkü müşteri giriş sayıları bizim açılışımızla beraber neredeyse iki katına çıktı. Ayrıca Kahramanmaraş insanı da çok memnun, çünkü uygun fiyata, kaliteli giyinebileceği, güvendiği, bildiği Çetinkaya ayağına geldi.”

“ÇETİNKAYA MİNİMUM RİSKLE YATIRIM YAPAN BİR FİRMA”
“Çetinkaya minimum riskle yatırım yapan bir firmadır. Genelde mağazalarımız kendi mülklerimizdir, hiç kredi kullanmayız” diyen Çetinkaya, “Bu yüzden AVM’lerde mağaza açmaya mesafeli durduk. Bundan sonra da gelebilecek risksiz, değer katabileceğimiz AVM’lerde mağaza açabiliriz” dedi ve sözlerine ekledi: “Önümüzdeki günlerde Bolu’da Esas grubuna ait 14 Burda AVM’de bir mağaza açacağız.” 
“Son dönemlerde perakende sektörü agresif büyüme adı altında hesapsız bir şekilde büyüme trendine girdi. Çetinkaya hiçbir zaman taklitçi olmadı, yani ‘şu şu kadar mağaza açmış, ben de açmalıyım’ diye bir yaklaşım içine girmedi” ifadesinde bulunan Çetinkaya,  “Önümüzdeki dönemde bir konsolidasyon olacağını düşünüyorum. Bu, Çetinkaya gibi sağlam bir firmaya fırsatlar doğuracak. Bu dönemde Çetinkaya’nın daha hızlı büyüdüğünü göreceğiz” dedi. 

“HEM AVM, HEM DE CADDE MAĞAZALARI AÇMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
AVM mağazaları ile beraber cadde mağazaları da açmaya devam edeceklerini belirten Çetinkaya, ayrıca Çetinkaya’nın bir diğer konsepti olan büyük metrekarelerde (20 bin-30 bin metrekare) stand alone mağazalar da açmayı planladıklarını da dile getirdi. Çetinkaya sözlerine ise “Türkiye’nin her şehrinde mutlaka mağaza açmayı planlıyoruz” diyerek son verdi.  

ds

Yukarı