Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Çağı yakalamak için kalıpları yıkmak şart!

15.12.2016 - 13:47

H&M İletişim Müdürü Pelin Atay Kuran: “Gelişmekte olan genç nesil ile birlikte kendini ifade ederken kalıplara bağlı kalmamak, kişiliğini özgürce yansıtmak önem kazanıyor. H&M olarak bu değerlerle örtüşen bir marka olduğumuz için kolay uyum sağlıyoruz” dedi. 

Tüketici davranışlarının değişmesiyle birlikte markalar da bu değişime ayak uydurmak adına çeşitli çalışmalar yapıyor. Peki, değişen tüketiciyle birlikte değişen perakende trendleri neler? Markalar değişimi yakalamak için neler yapıyor?
Yeni nesil tüketici davranışları ile ilgili pek çok araştırma mevcut ve yapılmaya da devam ediliyor. Biz de elbette tüm dünyaya yayılmış global bir marka olarak bu verilere yüksek önem atfediyoruz. Bu anlamda artık tüketicinin ürün dayatmalarından hoşlanmadığını söyleyebiliriz. Gelişmekte olan genç nesil ile birlikte kendini ifade ederken kalıplara bağlı kalmamak, kişiliğini özgürce yansıtmak önem kazanıyor. H&M olarak bu değerlerle örtüşen bir marka olduğumuz için kolay uyum sağlıyoruz. 
Bunun yanı sıra artık markalardan sosyal olarak bir anlam ifade etmeleri bekleniyor. Bilinçli moda sunmak da beklentilerin en başında yer almakta. Bu kapsamda biz de tüm iş konseptimizi en iyi fiyatla sürdürülebilir moda ve kaliteyi sunmak üzerine odakladık. 
Ayrıca çeşitlilik ve kapsayıcılık da çok belirleyici… Biz marka olarak her tarz, kimlik ve stile hitap ettiğimizi her fırsatta yineliyoruz. H&M çeşitliliğe çok önem veren bir markadır. Bunun yanı sıra döngüyü sağlamak adına ortaya koyduğu sürdürülebilirlik çalışmaları da değişen perakendede aktif rol oynamasına etken.

Çoğunluğunu Y ve Z kuşağın oluşturduğu tüketiciyi yönetmek ve aradaki iletişimi koparmamak adına markalar ne gibi projeler üretiyor? Y ve Z kuşak tüketici nasıl yönetiliyor?
Biraz önce belirttiğimiz gibi, kendini ifade etme konusunda kararlı, ne istediğini bilen ve çok bilinçli bir tüketici ile karşı karşıyayız. Yalnızca ihtiyaçlarını uygun bir fiyat karşılığında gidermek derdinde olmayan tüketiciler artık çoğunlukta. Yeni tüketici markanın hikayesini de bilmek istiyor ve markanın arkasında durduğu değerlere önem veriyor. 
İletişim yaparken pek çok hassasiyet göz önünde bulundurularak ilerlemek gerekir. Global markaların etki alanları dikkate alındığında yeni nesille iletişim yaparken pek çok önemli noktayı değerlendiriyoruz. Bu hem marka olarak sorumluluğumuz hem de tüketicinin talebi bu yönde. Bu anlamda biz moda markası olduğumuz için iletişim yaparken her zaman tek bir vücut imajı dikte etmemeye, kadınların metalaştırılmamasına, kişisel stillerin, farklı kimliklerin cesaretlendirilmesine dikkat ediyoruz. Onlara ilham vermeyi seviyoruz fakat herkesin kendi tarzını kendisinin belirleyeceğine de inanıyoruz. 
Bunun yanı sıra müzik de yeni kuşaklarla iletişimde olmak için çok önemli bir araç olma özelliğini koruyor. Biz marka olarak müzikle ilişkimizi uzun zamandır çok önemsiyoruz. Yakın zamanda tasarımcı işbirliğimizi pek çoğu müzisyen olan yaratıcı isimlerle tanıttık. Defile ve şovlarımızda mutlaka özgün bir müzik performansı oluyor. Dünyaca ünlü uluslararası müzik festivallerinin yanı sıra Türkiye’de de müzik festivallerine sponsor oluyoruz. Global olarak yakın zamanda The Weeknd ile yeni bir işbirliği yaptık. Yeni neslin sevdiği sıra dışı isimlerle özel koleksiyonları hayata geçirmeyi seviyoruz. 

Çağı yakalamanın en önemli koşullarından biri de dijitalleşmektir. Peki, sizin dijital mecraya yönelik çalışmalarınız neler? 
Tüm kampanya ve koleksiyonlarımızın stratejik online planlaması titizlikle yapılmakta ve her bir koleksiyon için ayrı bir sosyal medya planlaması ile ilerlenmektedir. Kampanyalarımızın offline mecralardaki reklamlarının yanı sıra marka kimliğiyle bütünleşik şekilde, online mecralarda da maksimum görünürlüğünü sağlamak için çalışmaktayız. Koleksiyonlarımız ilk detayları, işbirliği yapılan isimlerin açıklanması, ‘özel haber’ diye nitelendirebileceğimiz anonsların tümü ilk olarak sosyal medya kanallarımızdan yapılmakta ve ilk duyanın H&M takipçileri olması sağlanmaktadır. Bu anlamda H&M’i sosyal medya kanallarından takip eden müşterilerimizle devam eden özel bir ilişki söz konusudur. 
Ayrıca tarzları ile ilham veren, stili ile ön plana çıkmış sosyal medyada etkin güce sahip, kanaat önderi olarak tanımlayabileceğimiz influencer kişilerle de keyifli pek çok iş birliği mutlaka gerçekleştiriyoruz. Kendi özgün tarzı ile örtüşen özel tasarımlarımızı böylece daha interaktif bir platformda da sunmuş oluyoruz. 
Aynı şekilde, yeni başlamış olduğumuz H&M Moda Haberleri ile en güncel koleksiyon haberleri, duyurular, fırsatlar ve dünya moda sahnesinde ilham verici trendler haftalık olarak bültene üye olan müşterilerimizle e-mail yoluyla paylaşılmaktadır. H&M müşterilerinin akıllı telefonlarıyla kolaylıkla kullandıkları moda rehberi olan H&M mobil uygulaması da, mağazalara gelmeden önce istek listesini oluşturabilecekleri ve en yeni ürünleri görebilecekleri bir platform olmaktadır.
 

playpark

Yukarı