Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

FLO YATIRIM VE BÜYÜMEYE HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR

20.08.2019 - 10:18

AYAKKABI SEKTÖRÜNÜN KÖKLÜ MARKASI FLO, 2019 YILI İLK 6 AYINDA TOPLAM YÜZDE 30 BÜYÜME ELDE ETTİ.

Yılın ilk yarısını geçen yılın aynı dönemine göre ciro bazında toplam yüzde 30’luk bir büyüme ile kapatarak 2,1 milyar lira ciroya ulaşan FLO, sadece ilk altı ayda 600 yeni istihdam yarattı ve yılsonuna kadar 1.020 yeni istihdam sağlamış olmayı hedefliyor. İlk 6 ayda 554 mağazaya ulaşan FLO; sene sonuna kadar toplam 600 mağazaya ulaşacak. E-ticaret alanında da bütünsel müşteri deneyimine odaklanan FLO’nun, online satışlarının perakende satışlarına oranı yüzde 11’e ulaşacak.
2019’un ilk altı ayının iş sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında konuşan FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç; teknoloji-IT, yeni mağazalar ve üretim alanında yaptıkları yatırımlarla önemli büyüme oranlarına ulaştıklarını ifade etti. Yılsonunda toplam 140 milyon liralık yeni yatırım yapmış olacaklarını açıklayan Övünç; yılsonunda toplam 4,6 milyar TL ciroya ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.

İLK 6 AYDA İSTİHDAMA 600 KİŞİLİK KATKI 
Burak Övünç, istihdam anlamında da planları anlattı. Buna göre, yılın ilk 6 ayında 600 yeni istihdam yarattıklarını açıklayan Övünç, yılsonuna kadar bu rakamı 1.020 kişiye ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. Burak Övünç; “Şanlıurfa’da açılan ikinci fabrika ile toplam bin 500 istihdama ulaştık. OSB bölgesindeki 13 tesisin de devreye girmesi ile bölge 10 bin kişiye istihdam sağlayacak. FLO Mağazacılık olarak Türkiye’de ayakkabı sektörünün endüstriyel üretime geçmesindeki öncülüğü yanı sıra üretim ve istihdam kapasitesi ile Türk ayakkabı sektörünün ‘lokomotif’ şirketiyiz. Bu liderliği, istihdam anlamında da sürdürmek istiyoruz.” dedi.

2019’UN İLK ALTI AYINDA 5 MAĞAZA AÇILDI
Yalnızca cirolarını büyütmekle kalmadıklarını, mağaza ağını da büyütmeye devam ettiklerinin altını çizen Övünç; “2019’un ilk altı ayında beş yeni FLO mağazası açtık. Tüm bunların sonucunda yılın ilk altı ayında yaptığımız yatırım miktarı 50 milyon TL’ye ulaştı. Yılsonunda bu rakam teknoloji – IT, yeni mağaza ve üretime yapılan yatırımlar ile 140 milyona ulaşacak.” Şeklinde konuştu.

HEDEF  9 YENİ ÜLKE, 120 MAĞAZA 
Burak Övünç, yurt dışında 2019’un ilk yarısını, franchise mağazalar dahil toplam ciro bazında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 158’lik bir büyüme ile kapattıklarını açıkladı. “Doğu Avrupa ve Afrika’da büyümeye devam ediyoruz. Fas, Kenya, Nijerya, Katar, Lübnan, Afganistan, Karadağ, Bulgaristan ve Romanya ile 9 yeni ülkeye gireceğiz. Yurt dışında toplam mağaza sayımız yılsonunda 120 olacak.” diye konuşan Övünç; ayrıca yurt dışı büyümesinde toptan satışların da önemli bir yer tuttuğunu belirterek, FLO mağazasının bulunmadığı Romanya, Polonya, Rusya, Ukrayna, Makedonya, Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Yunanistan, Karadağ, Dubai ve Fildişi Sahilleri’ne toptan satış yapmaya başladıklarını söyledi. Toptan satış kanalında özellikle Lumberjack ve US Polo markaları ile büyümeye devam edeceklerini, ilerleyen dönemlerde Kinetix ve Polaris markalarını da bu pazarlara açacaklarını ve yeni pazarlara da gireceklerini sözlerine ekledi. 

GGG

Yukarı