Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

FLO’dan 2017 yılında 130 yeni mağaza

15.12.2016 - 13:43

FLO Mağazacılık Türkiye’de ayakkabı sektöründe liderliğini sürdürürken, uluslararası büyümeye ve sektöre yaptığı yatırımlara hız kattı.

2017 YILINDA 130 YENİ MAĞAZA AÇILIŞI İLE TÜRKİYE VE YAKIN COĞRAFYADA 600’E YAKIN MAĞAZA
FLO Mağazacılık’ın 2017 hedefleri hakkında da bilgilendirme yapan Övünç, önümüzdeki yıl, yurt içinde 40 FLO ve 45 Sport in Street, yurt dışında da 45 FLO olmak üzere toplam 130 tane yeni mağaza açacaklarını kaydetti. Övünç sözlerini şöyle sürdürdü: “2017 yılında açacağımız yeni mağazalarımızla Türkiye’de 400’e yakın FLO mağazamız olacak, satış alanımızın ise 280 bin metrekareye ulaşmasını hedefliyoruz. Yurt dışında ise 15 ülkede 100 FLO mağazasına ulaşmayı amaçlıyoruz. Yine Türkiye’deki bir diğer perakende markamız Sport in Street mağazalarımız ise 2017 yılı sonunda yaklaşık 100 mağazaya ulaşacak. Avrupa pazarında ise gücümüze güç katan Reno markasıyla 500’ün üzerinde mağazamız var, burada da verimliliğe odaklanacağız. Lumberjack markamızla da iddiamızı sürdüreceğiz. 2017 yılı sonunda, Lumberjack’in bağlı olduğu Brand Park ile İtalya’nın yanı sıra Fransa, İspanya, Yunanistan ve diğer Avrupa ülkelerinde yaklaşık 2 milyon çift Lumberjack satışı gerçekleştirmeyi öngörüyoruz.”
Türkiye’de 50 yıllık deneyimiyle ayakkabı perakende sektörünün lideri olan FLO Mağazacılık, 2016 yılının ilk 9 ayında ortaya koyduğu yüzde 28 büyüme performansıyla perakende sektöründe önemli bir başarıya imza attı. ‘2023 yılında Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olma hedefi’ doğrultusunda, 2012 yılında İtalyan ayakkabı markası Lumberjack’i bünyesine katan; ardından bu yıl, Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketlerinden biri olan Capiton AG ile birlikte Alman ayakkabı perakende devi Reno’yu satın alan FLO Mağazacılık, Avrupa’nın en büyük ayakkabı perakende platformlarından birine de sahip oldu. 
Yakın coğrafyada bölgesel liderlik hedefiyle mağazacılık çalışmalarını sürdüren FLO Mağazacılık, 2017 yılında çevre ülkelerdeki FLO mağaza sayısını 100’e ulaştırmayı hedeflerken, Avrupa’da ise bu yılın başında satın aldığı Avrupa’nın en büyük ikinci ayakkabı perakende markası Reno ile büyüyecek. 
Son 5 yılda mağazacılık ve üretim için yaklaşık 220 milyar TL yatırım yapan Türkiye’nin ayakkabı perakende devi FLO Mağazacılık, yurt dışındaki atılımlarının yanı sıra 2016 yılı içerisinde 80 milyon TL’ye ulaşan perakende yatırımlarıyla da yüzde 28 oranında büyüme sergiledi. 2016 yılını geride bırakırken, yılsonu için belirlenen yüzde 30’luk büyüme hedefine de ulaşacaklarını açıklayan FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “2016 yılını sonlandırırken, ilk 3 çeyrek rakamlarımızın gelecek yıl için son derece umut verici olduğunu görüyoruz. Perakende sektörü, tüm süreçlerden direkt olarak etkilenen ve tüketicinin tepkilerini en hızlı gördüğümüz sektörlerin başında geliyor. Ülkemiz için kolay bir 2016 yılı geçirmedik ancak FLO Mağazacılık olarak yılı başarılı bir şekilde kapatıyoruz. Bütün bir yıl boyunca yatırımlarımızı azaltmadık hatta sürekli gaza bastık. Göstergeler ne olursa olsun, önce ülkemize sonra da kendimize güveniyoruz ve hızla büyümeye devam ediyoruz” diye konuştu. 
 

playpark

Yukarı