Ana içeriğe atla

https://atalian.com.tr/

MALLREPORT

Değişime kısa sürede adapte olmak yenilenmekten geçiyor

18.01.2018 - 14:14

Sürdürülebilir büyümede de inovasyonun büyük katkısı olduğunu dile getiren Inglot Türkiye Genel Müdürü Salahaddin Rojbani, “Hızlı gelişen ve değişen bir dünyadayız. Tüketicilerin beklentileri ve ihtiyaçları da buna bağlı olarak değişim gösteriyor. Bunu birbirine bağlı bir zincir olarak ifade edebiliriz. Şirketlerin bu sürece kısa sürede adapte olmaları kendilerini yenilemelerine, tüketicilerin ihtiyaç ve taleplerini karşılayarak rakiplerinden ayrışmalarına imkan tanıyor.

Yapılan pek çok araştırmaya göre inovasyon artık sektör veya bölge ayırt etmeksizin tüm şirketler için organik büyümede temel itici güç… Ekonomik canlanmayı sağlayan inovasyonun şirketlerin büyümesindeki etkileri neler?
İnovasyon şirketlerin büyümesinde etkin rol oynuyor. Kozmetik sektörümüzden örnek vermek gerekirse; kozmetiğin artık belli bir kesimden ya da cilt tipinden ziyade dünya üzerinde her ırktan farklı cilt tipine ve rengine ayrı ayrı hitap ettiğini belirtebiliriz. Bu da şirketlerin kendilerini yenilemesini, ürün gamlarını inovatif süreçlerden geçirerek geliştirmesini sağlıyor.  

İnovasyonla şirketler nasıl fark ya da farklar yaratabilir? Sürdürülebilir büyümede inovasyonun önemi nedir? 
Sürdürülebilir büyümede de inovasyonun büyük katkısı var. Hızlı gelişen ve değişen bir dünyadayız. Tüketicilerin beklentileri ve ihtiyaçları da buna bağlı olarak değişim gösteriyor. Bunu birbirine bağlı bir zincir olarak ifade edebiliriz. Şirketlerin bu sürece kısa sürede adapte olmaları kendilerini yenilemelerine, tüketicilerin ihtiyaç ve taleplerini karşılayarak rakiplerinden ayrışmalarına imkan tanıyor. 

Şirketiniz inovasyona ne kadar önem veriyor? Bu alandaki çalışmalarınız neler?
Kuruluşu 1983 yılına uzanan Inglot, yoğun ve canlı renkler ile son teknoloji bilimsel ürünleri bir araya getirmeyi başarmasıyla tanınan bir marka. Kurulduğu günden bu yana da inovatif ürünleriyle pazarda diğer markalardan ayrı bir yerde bulunuyor. Amerika, Rusya, İngiltere, İtalya, Avustralya başta olmak üzere dünyada 85 ülkede faaliyet gösteriyor ve 700 civarında aktif satış noktası bulunuyor.
Ürünlerimizin hiçbiri ağır kimyasal ve paraben içermiyor. Neredeyse her ürünün içerisinde cilt tipine göre uygun besleyici özütler ve yağlar bulunuyor. En belirgin özelliğimiz daha sağlıklı ürün kullanımına da teşvik etmek üzerine kurulu. Örneğin sadece modaya uygun ve iyi görünme amaçlı olmayıp sağlık sebepleri ile de ortaya çıkarılan ürünlerimiz var. Bunlardan en bilinenlerden biri de O2M ojelerimiz. Tırnağa hava, su ve buhar geçişini sağlayan bir formülasyonu var. Aynı zamanda ürünlerimiz hayvanlar üzerinde test edilmiyor. 
Hızlı bir büyüme sürecindeyiz. Kozmetik perakende sektörünün önde gelen oyuncularından biri olarak sadece kendimize ait mağazalar aracılığı ile müşterilerimiz ile buluşuyoruz. 
Inglot Türkiye’nin şu anda İstanbul’da 5 farklı noktada mağazası bulunuyor. Mağazalarımız; Nişantaşı City’s AVM (kiosk), Mall of İstanbul, Marmara Forum, Maltepe Park ve Marmara Park AVM’lerinde bulunuyor. Aynı zamanda online satış mağazası ‘inglottr.com’ üzerinden de Türkiye’nin her yerine satış gerçekleştiriliyor. Çok kısa bir süre önce Ankara Armada AVM’de de bir şubemizi açtık. 2018 yılı sonuna kadar mağaza sayısını 15’e çıkarmayı hedefliyoruz. Hedeflediğimiz iller arasında; İzmir, Bursa, Antalya ve Adana yer alıyor. 
Marka bilinirliliğini geliştirmek, markayı tanıtmak ve beğenilmesini sağlamak için çalışmalarımız devam edecek, çok kaliteli mağazalar açmayı sürdüreceğiz. Uzun vadede tüm Türkiye içerisine yayılarak Inglot’u herkesin makyaj çantasına girmesini hedefliyoruz. 

İnovasyon kavramı sizce Türkiye’de yeterli derecede oturdu mu yoksa bu konuda alacağımız daha çok yol mu var? 
Türkiye çok hızlı gelişmekte olan bir ülke ve kozmetik sektörünün oldukça büyük bir potansiyeli var. Bunun farkında olarak Türkiye’ye yatırım yapma kararı aldık. Kadınların ilgisi büyük ancak ürünlerimizin sadece modaya uygun değil, sağlık açısından da uygunluğu, inovatifliği konusunda tüketicilerimizi bilgilendirmek istiyoruz. 

Son olarak aile şirketlerinin son zamanlarda tabularını kırarak, yenilenmeye yönelik yeni kararlar alıp, yönetim ve diğer iş süreçlerini genç kuşaklara bırakması hakkında ne düşünüyorsunuz? 
Yenilik ve yenilenme sürecinin sıkı takibi açısından olumlu katkılar sağlayacağı görüşündeyiz. 

https://atalian.com.tr/

Yukarı