Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Daima daha ilerisi…!

10.03.2017 - 15:37

“İlk ihracatımızı yaptığımız günden bu yana Vestel teknolojisini 153 farklı ülkenin insanına ulaştırıyoruz” diyen Vestel Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Ergün Güler, “Bugün dünyanın 4’te 3’üne yaptığımız ihracat ile elektronik sektöründe 18 yıldır ihracat şampiyonu, tüm sektörler bazında ise 5’inci sıradayız” dedi.

Mevcut çalışmalarınızın ve faaliyetlerinizin verimliliğini nasıl arttırıyorsunuz? Verimli yatırım planları için nelere dikkat etmeli?
Türkiye’nin teknoloji devi Vestel olarak, tüketicilere fayda sunan hizmetlerle yarattığımız değeri maksimize etmeye odaklanan bir firmayız. Bu nedenle iş süreçlerimizde yüksek teknolojili ürünlerimizin yanı sıra fark yaratan hizmet ve projeler sunmaya odaklanıyoruz. Yaptığımız her işin hedeflere dayalı olarak ölçülebilir olması ve titiz bir fizibilite ile stratejik olarak planlanması önemli. Bu nedenle Vestel olarak her yıl sürekli gelişim gösterirken aynı zamanda da farklılaşmayı sağlayabiliyoruz. 
Verimliliğimizin en önemli unsurları perakendecilik alanındaki gelişme ve teknolojilerin işimize yansıtılması, tasarım ve tüketici trendlerinin aktif takip edilerek uygulamaya alınması ve de müşteri odaklı bir yaklaşımla, müşteri deneyiminin faaliyetlerimizin merkezine konulması. Müşterilerimize verdiğimiz değerin yanında, çalışanlarımıza ve iş ortaklarımıza da değer veriyoruz. Onlar için daimi bir motivasyon ve eğitim kurum kültürümüzün ayrılmaz bir parçası. Çalışanlarımız, aile olmanın sağladığı güvenle katma değeri yüksek projelere imza atıyor, bu da yaptığımız tüm çalışma ve faaliyetlere verimlilik olarak yansıyor. Diğer yanda hem şirket içerisinde hem de satış noktalarında perakende kültürünü tam anlamıyla içselleştirmek için Vestel Perakende Akademisi’ni (VPA) kurduk. Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi tarafından Vestel’e özel tasarlanan Perakende Akademisi programı tüm farklı kanalları kapsayacak ve faydalı olacak dersler içeriyor. Vestel Perakende Akademimizin verdiği perakendecilik eğitimleri ile çalışanlarımız ve iş ortaklarımız verimli ve başarılı perakendecilik alanında sürekli geliştirilme fırsatı yakalıyor.
Örnek vermek gerekirse, yeni bir mağazanın yatırım hikayesi bizde lokasyon analizleri ile başlıyor. Müşterilerimize en iyi şekilde hizmet vereceğimiz en doğru lokasyonları bulmayı hedefliyoruz. Teknolojik yazılımlar ve veri analiz yöntemleri ile bölgenin sosyolojik, ekonomik ve demografik yapısını detaylı olarak değerlendiriyor, pazar araştırmaları ışığında nokta için stratejik fizibilite çalışmalarımızı yaparak ideal mağaza lokasyonumuzu belirliyoruz. Sonrasında müşterilerimize en iyi deneyimi sunabilmek adına, mimari sürecimizi başlatıp, bu çalışmayı detaylı planogramlar, müşteri yol haritaları ve mağaza iletişim planı ile destekliyoruz. Doğru ürün ve hizmet, doğru nokta ve zamanda, doğru şekilde müşterilerimize sunuluyor.
Verimlilik sağlanırken, ölçümleme ve veriye dayalı planlama son derece önem arz ediyor. Verimliliği artırması ve yol haritalarımızı oluştururken bize ışık tutması için, perakende metriklerine ve detaylı bir perakende matematiğine tüm süreçlerimizde başvuruyoruz. 

Yeni mağaza açmak kadar mevcut mağazalarda verimliliği sağlamak da önemli bir yatırım… Bu noktada sizin tercihiniz daha çok hangisine yönelik oluyor, bu tercih hangi şartlara göre değişkenlik gösteriyor?   
Vestel olarak bugün geldiğimiz noktada mağazalarımızın verimliliği çok üst seviyelerde seyrediyor. Bu başarıda, Vestel’in vizyonu yanında bilimsel yaklaşım, güncel trendleri takip ve insan kaynağı gücünün de oldukça etkili olduğunu düşünüyorum. 
Mağazalarımızı daima verimliliğe öncelik vererek yönetiyoruz. Verimliliğin esas olduğu bu noktada, müşteri algısını etkileyen tüm faktörler bizim için önemlidir. Müşteri deneyimini her zaman ön planda tutuyor ve bu deneyimi güncel perakende teknolojileri ile destekliyoruz. Mağazalarımız müşterilerimize bir hikaye sunmalı, onları eğlendirmeli ve aynı zamanda bilgilendirmeli.
Son olarak mağazalarımızda deneyim ve eğlence sunma hedefimizin bir parçası olarak, Kafe Vesto ile müşterilerilerimize gururla yerli lezzetlerle tanışacakları sıcak bir muhabbet ve deneyim ortamı sunduk. İlk şubeleri İstanbul Beşiktaş ve Kavacık mağazalarımızda yer alan Kafe Vesto, dokusu ve lezzetleri ile müşterilerinden tam not aldı. 
Daima daha ileriyi hedeflerken, müşterimizi daha iyi anlamak, beklentilerini yakalamak ve işimizi analiz etmek de son derece önemli. Mağazalarımızda oluşturduğumuz teknoloji alt yapıları ile yaptığımız anket ve bilgilendirmelerle onlarla sürekli iletişim halindeyiz. Bunun yanı sıra video analizi yöntemiyle ürün teşhir ve deneyim alanlarımızın performansını ve müşteri üzerindeki etkisini ölçümlüyoruz. Tüm Vestel mağazalarımızın performans karneleri var. Perakende metrikleri, hedef analizleri, ziyaretçi istatistikleri ve dönüşüm oranları ile mağazalarımızın verimliliklerini daima artırarak desteklemek adına onlar için dönemsel karneler düzenliyoruz.  
Diğer yandan da olmazsa olmazımız, mevcut mağaza personellerimizin mükemmel birer perakende elçisi olarak eğitilmesi. “Sektörün Lider Perakendecisi” olma hedefiyle, mevcut mağazalarımızda ortak perakende kültürünü oluşturmak üzere 2015 yılında Vestel Perakende Akademisi’ni kurduk (VPA) ve o yıl 100 iş ortağımız ile eğitimlere başladık. 2016 yılında ise bu hedefimize 100 iş ortağımızı daha ekledik. Bu çerçevede sadece iş ortaklarına değil, mağaza müdürlerinden satış danışmanlarına, genel müdürlük çalışanlarından saha ekiplerine kadar Vestel Hizmet Kalitesi’ni artıracak bütün profillere 36 farklı eğitim verildi. Bugüne kadar 155 sınıf açan VPA, 38 bin 880 saat eğitim vererek bin 252 kişiyi ortak perakende kültüründe birleştirdi. 2017’de ise VPA, sınıf sayısını 195’e yükselterek 49 bin 920 saat eğitimle toplam 2 bin kişiye ulaşmayı hedefliyor.

Yurt dışına yönelik gerçekleştirilen yatırımların temel sebepleri neler? Yurt dışına açılan markaların ne gibi avantajları oluyor? 
Dünya standardındaki üretim anlayışı, yenilikçi ve kaliteli ürünleri ve geniş vizyonuyla sadece ülkemizde değil küresel piyasalarda da pazarı yönlendiren güçlü bir şirket olan Vestel, dünyaya teknoloji ihracı alanında Türkiye’nin simgesi ve gururudur. İlk ihracatımızı yaptığımız günden bu yana Vestel teknolojisini 153 farklı ülkenin insanına ulaştırıyoruz. Bugün dünyanın 4’te 3’üne yaptığımız ihracat ile elektronik sektöründe 18 yıldır ihracat şampiyonu, tüm sektörler bazında ise 5’inci sıradayız. Dünyanın her bir köşesine ulaştırmış olduğumuz teknolojimiz, her kültüre göre şekil farklı şekil alıyor, bu da bize ihracatta başarıyı getiriyor.
Markalar, yurt dışındaki yatırım fırsatlarını değerlendirerek yaygınlık, bilinirlik ve pazar payı açısından önemli başarılar elde ediyor. Yabancı ülkelerde karşılaşılan farklı dinamikler, farklı beklentiler, her şeyden önce Türk markalarının vizyonunu geliştiriyor. Neticede, global pazarda daha çok tanınır hale gelip, marka algısı yükselirken, yurt içinde de itibarımız artış gösteriyor.

n

Yukarı