Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

E-TİCARET SİTEMİZ BÜYÜMEMİZE KATKI SAĞLIYOR

18.01.2019 - 17:21

TÜRKİYE’DE YÜKSEK BİR ONLINE ALIŞVERİŞ POTANSİYELİ OLDUĞUNU İFADE EDEN WATSONS TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ METE YURDDAŞ, “E-TİCARET SİTEMİZ HER GEÇEN GÜN DAHA DA BÜYÜMEMİZE KATKIDA BULUNUYOR. GÜNLÜK ZİYARETÇİ SAYIMIZ BEKLENTİLERİMİZİN ÇOK ÜZERİNDE.” DİYOR.

Artık insanlar her an her şeyi sipariş edebilmek istiyorlar. Bu yüzden online alışveriş bir yaşam tarzı haline geldi. Buna yönelik pazarlama stratejileriniz var mı?
Günlük hayatımızın çok büyük bir bölümünü kaplayan dijital dünya içerisinde online satış kanallarının önemi giderek artıyor. Türkiye’de 13 yıldır hizmet veren bir marka olarak Eylül 2017 itibariyle online satış kanalımızı tüketicilerimizle buluşturduk. Bu kapsamda e-ticaret alanına girer girmez yoğun bir ilgi ile karşılaştık. Bu alanda müşterilerimizden çok fazla talep alıyoruz ve bu talepleri karşılamak için var gücümüzle çalışıyoruz. Online satış kanalımıza özel olarak birçok kampanya düzenliyoruz. Özel günlerde mağazalarımızda düzenlediğimiz kampanyalarımızı mutlaka online satışımıza da taşıyoruz. Müşterilerimize benzersiz bir online alışveriş deneyimi sunmak için önümüzdeki dönemde e-ticaret alanında daha da güçleneceğimiz projeler gerçekleştireceğiz.

Online alışverişin markanızın büyümesine ve cirolarınıza ne kadar etkisi oluyor?
Watsons olarak en büyük hedeflerimizden biri de Türkiye’nin dört bir yanında herkes tarafından ulaşılabilir bir marka olmak. Bunu gerçekleştirmek için bugün 340’ın üzerinde mağazamız ile fiziksel satış noktalarımızda, www.watsons.com.tr ile de 1 yılı aşkın süredir online kanalda hizmet veriyoruz.  
Türkiye’de yüksek bir online alışveriş potansiyeli var. E-ticaret sitemiz her geçen gün daha da büyümemize katkıda bulunuyor. Günlük ziyaretçi sayımız beklentilerimizin çok üzerinde. Özellikle özel günlerde gerçekleştirdiğimiz kampanyalar ile rekor satışlara imza atıyoruz. 

Sizce tüketicinin online alışverişi tercih etmesinin nedenleri neler? 
E-ticaret sitelerinde satışı gerçekleştirilen ürünlerin çeşitliliği, düzenlenen özel indirim kampanyaları, sağladığı zaman tasarrufu ve teslimat kolaylığı gibi faktörler kişileri online alışverişe yönlendiren unsurlar arasında yer alıyor. E-ticaret kanalımız ile tüketicilerimize mağazalarımızın yanında ev konforunda da keyifli ve güvenli bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. 

Online alışverişin geleceğine ilişkin neler düşünüyorsunuz? Fiziksel mağazacılığı geri plana atabilecek mi?
E-ticaret sektörü en çok gelişim gösteren sektörlerin başında geliyor. Günümüzde çok yüksek bir oranda tercih edilen online alışveriş, ilerleyen dönemde teknolojik gelişmeler ile birlikte hayatımızın çok önemli bir parçası olacak. Bununla birlikte sektördeki mağazalaşma oranının önümüzdeki dönemde daha da artacağını düşünüyoruz. Bunun yanı sıra e-ticaretin de mevcut potansiyelini göz önünde bulundurarak hızlı bir şekilde büyüyeceğine inanıyoruz. 
Fiziksel mağaza deneyimi ile online alışveriş deneyimini bir tutmak çok doğru olmayacaktır, ikisinin alışveriş motivasyonları farklılaşmakla birlikte bir noktada birbirine destek de oluyorlar. Örnek vermek gerekirse; bir müşterimiz mağazada test ettiği ama o an karar veremediği bir ürünü daha sonra e-ticaret sitesinden alabiliyor. 

n

Yukarı