Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

DUFY, GLOBAL YOLCULUĞUNA KALDIĞI YERDEN DEVAM EDECEK

18.02.2021 - 15:38

Dufy Genel Müdürü Emrah Gümüş ile pandemi döneminin modaya etkisini ve hedeflerini konuştuk.

Dufy olarak 2020 yılını nasıl tamamladınız?

2020’ye güzel bir başlangıç yaptık, yılın ilk çeyreğini hedef ciroların yüzde 15 üstünde bir maratonla kapatmak üzereydik. Ancak pandemi başlangıcıyla birlikte offline kanaldan online’a hızlı bir geçiş yaşandı. Pandemi dönemini bir taraftan sakin geçirirken bir taraftan da yoğun bir tempoyla devam ettik. Bu süreçte daha farklı bir pencereden bakarak, ‘geliştirilmeye açık olan her yönümüzü daha fazla nasıl geliştirebiliriz’ sorusunun üzerinde yoğunlaştık.

2021 yılı için hedefleriniz neler?

Normalleşme süreciyle birlikte inovasyon sürecimiz devam ederken, 2021 yılı için Türkiye ve yurt dışı genelinde bayilikler verileceğiz. Global yolculuğumuza hızla kaldığımız yerden devam edeceğiz. Birçok ülkede master franchise sistemiyle dış pazarda büyümeyi hedefliyoruz. Türkiye genelinde 20 yeni mağaza açılışı ve 50 conner satış noktasına ulaşmayı hedeflemekteyiz. Koleksiyonumuza dahil ettiğimiz teknolojik kumaşlarla birlikte erkek modasında teknolojiyi, tasarımı ve konforu bir arada tutmayı hedefliyoruz.

Pandemi, moda sektörünü de etkiledi. Peki, erkek modasında nasıl bir değişim yaşanıyor?

Pandemi sürecinde ev yaşamının içine iş yaşamının dahil olmasıyla birlikte değişen alışkanlıklardan dolayı erkek modası da etkilenmiştir. Konforun, şıklığın ve aynı zamanda sadeliğin bir arada bulunduğu tasarımlar ve ürünler ön plana çıkmıştır. Dufy ekibi olarak, bu dönemdeki Türkiye’nin alışveriş trendlerini, talep gören ürün gruplarını iyi analiz ederek ve aynı zamanda klasik giyimi koruyarak spor giyiminin hacmini arttırdık. Bu farkındalıkla birlikte hem 20/20 İlkbahar-Yaz koleksiyonumuz hem de 20/21 Sonbahar-Kış koleksiyonumuzun tasarım süreci Universal Casual mottosuyla hazırlanmıştır. Uzun zamandır kullanılan ve erkeklerin ütü istemeyen teknolojiye sahip non iron özellikli gömlek çeşitlerimizi artırdık.

YÜZDE 392 BÜYÜDÜK

Peki, Dufy olarak e-ticarette ne durumdasınız?

Pandemiyle birlikte e-ticaret pastasındaki büyük dilim çok net bir şekilde gözükür oldu. Firmalar, mağazalar kapanmışken e-ticareti daha yoğun bir şekilde kullanmaya başladı. Tüketim alışkanlıkları değişti, tüketiciler e-ticareti bir yaşam biçimi haline getirdi. Böylelikle e- ticaret ciroları pandemi ile belli bir oranda artış sağladı. Her geçen ay bu oran giderek büyüdü. Bu süreci biz de fırsata çevirdik. Dufy, her zaman yüksek üretim gücüne sahip bir markaydı ancak artan e-ticaret talepleri ve pandeminin getirdiği yükselişle birlikte mart ayında stoklarımız tükendi. Firma olarak üretim planlarımızı arttırarak ve hızlandırarak daha yüksek adetlerde satış gerçekleştirdik. 2020 yılının son çeyreğinde ise tüm yılın en yüksek satış ve karlılığı elde ettiğimiz dönem oldu. Bu krizi fırsata çevirerek yüzde 392 büyüme gerçekleştirdik. Dufy, e-ticaret hacmini büyüterek yatırımlarına hızla devam ediyor.

ASDAS

Yukarı