Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Dijitalin payı artıyor…

15.12.2016 - 14:14

Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım: “Teknoloji, hayatımızı baş döndürücü bir hızla değiştiriyor ve dönüştürüyor. Media Markt olarak bu koşuda en ön saflarda yer alıyor,  dijital çağı yakalamak adına dijital dönüşüme kesintisiz yatırım yapıyoruz” dedi. 

Tüketici davranışlarının değişmesiyle birlikte markalar da bu değişime ayak uydurmak adına çeşitli çalışmalar yapıyor. Peki, değişen tüketiciyle birlikte değişen perakende trendleri neler? Markalar değişimi yakalamak için neler yapıyor?
Teknolojinin hızla gelişmesi, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını da değiştirip dönüştürüyor. Mobil internet kullanımı, toplam internet kullanımının yüzde 75’inden fazlasını oluşturuyor. Mobilite ile birlikte çok kanallı alışveriş de sektörümüzün önceliği ve farklılaşma alanı oldu.  Media Markt olarak tüketicilerin en çok tercih ettiği çok kanallı elektronik perakende markası olma vizyonuyla ilerliyoruz. Hızla gelişen teknolojiye paralel dijital dönüşüme öncelik veriyor, mağazalarımızı da bu kapsamda yeniliyoruz. Şirketimizin arkasında çok büyük bir know-how bulunuyor. Geçtiğimiz 1 yılda 4 milyon euroluk bir yatırımla tüm mağazalarımıza elektronik fiyat etiketi koyduk ve sonsuz raf dediğimiz, sınırsız sayıda ürün gösterebilen dijital kiosklar ekledik. Çok kanallı loungelar yaptık. Müşterimiz bu alanda dinlenebiliyor ve dilerse tabletlerden istediği ürüne bakıp satın alabiliyor. 

Çoğunluğunu Y ve Z kuşağın oluşturduğu tüketiciyi yönetmek ve aradaki iletişimi koparmamak adına markalar ne gibi projeler üretiyor? Y ve Z kuşak tüketici nasıl yönetiliyor?
Yaptığımız araştırmalarda mağaza ziyaretçilerimizin önemli bir bölümünü Y ve Z kuşağının oluşturduğunu görüyoruz.  Media Markt olarak en büyük gücümüzün, mağazalarımızda yeni kuşaklara ürünleri deneyimleyebilme, dokunabilme ve oyun oynayabilme olanağı sunmak olduğunu söyleyebiliriz. İnovasyona büyük önem veriyoruz ve drone uçurma, sanal gerçeklik gözlükleri ve hoverboard gibi son teknoloji ürünlerini de mağazalarımızda yine özellikle bu genç kitleye deneyimletme imkanı sunuyoruz. Media Markt olarak eğlenceli ve kişiselleştirilmiş içeriklere önem veren bir markayız.  İletişim tonumuz da bizi bu kuşaklara yakın tutuyor. 

Çağı yakalamanın en önemli koşullarından biri de dijitalleşmektir. Peki, sizin dijital mecraya yönelik çalışmalarınız neler?  
Teknoloji, hayatımızı baş döndürücü bir hızla değiştiriyor ve dönüştürüyor. Media Markt olarak bu koşuda en ön saflarda yer alıyor,  dijital çağı yakalamak adına dijital dönüşüme kesintisiz yatırım yapıyoruz. Bu kapsamda mağazalarımızı da dijitalleştiriyor, cepten, webten, appten, tabletten alışverişe olanak tanıyan çok kanallı yapımızda dijitalin payını da günden güne artırıyoruz.  Bunun yanı sıra,  mecra kullanımı olarak baktığımızda da dijital mecranın, medya planlamamız içindeki payı da yükseliyor. Kullanıcılarla bağ kurabilmek ve var olan bağımızı güçlendirmek stratejisiyle ilerleyerek, hem müşterilerimizi gülümseten fiyatlarımızı, kampanya ve hizmetlerimizi, hem de eğlenceli içeriklerimizi genç hedef kitlemizle buluşturuyoruz.  

playpark

Yukarı