Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

DEFACTO’DAN AKILLI ÇÖZÜMLER

02.08.2017 - 11:16

PERAKENDEDE STANDARTLARI DEĞİŞTİRECEK YENİ NESİL UYGULAMALAR ÜZERİNE GÖRÜŞLERİNİ ALDIĞIMIZ DEFACTO CGO’SU SERDAR ERSOY, AYRICA YENİ NESİL MAĞAZACILIK MODELİ ÜZERİNE VE DEFACTO MAĞAZALARINDA UYGULANACAK PEK ÇOK SİSTEME DAİR DE BİLGİLER VERDİ.  

Artan rekabet koşulları her geçen gün çoğalan ve daha büyük metrekarede servis sağlayan AVM’ler, müşterilerin her anlamda beklentilerini artırıyor. Bununla birlikte müşteriyi kazanmak her geçen gün daha da zorlaşıyor” açıklamasında bulunan Defacto CGO Başkan Yardımcısı Serdar Ersoy, “Teknoloji her alanda olduğu gibi perakende alanında da günümüzde en öne çıkan unsurlardan bir tanesi olmakla beraber, özellikle mağazacılıkta da fark yaratıyor. Statik uygulamalı vitrinler, mağaza içi görseller, dön kartlar yerlerini hareketli LED ekranlara, projeksiyonlara, akıllı aynalara, mobil uygulamalara, akıllı sayım cihazlarına bırakıyor. Eskiden yaptığınız pazarlama aktivitelerinin etkisini yorumlayamazken bugün her aldığınız aksiyonun sonuçlarını rakamlara dökerek müşteri dönüşüm oranını (conversion rate), günlük ziyaretçi sayısını belirleyebiliyor, hatta yoğun saatlere göre kampanyalar yapabiliyor, sonuçlarını analiz edebiliyorsunuz” dedi ve sözlerine şu şekilde devam etti: 
“Mobil tarafında iletmiş olduğunuz bir mesaj tüm mağazalarınızda yaptığınız müşteri iletişimini bir tuşla aktarabiliyor, bununla kalmayıp hem online hem de offline olarak çapraz kampanyalar ile satışlarınızı artırabiliyorsunuz. Ayrıca yeni dönemde artık ölçülerini bilen müşteriler hiç deneme yapmadan, kıyafetlerin üzerlerinde nasıl durduğunu görebiliyor, aynı zamanda hangi ürünün iyi gözüktüğüne karar verebiliyor. Biz bu hizmeti önümüzdeki günlerde vermeye başlayacağız.”
“Yeni pazarlama stratejilerini yeterli derecede kullanabildiğinizi söyleyebilir misiniz?” sorumuza, “Yeterli derecede kullanıyoruz demek çok iddialı olur, çünkü teknoloji olağanüstü düzeyde çabuk gelişiyor” diyerek cevap veren Ersoy, “Şirket olarak bizim çok meraklı ve değişime ayak uyduran bir yapımız var. Tüm gelişmeleri şirketimize adapte etmeye çalışıyoruz” dedi ve sözlerine Defacto’da uygulanan yeni gelişmelere örnek vererek devam etti:

TÜRKİYE’DE BİR İLK DEFACTO CLICK&COLLECT
“Moda perakendeciliğinde tüm Türkiye’yi kapsayan ilk Click&Collect uygulaması olma özelliği bulunan ‘Bi’Tıkla Mağazada’ projesi ile DeFacto müşterileri için birçok avantajı bir arada sunuyor” ifadesinde bulunan Ersoy, “Çalışan, evde durmayan, kargoyu beklemek istemeyen veya ürününde anında değişiklik yapmak isteyen müşteriler için hayata geçirilen ‘Bi’Tıkla Mağazada’ ile DeFacto müşterileri mobil olarak veya web sitesi üzerinden satın aldıkları herhangi bir ürünü Türkiye genelindeki diledikleri DeFacto mağazasından, kargo ücreti ödemeden teslim alabiliyor” dedi. 

LED EKRAN UYGULAMALARI
“Tüm yeni nesil mağazalarımızda yoğun LED ekran kullanıyoruz” diyen Ersoy, “Bu, müşterilerin mağazalarımızı daha kolay algılamalarını sağlıyor. Aynı zamanda LED ekranlar ile müşterilerin dikkatlerini çekme şansını yakalıyoruz, güçlü ve doğru ışıklandırma fark yaratıyor... Yoğun LED aydınlatma ve ekran kullandığımız mağazaların ziyaretçi sayıları ve alışverişe dönüşüm oranları diğer mağazalara oranla daha yüksek bir trafik sağlıyor”  dedi. 

GÖZ İZLEME SİSTEMLERİ / EYE TRACKING SYSTEMS
Göz izleme sistemleri üzerine araştırma yaptıklarını ve yakın zamanda hayata geçirmeyi planladıklarını dile getiren Ersoy, “Uygulama masaüstü ve gözlük tipi olarak iki şekilde ölçümleme yapıyor.  Masaüstü sistem ile masaüstü PC veya laptop ekranı üzerinden verilebilen uyarımları (web siteleri, firma içi yazılımlar,  firma TV reklamları, PDF broşürler, dergiler vb.) izleyen deneklerin odaklandığı noktaları ve bu noktalara odaklanma sürelerini ölçümleyebiliyor, tüm deneklerin ortalamalarını çıkartılabiliyor, işaretlediğiniz AOI (ilgilenilen bölge) üzerine düşen odaklanma süreleri, hit ortalamaları ve bunların sıralamalarının raporlarını alabiliyorsunuz.  Böylece örneğin alternatifli tasarlanmış web siteleri arasında hangisinin daha kullanışlı olduğu ya da iki farklı versiyonla çekilen TV reklamının hangisinin daha çok ilgi ile izlenebileceğini önceden tespit edebiliyorsunuz.  Bir diğeri ise TV/web sitesi programı içinde ürün yerleştirme yaptıysanız, bu ürün yerleştirmelerin her birinin odaklanma, sıralama ve hit ortalama raporlarını çıkartabiliyor, alternatif çekimlerden daha fazla dikkat çekeni kullanabiliyorsunuz. Bu da reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanabilmeyi sağlıyor” dedi.
Ayrıca istenilirse göz izleme sistemine eşzamanlı kayıt yapabilen bir EEG sisteminin de entegre edilebileceğini belirten Ersoy, böylece deneğin o anki duygusal durumlarının da kayıt edilebileceğini de dile getirerek, sıkılma, ilgilenme, heyecanlanma, dinginlik vb. duygu durumların tespit edileceğini söyledi. Ersoy sözlerine, “Gözlük sistemi özellikle shopper research, POS testleri için oldukça yeni bir yöntem. Mağaza içi tasarım ve görsel testleri, doğru alanda ürün konumlandırma ve mağaza içi iletişim noktaları belirlemede bu yöntemi kullanmayı planlıyoruz” dedi. 

AKILLI AYNA UYGULAMASI
Akıllı ayna uygulaması sayesinde müşterilerin mağazada üzerinde denedikleri ürünleri 360 derece görme fırsatını yakaladığını belirten Ersoy, aynanın çalışma sisteminden de bahsetti: “Uygulamanın çalışma sistemi ise şöyle işliyor; aynaya entegre kameranın slow motion özelliği ile müşteri kendi etrafında döndükten sonra, yine aynada kendini görüp, ürünü her açıdan değerlendiriyor.”

KİŞİ SAYIM CİHAZLARI
Kişi sayım cihazlarının saatlik, günlük, haftalık ziyaret sayılarını raporlayarak, büyük bir data sağladığını belirten Ersoy, böylece firmaların mağazanın hedef performans kriterlerini ölçebildiğini, kampanya sonuçlarını değerlendirebildiğini ve etkin reklam yönetimi konusunda çok ciddi verilere sahip olabildiğini dile getirdi. 

YOUR DESIGN 
“Defacto olarak yine bir moda markasında ilk olan, müşterinin kendi t-shirtünü kendi dizayn edebildiği bir cihaz tasarladık” diyen Ersoy, “Cihazı pilot olarak İstanbul içinde bir AVM’de test ediyoruz. Müşterilerin ciddi beğenisini kazanan bu teknolojik yenilik, 15 dakika içerisinde istediğiniz baskıyı aldığınız ürüne uyguluyor” dedi. 
Yeni nesil mağazalara yönelik de görüşlerini aldığımız Ersoy, “Biz bu mağazaları Future Store olarak adlandırıyoruz. Mağazanın tüm konsepti alışverişi kolaylaştıran özgün bir tasarım... Amacımız; müşterinin daha fazla algılayacağı ilgi odakları yaratmak, LED aydınlatma sistemleri sayesinde müşterilere daha rahat bir alışveriş imkanı vermek, yukarıda bahsettiğimiz LED ekranlar ile ürünü ön plana çıkarmak, Click&Collect sistemi ile müşterinin istediği yerden alışveriş edip, istediği yerden ürününü teslim almasını sağlamak, daha hızlı sistemler kullanarak ödeme süresini minimuma indirip, müşterinin sıra beklemeden alışverişi tamamlamasını sağlamak gibi birçok konuda gelişim sağladık” dedi.

ds

Yukarı