Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

“Dijitalleşme sanal gözükse de, sonuçları gerçek!”

16.01.2017 - 14:53

Bu yıl İhracat Zirvesi’nde e-ticaret kategorisinin 2016 şampiyonu olduklarını belirten Dogo Store İletişim Direktörü Alben Peksarı: “Bununla gurur duyuyoruz ve arkasında dijital mecraya verdiğimiz önem oluğunu biliyoruz” dedi.  

Hayatımız dijitalleşiyor, insanlar dijitalleşiyor, iletişim dijitalleşiyor peki ya siz dijitalleşme yönelik neler yapıyorsunuz? 
Dijitalleşme bugün markalar için kaçınılmaz. Biz buna 10 yıl önce başladık. Türkiye’de dijital platform üzerinden ilerleyen ilk markalardan biri olduk. Dogostore.com birçok e-ticaret sitesinden önce kuruldu. Zaman içinde hem altyapı hem de kullanıcı alışkanlıklarının değişimi paralelinde kendini yeniledi. Bugün 67 ülkeye dört dilde ulaşıyoruz ama daha önemlisi her dijital mecranın kendi dilini konuşabilmek. Facebook, Twitter ya da Instagram kullanıcısı ile tek bir dil üzerinden iletişim kurmak yeterli değil. Vermek istediğimiz mesajı her mecranın kendi diline entegre ederek veriyoruz. Altyapıları hazır hale getirmek kadar bu dilleri ileri düzeyde konuşabilmek de önemli. 

Dijital mecralardan en çok hangisini tercih ediyorsunuz, neden? Tercih etmiş olduğunuz dijital mecrada nasıl var oluyorsunuz?
Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube lokomotiflerimiz... Bir de blogumuz DogoNow var. İlgi alanlarımızı paylaştığımız, kendimizi ifade edebildiğimiz harika bir alan. 
Mecra ne olursa olsun “içtenlik” bizim için en önemli değer. Dijital platformda hiçbir yorumu kaldırmamak, hatalarımızı kabul etmek, özür dilemek, empati yapmak bizim için vazgeçilmez iletişim doğruları. Takipçilerimizden çok sıcak bir dille iletişim kurduğumuz yönünde geribildirimleri çok sık alıyoruz. Sanırım bu her yazışmayı birebir, şablonsuz ve had safhada empati yaparak cevaplamamızdan kaynaklanıyor.  Bu samimiyeti sadece moderasyonlarda değil, paylaştığımız fotoğraf ve video içeriklerinde uygulamamız da bu geribildirimi güçlendiriyor. 

Peki, tüketiciden geri dönüşler nasıl oluyor? Dijital mecrada yer almanızın size katmış oldukları neler?
Ürünlerimize reaksiyonları çok hızlı elde ediyoruz. Türkiye’deki sosyal medya sayfalarımız dışında ABD, Avrupa ve Ortadoğu’da o ülkelerin dillerinde sayfalarımız var. Bu sayfalar sayesinde lansmanını yaptığımız bir ürüne dünyanın dört bir yanından gelen geribildirimleri saatler içinde Tasarım ve Pazarlama Satış ekiplerine iletme şansımız oluyor, koleksiyonlarımıza yön vermemiz kolaylaşıyor.  Ayrıca tasarım, takipçisini çok heyecanlandıran bir alan. Yeni koleksiyonlara katkıda bulunmak isteyen, ne isteğini çok iyi bilen ve bunu sosyal medyada dile getirmeyi seven Dogo takipçileri var. Bu beraberinde inanılmaz bir etkileşimi getiriyor ve meyvelerini topluyorsunuz. Bu yıl TİM tarafından gerçekleştirilen İhracat Zirvesi’nde e-ticaret kategorisinin 2016 şampiyonu olduk. Bununla gurur duyuyor ve arkasında dijital mecraya verdiğimiz önem oluğunu biliyoruz. 

Son olarak, tüketiciyi dijitalleşme sürecine dahil etmenin öneminden kısaca bahseder misiniz?
Dijitalleşme ne kadar sanal gözükse de sonuçları bir o kadar gerçek. Bugün hiçbir marka dijitalleşmenin dışında kalmayı aklından bile geçiremez. Daha da önemlisi markaların başarılı olabilmeleri için tek taraflı bir dijitalleşmenin ötesine geçme zorunlulukları var. Kalıcı bir başarı için etkileşimin hem kişiye özel bir şekilde kurulduğu hem de herkese açık bir alanda onlarca görüşün aynı anda duyarlılıkla yönetildiği dijitalleşme kabiliyetlerini geliştirmeye ihtiyaçları var. 
 

GGG

Yukarı