Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

Dijitalleşen markalar kesintisiz alışveriş deneyimi sunuyor

15.02.2018 - 14:21

POSITIVE KURUCU ORTAKLARI CANER ISTI VE EREN DEDEOĞLU İLE PERAKENDE VE MAĞAZACILIK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM HAKKINDA BİR SÖYLEŞİ GERÇEKLEŞTİRDİK.

Perakende ve mağazacılık sektöründe iş modellerinin sürdürülebilirliği ve sürekliliğini sağlamak amacıyla mutlaka dijital dönüşüm tekniklerinin uygulanması gerekmektedir. Peki, bu dönüşüm teknikleri neler? Dijital mağazacılık adına gerçekleştirdiğiniz çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Caner Istı: Positive olarak markaların dijitalleşme süreçlerini en üst seviyeye çıkartan özelleştirilmiş kullanıcı deneyimi odaklı teknolojik ve inovatif çözümler geliştiriyoruz. Her bir markanın hedef kitlesi, konumlaması, stratejisi ve amacı birbirinden farklı olduğu için öncelikle markaya özel çözümler geliştiriyoruz. Markalarımızı sektörlerindeki rakiplerinden uzmanlıklarına ve hedeflerine uygun olarak yarattığımız çözümlerimiz ile farklılaştırıyoruz. Bu noktada kattığımız en büyük değer uzun süreler geliştirilebilir bir platform sunmak oluyor. Çalıştığımız markaların dijitalleşme yolculuklarında uçtan uca tüm ihtiyaçlarını karşılıyoruz.

Dijital dönüşümde markalarınıza hangi teknolojileri sunuyorsunuz?
Eren Dedeoğlu: Positive olarak, şirketlerin dijital dönüşümün içinde kalmaları ve süreçlerini geleceğin koşullarına göre yenilemeleri konusunda çözümler üretiyor, uygulayıp hayata geçiriyor ve danışmanlık veriyoruz. Çalıştığımız markaların öncelikle web, mobil, mağaza ve kiosk gibi farklı satış kanalları arasında tüketicileri ile bütünleşik bir marka deneyimi sunmalarını sağlıyoruz. Bu nedenle de e-ticaret platformu ile başlayıp ilişkili tüm süreçleri tasarlıyor ve yapılandırıyoruz. Responsive tasarım, instore ordering (mağaza içerisinde kiosk ya da dijital ekranlar ile alışveriş yapabilme), self-checkout ve Click&Collect gibi müşteri deneyimini maksimize eden uygulamalar ile basamak basamak ilerliyoruz. Tüm bu uygulamalar markaların satışlarını artırmalarına, mağazalarında metrekare verimliliğini optimize etmelerine, maliyetleri düşürürken verimliliklerini yükseltmelerine yardımcı oluyor.   

Dijital mağazacılığın cirolara etkisi nedir? 
Caner Istı: Dijital dalga ile beraber artık markalar merkezlerine müşteri ihtiyaçlarını ve beklentilerini koydular. Merkezde ürünü veya hizmeti üretmek değil, onu müşteriye en kısa yoldan ulaştırmak ve ulaştırırken de müşteri ihtiyaçlarını ve beklentilerini en üst düzeyde karşılamak için çabalıyorlar. Teknolojinin sunduğu her imkandan yararlanarak müşterinin ihtiyaçlarını karşılamak artık markaların en büyük amacı oldu. Markalar müşterilerine her kanalda aynı mesajı, ürünü, aynı kampanyayı iletmeli ve tekilleştirilmiş bir marka duruşu ile dijital dönüşümlerini yapmalılar. Bunu başaran markaların hem ciro hem de müşteri memnuniyeti gibi birçok farklı başlıkta hedeflerinin üzerine çıktıklarını gözlemliyoruz.  

Bu mağazacılık biçiminin geleceğine ilişkin neler düşünüyorsunuz?
Eren Dedeoğlu: Teknolojik gelişmeler ve dijital dönüşüm ile beraber oluşan yeni ekonomik yapıda, altyapılarını kusursuz bir şekilde tamamlayan firmalar uzun vadeli etkin bir yatırım yapmış olacaklar. Müşterisini hangi platform veya mağazada olursa olsun tanıyan, ürününü her mağazada ve online platformda tekilleştirmeyi başaran markalar; müşterilerine kesintisiz bir alışveriş deneyimi sunabilirler. Aynı ürünü farklı mağazalarda incelemiş bir müşteriye özel anlık kampanya yapılabilir veya ürünü mağazada deneyimlemiş bir müşteriye mobil uygulama / web sitesi üzerinden bir bildirim ile online alışverişe yönlendirilebilir. Positive olarak tüm markalarımızın bunu sağlayabilmeleri için gerekli strateji, tasarım ve teknoloji çözümlerini 13 yıldan fazla olan deneyimimiz ve konusunda uzman ekiplerimiz ile uyguluyoruz. 

ds

Yukarı