Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

“Dijital Dönüşüm Markalar İçin Tercih Değil, Zorunluluk”

16.01.2017 - 14:56

“Tüketicilerimizin dijital medyadaki davranışlarını daha hızlı ve doğru takip edebiliyoruz” açıklamasında bulunan So CHIC… Mağazacılık Genel Müdürü Gülnaz Sezgin, “Yaptığımız paylaşımlarımızın aldığı beğeniler, ürünlerle ilgili yorumlar ve tabii anket çalışmalarımıza verilen tepkiler onları daha da iyi tanımamızı sağlıyor” dedi. 

Hayatımız dijitalleşiyor, insanlar dijitalleşiyor, süreçler dijitalleşiyor, iletişim dijitalleşiyor peki ya siz dijitalleşme yönelik neler yapıyorsunuz? 
Markalar için dijital dünya son 10 yılda iletişimlerde büyük bir önem kazandı. Günümüzde dijital dönüşüm markalar için bir tercih değil, zorunluluk haline geldi. İnovasyona önem vermeyen, değişen dünyaya ayak uyduramayan markalar güç kaybedip verimliliklerini kaybetmeye mahkum olacaklardır. So CHIC… olarak bizler sadece sosyal medya kanallarının değil, dijital dünyanın tüm faydalarından yararlanmaya çalışıyoruz.  Mobil pazarlama, e-posta pazarlaması, online/offline müşteri ilişkileri yönetimini, yeni teknolojilerin markaya ve pazarlama süreçlerine entegrasyonuna önem ve öncelik vermiş durumdayız. Aynı zamanda bizi sosyal medyadan takip edenlerin eğilimlerindeki değişimi de sosyal medyada gözlemlemeye çalışıyoruz.

Dijital mecralardan en çok hangisini tercih ediyorsunuz? Neden? Tercih etmiş olduğunuz dijital mecrada nasıl var oluyorsunuz, neler yapıyorsunuz?
Bizler So CHIC… olarak görselliğe dayalı bir marka olduğumuz için daha çok Instagram ve Facebook’a ağırlık veriyoruz. Sosyal medya kanallarımızdan yeni koleksiyonlarımızı tanıtıp, günün takı ve aksesuar trendlerini paylaşıyor, takipçilerimizi özel kampanya ve fırsatlarımızdan haberdar ediyoruz. İmaj çekimlerimiz dışında sosyal medyaya özel fotoğraf çekimleri yaparak takipçilerimizin beğenisini kazanmayı hedeflerken, zaman zaman çeşitli yarışmalarla hem memnuniyet, hem yeni kazanımlar hem de etkileşim elde etmeye çalışıyoruz. 

Peki, tüketiciden geri dönüşler nasıl oluyor? Dijital mecrada yer almanızın ve faaliyet göstermenizin size katmış oldukları neler?
Tüketicilerimizin dijital medyadaki davranışlarını daha hızlı ve doğru takip edebiliyoruz. Yaptığımız paylaşımlarımızın aldığı beğeniler, ürünlerle ilgili yorumlar ve tabii anket çalışmalarımıza verilen tepkiler onları daha da iyi tanımamızı sağlıyor. Ayrıca yaptığımız dijital reklamların performanslarını takip edebildiğimiz için, performansı daha düşük kalan kanalı kullanmayı durdurup, iyi performansa yönelik karlılık sağlayan reklamlar yapma imkanımız oluyor.

Son olarak, tüketiciyi dijitalleşme sürecine dahil etmenin öneminden kısaca bahseder misiniz?
Açıkçası hedef kitlenin dijitalleşme sürecine dahil edilmesi sadece markaların yararına bir durum değil, biz iki taraflı da bir fayda oluşturduğunu düşünüyoruz. Hedef kitlenin beklentilerini, isteklerini görüyoruz ve buna kendimizi adapte ediyoruz. İsteklere anında cevap verebiliyoruz. Güçlü ve hızlı bir etkileşim iki tarafı da geliştiriyor.
 

n

Yukarı