Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Flormar’dan 2018’de yüzde 30’luk büyüme hedefi

07.03.2018 - 13:53

Sadece makyaj trendlerini değil, moda alanındaki eğilimleri de öne çıkarmaya özen gösterdiklerini söyleyen Flormar Pazarlama Direktörü Can Dilek, iletişim ve tanıtım yatırımlarına hız kesmeden devam edeceklerini ifade etti.

Perakende sektörü bugüne kadar yükselişini her daim yukarıya taşıyan sektörlerden biri olup her yıl Türkiye ekonomisinin yıllık yaklaşık 2,5 katı oranındaki büyümesini sağlam dinamiklerle sürdürüyor. Peki, siz 2017’de hedeflerinizi tutturmak için ne gibi çalışmalar ve yatırımlar yaptınız?

Biz hızlı moda alanında faaliyet gösteren giyim markalarına benzer bir model ile koleksiyon çalışmaları yapıyoruz. Bu nedenle sadece makyaj trendlerini değil, moda alanındaki eğilimleri de öne çıkarmaya özen gösteriyoruz. Ürün karmamızı geliştiren, iyileştiren ve çeşitlendiren stratejimizi takip etmeye devam ettik. Mağaza konseptimizi yeniledik ve yenilemeye devam ediyoruz. Ambalaj tasarımlarımızı baştan aşağıya değiştiriyoruz. Uluslararası know-how sahibi danışmanlarla yenilikçi ve piyasada bulunmayan ürünlerin çıkışını sağladık. Son olarak daha çok iletişim, tanıtım yatırımı yaptık ve yapmaya devam edeceğiz. 

Ülkemizde dönem dönem yaşanan dalgalanmalar (ekonomik ve siyasi olaylar, terör olayları, döviz kurlarındaki yükseliş…) perakende sektörünü nasıl etkiliyor?

Tüketicilere yakın olan perakende sektörünün bahsettiğiniz gelişmeler karşısında hızla reaksiyon verdiğini söyleyebiliriz. Geride bıraktığımız yıl için bir öncekine kıyasla majör olumsuz bir etkinin olmadığını gördük.

2017’yi değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz? Acısıyla tatlısıyla neler yaşandı?

Geride bıraktığımız yıl şirketimiz açısından iyi geçti. Flormar her 3 yılda kendisini 2 kat büyütebilen dinamik bir yapı. 2017’de şirketimiz yüzde 50’ye yakın bir büyüme yaşadı. En güçlü büyüme ise ihracat kanalımızdan geldi.

Perakende sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Markaların sürdürülebilirliği neye bağlı? Sizce bu konuda neler yapılması gerekiyor?

Artan rekabet ve şehirleşmenin sonucunda tüketicilerin alışveriş için çok daha az zamanı kalacağını öngörüyoruz. Bunun neticesinde de metrekare kullanımının azalacağını, daha minik formatlar göreceğimizi düşünüyoruz. Şüphesiz ‘flagship’ diye adlandırdığımız özel noktaları bu öngörümüzün dışında tutuyoruz. Yapılması gereken en önemli adımın teknoloji ile uyumu maksimize etmek olduğunu ve olabildiğince alışverişçilerin hayatını kolaylaştırmak olduğunu düşünüyoruz.

2018 yılı için öngörüleriniz nelerdir peki? Sosyo-ekonomik anlamda 2018’de bizi neler bekliyor olabilir?

Bu yıl için de geride bıraktığımız yıldan daha az bir büyüme öngörmüyoruz. Şüphesiz farklı pazarlarda öngörmediğimiz risklerimiz olabilir. Bu riskler sosyal ya da politik olabilir. Bu çerçevede, 2018 sonunda yüzde 30’un üzerinde bir büyüme hedefimiz olduğunu söyleyebiliriz.

playpark

Yukarı