Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Dijitalleşmek çağımızın en büyük gereksinimi…

15.12.2016 - 13:45

“Tüketici, kendini sosyo-kültürel ortamın ve dijital çağın etkisiyle bir yeniliğin, bir değişimin içinde buluyor ve bu değişime ayak uydurmak için ihtiyaçlarını karşılayabilen dağıtım kanallarına yöneliyor” açıklamasında bulunan İGS Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Yılmaz, “Bu durum, sizi zaten ister istemez bir değişiklik yapmaya zorluyor” dedi. 

Tüketici davranışlarının değişmesiyle birlikte markalar da bu değişime ayak uydurmak adına çeşitli çalışmalar yapıyor. Peki, değişen tüketiciyle birlikte değişen perakende trendleri neler? Markalar değişimi yakalamak için neler yapıyor?
Dünyada hızla değişen ve bir o kadar da karmaşık bir rekabet içinde bulunan perakende sektöründen söz ediyoruz. Yani işimiz kolay değil… Tüketici, kendini sosyo-kültürel ortamın ve dijital çağın etkisiyle bir yeniliğin, bir değişimin içinde buluyor ve bu değişime ayak uydurmak için ihtiyaçlarını karşılayabilen dağıtım kanallarına yöneliyor. Bu durum, sizi zaten ister istemez bir değişiklik yapmaya zorluyor. Ülke genelindeki satış raporları ve mağaza yöneticileri ile yapılan toplantıları birlikte değerlendirip sahanın nabzını tutuyoruz. Çünkü müşteri, sizlere yapılacakların listesini veren en doğru kişidir.  Biz klasik erkek giyimin öncü markalarından biriyiz. Bu nedenle yapacağımız her yeniliği, hedef müşteri kitlemizi göz önünde bulundurarak yapmak zorundayız. 

Çoğunluğunu Y ve Z kuşağın oluşturduğu tüketiciyi yönetmek ve aradaki iletişimi koparmamak adına markalar ne gibi projeler üretiyor? Y ve Z kuşak tüketici nasıl yönetiliyor?
Mevcut müşteri kitlemizin yüzde 43’ünü oluşturan Y kuşağı (1981-2000), en rahat ve hızlı iletişime geçebildiğimiz bir kuşak.  Özellikle sosyal medya hesaplarımızdan yaptığımız paylaşımlarda en çok etkileşimi Y kuşağından alıyoruz. Bu yaş grubu sizi daha benimsiyor ve sizlerle birlikte hareket etmeyi seviyor. Tebrik ederken ne kadar mutlu oluyorlarsa, tenkit ederken de bir o kadar acımasız oluyorlar. Aramızdaki iletişimi sosyal medya üzerinden korumaya çalışıyoruz. Markamız bünyesindeki hiyerarşik yapıda, yöneticilerimizin yüzde 75’i bu yaş aralığında. Genç bir kadroya sahip olmamız, Y kuşağıyla iletişim kurmamızı kolaylaştırıyor. Hedef müşteri kitlemizi yönetmek yerine müşterilerimizden gelen geri dönüşlere göre hareket etme fikrini daha çok benimsiyoruz. 

Çağı yakalamanın en önemli koşullarından biri de dijitalleşmektir. Peki, sizin dijital mecraya yönelik çalışmalarınız neler? 
Dijitalleşmek, dijital mecraları etkin kullanmak çağımızın en büyük gereksinimlerinden… Bunu göz ardı etmemek lazım. Bugün en etkin kullandığımız dijital mecraların başında, sosyal medya ve adwords reklamları geliyor. 
 

playpark

Yukarı