Ana içeriğe atla

d's

 

MALLREPORT

Dijital dönüşüm sürecinde online kampanyalar ön planda

15.02.2018 - 12:11

PERAKENDE SEKTÖRÜNDE BÜYÜK BİR DİJİTAL DÖNÜŞÜM SÜRECİ YAŞANDIĞINI SÖYLEYEN BRANDZONE KURUCU ORTAĞI CEM KÖZ, “TÜKETİCİLER ARTIK SADECE FİZİKSEL MAĞAZALARDAN DEĞİL ONLİNE MAĞAZALAR, MOBİL APLİKASYONLAR VE SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN DE ALIŞVERİŞ YAPIYOR” DEDİ.

BrandZone’un kısaca kuruluşundan bahseder misiniz?
Insert takibi ve raporlaması ihtiyacına çözüm bulmak amacıyla 2012 yılında BrandZone’u kurduk. Hazırlık sürecinde gazetelerde de çok fazla promosyon içerikli reklam yapıldığını görüp, reklamları da hizmete dahil ettik. Hizmeti yazılım altyapısıyla destekleyip, satış sonuçları/pazar payı datasının nedenlerini, sonuçlarını anlamaya yarayan, günlük tüm takibin yapıldığı gerçek zamanlı bir online panel oluşturduk. İlerleyen süreçte hizmet kapsamına online banner takibi, TV reklam takibi, online fiyat takibi, online pazar yeri takibi ve mağaza bazlı projeleri de ekledik. Bugün BrandZone; satış kanalı, kategori, marka ve ürün seviyesinde pazar trendi analizleri, fiyat ve ürün karşılaştırmaları sunan bir şirket konumunda. 

Perakende ve mağazacılık sektöründe iş modellerinin sürdürülebilirliği ve sürekliliğini sağlamak amacıyla mutlaka dijital dönüşüm tekniklerinin uygulanması gerekmektedir. Peki, bu dönüşüm teknikleri neler?  Dijital mağazacılık adına gerçekleştirilen çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Günümüz dünyasında tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de büyük bir dijital dönüşüm süreci yaşanıyor. Müşterilerin bir ürünü alırken ortaya koyduğu karar alma süreci; online alışverişin yükselişe geçmesi, akıllı telefon ve sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte büyük bir değişime uğradı. Tüketiciler artık sadece fiziksel mağazalardan değil online mağazalar, mobil aplikasyonlar ve sosyal medya üzerinden de alışveriş yapıyor. Perakende markalarının, dijital dönüşüm stratejilerine başvurduklarını ve teknolojik altyapı çalışmalarını iyileştirmeye çalıştıklarını biliyoruz. 
Dijital dönüşüm sürecinin önemli bir adımını da online kampanyalar oluşturuyor. Online kampanyalar mağazadaki ya da broşürlerdeki kampanyalara göre çok daha hızlı bir şekilde tasarlanıyor; ihtiyaca göre anlık olarak revize edilebiliyor. Artık tüketiciler mağazaya giderken, online kampanyaları takip ederek gideceği mağazaya ya da alacağı ürüne karar verebiliyor. Biz müşterilerimize, rakip ürünlerin online fiyat değişimlerini anlık olarak iletiyoruz; böylece onlar da hızlıca yeni bir kampanyayı uygulamaya koyabiliyorlar. 

Online kampanyalarla ilgili sunduğunuz hizmetler nelerdir?
Online mecra iletişiminin artmasıyla bizim de bu alandaki hizmetlerimiz çeşitleniyor. Online pazar yeri olarak adlandırılan Gittigidiyor, N11 ve Hepsiburada gibi mecralardaki dükkanların fiyatlarını takip ediyor; raporları dükkanların puanlarına, fiyatlarına ve isimlerine göre ayrıştırarak çeşitli rekabet analizleri sunabiliyoruz. Hızlı tüketim ürünlerinde ise birim fiyatlara göre analizler hazırlıyoruz. Ayrıca, online banner kampanyalarını takip ediyor; satış kanalları ve markalar bazında fiyat endeksleri hazırlayabiliyoruz.

Dijital dönüşümde şirketlerin tercih ettiği teknolojiler nelerdir?
Dijital dönüşüm sürecinde perakende markalarının tercih ettiği uygulamalar arasında; Multi-Channel (çoklu kanal), mobil uyumluluk, ürünü internetten satın alıp fiziksel mağazadan teslim almayı ifade eden click & collect uygulamaları ve chat-bot’lar sayılabilir. Ayrıca kimi perakende markaları da fiziksel mağazaları içerisine kiosklar kurarak mağazalarda bulunmayan ürünleri bu kiosklar üzerinden müşterilerinin almasını da sağlıyor. 

Bu mağazacılık biçiminin geleceğine ilişkin neler düşünüyorsunuz?
Online alışveriş kanallarının ve online pazar yerlerinin yaygınlaşmasıyla rekabet her geçen gün artıyor. Bir online alışveriş sitesinde, sadece bir günde, 100’e yakın online banner kampanyası olabiliyor. Ayrıca, bir ürünün fiyatının aynı gün içerisinde 4 kez değişebildiğini görüyoruz. Çapraz satış kampanyaları da çeşitlenerek artış gösteriyor. Kullanıcıların geçmiş sayfa ziyareti ve alımları doğrultusunda, onlara özel sunulan kampanyaların sayısı da artıyor. BrandZone olarak, tüm verileri, kolay okunabilir raporlar üzerinden müşterilerimize sunuyoruz. 

d's

Yukarı