Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

Dijital dünyayla kol kola…

15.02.2018 - 14:23

“2018 yılı, Penti için dijitalleşme yolunda büyük projelerin yılı olacak” açıklamasında bulunan Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu,  perakendede mağaza sayısı ve ürün çeşitliliği arttıkça eldeki kaynakları en verimli şekilde yönetmek ve geliştirmek için dijital dünya ile kol kola bir yol haritası çizmenin altı çizilmesi gereken noktalardan biri olduğunu söyledi.

Perakende ve mağazacılık sektöründe iş modellerinin sürdürülebilirliği ve sürekliliğini sağlamak amacıyla mutlaka dijital dönüşüm tekniklerinin uygulanması gerekmektedir. Peki, bu dönüşüm teknikleri neler?  Dijital mağazacılık adına gerçekleştirdiğiniz çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye’nin önde gelen çok kategorili iç giyim moda perakendecisi olarak Penti’nin stratejik hedeflerinden biri de dijital dönüşüm. 2018 yılı Penti için dijitalleşme yolunda büyük projelerin yılı olacak. 
Yeni teknolojilerin perakendenin hızına büyük bir ivme kazandıracağını düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemde teknolojiye yatırım yapan perakendeciler operasyonlarını daha hızlı ve verimli yönettikleri için yapmayanlara oranla daha avantajlı konumda olacaklar. Perakendede mağaza sayısı ve ürün çeşitliliği arttıkça eldeki kaynakları en verimli şekilde yönetmek ve geliştirmek için dijital dünya ile kol kola bir yol haritası çizmek altı çizilmesi gereken bir nokta.

Dijital dönüşümde mağazalarınızda tercih ettiğiniz teknolojiler hangileri?
Dijital pazarlamada yeni teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Geliştirdiğimiz yeni projeler ile hedefimiz ziyaretçilerimize unutulmaz bir ‘Penti’ deneyimi yaşatmak.  Örneğin Chatbot, VR gibi teknolojileri proje bazlı uygulayarak müşterilerimize kendilerini özel hissettirecek birer alışveriş ortamı yaratıyoruz. Türkiye’de ilk kez uygulanan bir teknoloji ile geçtiğimiz Sevgililer Günü’nde özel sensörlü ‘Aşkı Hisseden Vitrin’ uygulamamızla Doğrudan Pazarlama Ödülleri’nde ‘En İyi Teknoloji Kullanımı’ ödülünü aldık. Pazarlama iletişimi alanında yüksek prestije sahip uluslararası yarışma 7. Mixx (Marketing and Interactive Excellence) Ödülleri’nde Ev Dışı Dijital kategorisinde ‘Snapvitrin’ projesi ile Altın Mixx’in sahibi olduk. Bu anlamda Penti, teknolojik gelişme ve yenilikleri yakından takip etme ve mağazaları aracılığıyla tüketiciye yeni deneyimler sunma misyonunu önümüzdeki dönemde de devam ettirecek.

Dijital dönüşüm bağlamında hangi firmalardan ne gibi konularda destek alıyorsunuz?
Bu ay içerisinde önemli bir iş birliğinin startını verdik. Uzman ekipleri, proje metodolojisine yaklaşımları ve geçmiş tecrübeleri ile iyi bir iş ortağı olacağına inandığımız Itelligence ile Türkiye’de uygulanmamış modüller üzerinde bir proje üzerinde çalışmaya başladık.  Projemizin, perakende sektöründe bugüne kadar yapılmış SAP uyarlamalarından en büyük farkı, tamamen SAP’nin önerdiği modelde ve uçtan uca en son teknolojileri kullanarak yapılacak olmasıdır. SAP projesi ile Penti önümüzdeki 10 yıl boyunca üzerinde çalışacağı güvenilir ve hızlı altyapıyı hazırlıyor olacak.  Bu model bize aynı zamanda gelecekte de Penti bünyesine dahil edeceğimiz uygulamaları daha hızlı ve sorunsuz uyarlayabilme avantajı sağlayacak. Burada en önemli nokta, bundan sonra hayata geçireceğimiz uygulamaları bu yapı üzerine kurmanın çok daha hızlı ve verimli bir hizmet kalitesi sağlayacağıdır.  Ayrıca gerçekleştirdiğimiz bu proje ile birlikte iş süreçlerini değerlendirip tüm operasyonlarda mükemmelleşmeyi hedefliyoruz. Eş zamanlı olarak hayata geçirmeyi planladığımız Hybris yatırımı ile de altyapımızı daha da güçlendirip, bilgiye daha hızlı ulaşabileceğimiz bir sistem kurgulayacağız.

Dijital mağazacılığın cirolara etkisi nedir? 
İnternet üzerinden satış yapan mecralar ve ulaşılan satış rakamları tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük boyutlara ulaşmaya başladı. Penti olarak, online satış kanalımız üzerinden elde ettiğimiz cirolar ilk günden bugüne katlanarak artış gösterdi. Bu noktada online ve offline’ın birbirini desteklediği bir yapı kurgulamaya çalıştık.   Online mağazalarımıza gelen trafiğin artmasına da ciddi katkı sağlarken, tüketici site üzerinde inceleyip beğendiği ürünü mağazalarımıza giderek deneyimliyor ve satın alım işlemini gerçekleştirebiliyor. Eğer talep ederse de site üzerinden yaptığı alışverişi seçtiği bir mağazadan teslim alabiliyor ya da değişimini gerçekleştirebiliyor. Bu esnada ise farklı kategorileri inceleyip satın alım işlemi de gerçekleştirebiliyor.
Dijital dünyaya yaptığımız yatırımlar ile birlikte güç kazanan web sitemiz 2017 yılında cirosunu yüzde 150 artırdı. 2018 yılı için hedefimiz 2017 yılında online satış sitemiz üzerinde gerçekleşen satış rakamlarını iki katına çıkartabilmek. Bu anlamda artan müşteri talebiyle beraber hizmet kalitesini arttırmaya yönelik yatırımlarımız hız kazandı. Örneğin bu yıl online sitemizi yüzde 100 mobil uyumlu hale getirdik. Beraberinde depolama ve lojistik operasyonlarımızla kapasiteyi yukarı taşıyarak teslimat süresini hızlandırdık. Bu noktada amacımız müşterilerimize çok daha kolay ve pratik bir alışveriş deneyimi yaşatmak. 

ds

Yukarı