Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Dünyanın gözü Türkiye’deki kozmetik potansiyelinde

17.12.2016 - 11:59

Dünyanın ilk ve en büyük kozmetik fuarı Cosmoprof Worldwide Bologna, 50. yılına özel İstanbul’da bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıda, 2014-2016 yılları arasında Türkiye’de kozmetik sektörüne yüzde 6 talep artışı olduğu ve dünya pazarı için yatırım fırsatı sunduğu vurgulandı.

Dünyada şirketler, profesyoneller ve distribütörler için kozmetik sanayiinin en kapsamlı fuarı olarak adlandırılan Cosmoprof Worldwide Bologna’nın 50. yılına özel, Türkiye’de ilk kez tanıtım toplantısı yapıldı. İstanbul toplantısı, İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı (ITA) İstanbul Ofisi ev sahipliğinde, İtalya Başkonsolosu Federica Ferrari Bravo katılımıyla gerçekleşti. Toplantıya Türkiye’de bulunan köklü ve dev kozmetik firmalarından temsilciler de katıldı.
Moderatörlüğünü Ayşenur Yazıcı’nın yaptığı toplantıda konuşmacılar arasında, Cosmoprof Fuarı Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Mattia Miglio, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz yer aldı.

KİŞİ BAŞI KOZMETİK TÜKETİMİ 18 EURO
Türkiye’nin İtalyan üreticiler için önemli bir pazar olduğunu belirten Aniello Musella, “2014-2016 yılları arasında kozmetik sektörüne talep yüzde 6 oranında arttı. Kozmetik tüketim oranlarına bakıldığında, Türkiye’de kişi başı tüketim 18 Euro iken, Avrupa'da bu rakam 145 Euro görülüyor. Bu rakamlar bize sektörün büyüme potansiyelinin gücünü gösteriyor.”

DEVLETTEN 45 BİN DOLARA KADAR TEŞVİK
Kozmetiğin Türkiye’de en hızlı gelişen sektör olduğunu ifade eden Murat Akyüz, “Geçtiğimiz yıl 1.1 milyar dolar kozmetik ihracatı gerçekleşti. Fuarlara katılmanın, Türk şirketlerin daha hızlı ivme kat etmesi için iyi bir fırsat olduğu kanaatindeyiz. Devlet fuarlara katılıma teşvikler veriyor. Şirketler masraflarının 45 bin dolara kadar olan kısmını devletten alabiliyorlar” dedi.

playpark

Yukarı